Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.05.2011, 20:47
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Minkä kokoset nuo kummit on?
Liian pienet

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.05.2011, 21:07
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Liian pienet


Puhu pukille, tää on viäki työmatka-auto ja siihen riittäköön noi 31"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.05.2011, 00:49
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus


No nyt tulee huonojen kuvien kavalkaadi, tässä ekana helmapalkkia alta kuvattuna, mukavan tasainen pohja tuli.


Tähän kuuluu sitten vinssi.


Tuli oikein hyi fiilis kun on työmaalla koneistamassa työajan ulkopuolella, mutta tähän se vinssi tulee kiinni.


Ei viitsi tuota vinssipetiä ihan millin pelliin laittaa kiinni niin kehittelin tohon koripalkin sivuun tämmöstä vahviketta hieman.


Simpukan ja koripalkin välissä olevan alumiinisen spacerin korvasin tämmösellä painavammalla osalla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.05.2011, 21:27
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus


no joo, vähän lisää puskuria

Vinssipeti 6mm putki 50x50x3 ja vahvikelevy 3mm pelliä, paino ajatuksen verran vähemmän kun orggispukuri ja vanha siipikarjarauta yhteensä.



keulapala ei tässä ole ihan paikallaan, vinssipeti on 5mm ulompana kun maski eli no hätä.


Vetolenkit on samaa sarjaa kun takapuskurissakin, kanttaus niissä sopi kyllä hyvin tohon tuen ja puskuriputken kulmaan mutta rumasti sojottavat ylöspäin, täytyy ennen maalausta antaa vähä pillikuumaa niille.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.05.2011, 21:50
jampeli:n Avatar
jampeli jampeli ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.08.06
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 794
Perusasetus

Pistit hyvin ton vinssin ku useimmat pistää turhaa korkeelle niin että joutuu maskin tuhoon ja syyläri peittyy.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.05.2011, 21:54
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jampeli Näytä viesti
Pistit hyvin ton vinssin ku useimmat pistää turhaa korkeelle niin että joutuu maskin tuhoon ja syyläri peittyy.
Millä sen mihkään maskin eteen olis laittanut, kauhee etuylitys ja kiinnitysten rakentaminen että sais tukevasti kiinni ja ne mattolaiturit kuuluun ihan eripäähän autoa ja vähän matalampiin laitteisiin...

eberille ja sille puskurin takaa löytyneelle alipainesäiliölleon vaan nyt keksittävä paikka, ei oikein sovi jättää nykyselleen, alipainesäiliö on koneen päällä ja eberi roikkuu etuakselin päällä letkujen varassa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.05.2011, 00:46
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jampeli Näytä viesti
Pistit hyvin ton vinssin ku useimmat pistää turhaa korkeelle niin että joutuu maskin tuhoon ja syyläri peittyy.
Juu, pikkuhiljaa on monet huomanneet jo täälläkin että vinssi mahtuu syylarin alle XJ:ssä kunhan ei ole ihan järeintä mallia oleva.

Itselläkin oli aikanaan maski silvottuna, kunnes keksin Jeeperin ja 454SS:n projekteista, sekä suuren maailman foorumeilta että perkele sinne se uppoaa alle. Tuo on kyllä hieno juttu, koska ylitys on sama tai jopa vähemmän kuin alkuperäisellä puskurilla. Jos on vähän korotusta, isommat renkaat ja etuakselia siirtä, niin jää XJ:ssä etuylitys todella pieneksi tai jopa olemattomaksi


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
eberille ja sille puskurin takaa löytyneelle alipainesäiliölleon vaan nyt keksittävä paikka, ei oikein sovi jättää nykyselleen, alipainesäiliö on koneen päällä ja eberi roikkuu etuakselin päällä letkujen varassa
Hyvältä näyttää etupuskuri, tosin onhan tuo vähän neliskanttinen tuolta reunasta.. Meinaatko laittaa vahviketta ettei kulma taitu sisään? Vai meinaatko ettei ostoskärryjä kolhiessa hajoa paikat?

Alipainesäiliön voi survoa mihin se sattuu mahtumaan, itellä se oli parilla nipparilla kiinni kabiinin puhaltimen moottorin päällä. Eberiä ei tarvi, kuutoskone lähtee käyntiin vaikka -30* pakkasella kuin palmun alta ja lämpenee nopeasti Pienet liftereiden kolkotukset talvikylmällä ekat 40 sekuntia kuuluu asiaan
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.05.2011, 14:13
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.269
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
Millä sen mihkään maskin eteen olis laittanut, kauhee etuylitys ja kiinnitysten rakentaminen että sais tukevasti kiinni ja ne mattolaiturit kuuluun ihan eripäähän autoa ja vähän matalampiin laitteisiin...

eberille ja sille puskurin takaa löytyneelle alipainesäiliölleon vaan nyt keksittävä paikka, ei oikein sovi jättää nykyselleen, alipainesäiliö on koneen päällä ja eberi roikkuu etuakselin päällä letkujen varassa
alipainepömpeli mahtuu ainakin renixissä hyvin paisuntasäiliön alle ja vakioletkutkin riittää sinne.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.05.2011, 19:35
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus



Mulla luovutti simpukan tuennat tänään omasta Jeepistä. Rupes tuntumaan väljältä ohjaus kotimatkalla ja kotipihassa parkkeeratessa kuulu sitte terävä napsahdus ja ohjaus katosi. Kaks alinta simpukan kiinnityspulttia oli kauniisti kierteen juuresta antautuneet. Tuosta alumiinisesta spacerista mulla ei ollu ku hylsy jäljellä, ni katoin parhaaks kopioida tän vähän tukevamman version. Kiva, että tuli mieleen nää tässä topicissa nähdyt kuvat!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.05.2011, 20:12
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Mun tekemisiähän ei sitten kopioida... Menee hyvät osat vaan pilalle sillä tyylillä, paremman vastaavan saa kyllä tehdä (se toki on aika helppoa kun mun tekosia kattelee).

Ei meinaa onnistua löytä semmosta putkentaivutinta / putkea sopivasti että saisin taivuteltua parit tarvitsemani mutkat... Kun ei onnistu edes kahdella työmaan taivuttimella, niissä kun tuo 42mm on ihan maksimikoko, isompiin on sitten semmonen keskeltä painava malli mikä ohutseinämäisemmän (lue 3.2) rypyttää vaan.


Kenkälusikkaa, anyone, käyttöautostatuksen säilyttämiseksi pitää tuo alipainesäiliö ja eberikin säilyttää, niiden lisäksi tohon akun tilalle tulee pari sähköpurkkia.


Huono kuva, oli viikonloppuna paljo poutaa. Lattiamaton alle kuiteskin kurkistin, pari senttiä oli vettä siellä, kuivasin veden pois mutta tänään jälleen siellä oli tulva... luulin että se ominaisuus oli vaan tuolla takamorkussa missä oli reikä ulkoilmaan, täytyy vähän metsästää lisää
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.05.2011, 21:13
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
Huono kuva, oli viikonloppuna paljo poutaa. Lattiamaton alle kuiteskin kurkistin, pari senttiä oli vettä siellä, kuivasin veden pois mutta tänään jälleen siellä oli tulva... luulin että se ominaisuus oli vaan tuolla takamorkussa missä oli reikä ulkoilmaan, täytyy vähän metsästää lisää
Tuon on ihan tyyppivika, lähes ominaisuus XJ:ssä. Paikkoja mistä vesi yleensä tulee etulattialle:

1. Tuulilasin alareunan liimaus pettänyt = vaihda lasi/ pura kojelauta että pääset tiivisteisiin käsiksi ja laitat sinne vaikka sikaliimaa. Tai sitten ne ulkopuolen koristelistat mäkeen ja vedät sikaliimaa tai silikonia sinne tuulilasin ja ympäryspellin väliin.

2. Ilmastointi/ ilmanvaihtolaitteiston valumavesiputki on tukossa. Löytyy sieltä repsikan puolelta kotelosta missä on pyyhkijän moottori, ja päättyy.. ..jaa, no nyt en kyllä muista mihin se päättyy, mutta jonnekin pyöräkotelon takareunan huitamille tjsp.

3. Puhaltimen moottorin tiiviste falskaa, ja sieltä tulee vesi kabiiniin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Käyttöauto max.700€ R4p1d0 O/M/V Ajoneuvot 3 12.05.2010 18:00
Ostetaan käyttöauto teamosmo O/M/V Ajoneuvot 1 01.12.2009 21:01
Myydään käyttöauto x 2 osatauno O/M/V Ajoneuvot 4 06.11.2008 17:02
Ostetaan Käyttöauto max 1500€ kuningaskulkuri O/M/V Ajoneuvot 11 04.10.2008 09:46
O: Käyttöauto panzer O/M/V Ajoneuvot 7 28.01.2008 21:16


Sivu luotu: 00:48 (GMT +2).