Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.05.2011, 10:35
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Thumbs up

Onpa kerrankin hiukan erillainen projekti hyvien kuvien ja selvitysten kera. ja erittäin asiallisesti toteutettu. jatka samaa rataa

__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.07.2011, 22:22
Defender 110:n Avatar
Defender 110 Defender 110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 72
Perusasetus

Huoltoa ja asennuksia...


Terve taas ja hyvää kesää kaikille! Kiitos myös kannustavasta palautteesta.

Itse olen tässä nauttinut kesälomasta ja kyllähän kunnon lomaan tietysti kuuluu uhrata muutama päivä Defen kanssa touhuamiseen.

Mittariin pyörähti sopivasti 170 000 km. joten aloitin tekemällä autoon huollon. Kiitokset vielä huoltomontun lainasta ystävälle ja työavusta avokille. Mutta siis huoltoon, siihen kuului tällä kertaa öljyjen vaihto akseleihin, jakolaatikkoon, vaihteistoon, sekä moottoriin. Samalla tuli vaihdettua moottoriin uudet öljynsuodattimet (roottori ja patruuna), sekä polttoaine- ja ilmansuodatin. Akseleiden navat tuli puhdistettua ja rasvattua, ja tulihan sitä myös käytyä rasvaprässin kanssa läpi kardaanien ja ohjausvarsien rasvanipat. Välijäähyn puhdistuksen ajattelin tehdä myöhemmin samalla kun tulppaan EGR venttiilin ja vaihdan uudet silikoniset ahtoletkut. Nämä siis sitten kun saa taas vähän kolikoita taskunpohjalle.

Muutama vikakin tuli korjattua. Takapäästä alkoi keväällä kuulua ikävää klonksuntaa kun painoi tai nosti jalan kaasupolkimelta. Vika tuli paikallistettua takakardaanin liukuun, joka oli päässyt väljäksi. Samalla tuli huomattua, että etuperän kardaanilaipan stefa vuotaa öljyä. Eli ei muuta kuin osat tilaukseen. Kardaaniksi valitsin laadukkaaksi mainitun GKN ristinivelin varustetun tarvikeosan ja stefaksi kelpasi vain alkuperäinen stefa. Koska liuku oli mennyt väljäksi oli se klonksuessaan löystyttänyt kardaanijarrun päästä kaksi vastakkaista kiinnityspulttia, joista oli luonnollisesti mennyt kierteet. Onneksi uuden kardaanin mukana tuli kaikki uudet pultit ja mutterit. Myös oikutelleet tuulilasinpyyhkijät tuli korjattua. Asennuksissa oli apuna korjaamokäsikirja josta tuli katsottua oikeat momentit sun muut mutta jos joku ottaa näistä mallia niin sitten ihan omalla vastuulla . Alla muutama kuva tarvikkeista ja asennuksista.

Seuraavanlainen romukuorma siis rantautui. Pahoittelut huonosta kännykkäkuvanlaadusta. Tikkaat, takavaloraudat, vahvistetut takatukivarret, jousien ohjauskartiot, suodattimia, polkimien kumit, vetokoukku ja tullilasinpyyhkijöiden mikrokytkin. Kardaani puuttuu kuvasta kun tuli eri paketissa.


Tässä kardaani, käsijarrurumpu sekä kardaanin laippa irroitettuna. Laipan joutui irroittamaan, jotta pultit sai vaihdettua laipasta. Olisin vaihtanut uuden stefan jos olisin osannut varautua laipan irroitukseen. Vanha kuitenkin ehjä, eikä ollut vuotanut.


Uudet pultit paikallaan joten ei muuta kuin laippa takaisin paikoilleen tekemieni kohdistumerkkien mukaan ( Eli samalle spoorille ).


Sitten vain rumpu paikalleen sekä kardaanin kiinnitys. Kardaanissa olevat kohdistumerkit laitoin samoin kuin vanha oli.


Etuperän stefan vaihdosta ei tullut otettua asennuskuvia. Homma oli kuitenkin suht simppeli. Kardaani irti ja sivuun roikkumaan. Laipan pultti ja laippa irti. Vanha stefa ulos ja uusi sopivan kokoisella hylsylla naputellen sisään. Laippa takaisin ja kiinnityspultti momenttiin. Sitten vain kardaani takaisin kiinni ja pultit momenttiin. Tässä valmiina.


Seuraavaksi tulikin sitten asennettua tikkaat ja takavaloraudat. Vasemmalla puolella ongelmaksi tuli samat kiinnityspisteet alhaalla. Sen ratkaisin kiinnittämällä valoraudan pultilla suoraan tikkaisiin.


Oikealla puolella valorauta taas osui varapyörätelineen runkoon, joten ongelma tuli ratkaistua rälläköimällä kulma irti ja hitsaamalla se uuteen kohtaan. Sitten vain maalia päälle.


Uusi vetokoukkukin löysi paikkansa. Ideana pallon ja kidan yhdistelmässä minulla oli saada taakse hyvä vetopiste autoon. Nyt liina ainakin pysyy paikallaan ja koukusta löytyy E merkintäkin. Kissakin pääsi kuvaan.


Sitten vielä kuva koko komeudesta. 80 kympin lätkä ja Offipalsta tarrakin löytäneet paikkansa.


Viimeisenä hommana tuli askarreltua akseleille ja vaihteistoille uudet huohotusletkut. Normaalistihan taka-akselin huohotus nousee takana "vain" kyljen tasalle mutta nyt sekin tuli vedettyä runkopalkkien suojassa konekonttoriin asti muiden seuraksi.

Tarvikkeet. 6mm. paineilmaletkua, 8mm. paineilmaletkua, 8mm. kumiletkua, pikaliittimiä, suodatin, tukku nippusiteitä ja rosteriset letkuklemmarit.


Akseleissa alkuperäisenä 6mm. pikaliittimet.


Tässä kaikki huohotukset yhdistetty y-liittimillä. Viimeisessä liittimessä lähtö muuttuu 8 millin letkulle sopivaksi. Väliin laitoin varmuudeksi suodattimen.


Toisesta suunnasta.


Letku menee lokarissa olevan läpivientikumin kautta snorkkelin kupeeseen, josta se nousee snorkkelin hattuun tehden siellä lenkin tullen toiselta puolen taas ulos. Etunapojen huohotus vielä suunnitteluasteella, tarvikkeet kuitenkin valmiina.


Pisteosina tuli vaihdettua tuulilasinpyyhkijöiden moottoriin uusi mikrokytkin sekä uudet polkimien kumit. Mikrokytkimen vaihdosta ei tullut napattua kuvia. Suhteellisen helppo homma, vain koko kojelaudan joutuu purkamaan . Mutta nyt pyyhkimet toimivat kuten kuuluu ja kaikki omituinen temppuilu hävisi. Vanhat polkimien kumit taas alkoivat olla sen verran löysät, että olivat jo hengenvaaralliset.



Asentamatta siis jäi vielä vahvistetut ja taivutetut takatukivarret sekä jousien kohdistuskartiot. Uutena vikana löytyi öljystä kostea suuttimien johtosarjan töpseli koneen päästä. Öljyä ei kuitenkaan vielä ECU:n punaisella töpselillä asti. Eli venttiilikopan aukaisu ja johtosarjan vaihto on tiedossa.

Kysymyksenä vielä, onko jollain ollut ongelmia valorautojen/suojien kanssa katsastuksessa?
__________________
_________________
Land Rover Defender
110 Td5 Vm.2002
---------------------------

Viimeksi muokannut Defender 110 : 17.08.2011 15:43
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.07.2011, 00:42
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Defender 110 Näytä viesti
Asentamatta siis jäi vielä vahvistetut ja taivutetut takatukivarret sekä jousien kohdistuskartiot.
Tukivarsien kanssa tulee sitten hiki ja kannattaa varata uudet pultit akselin puoleiseen päähän...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Defender 110 Näytä viesti
Uutena vikana löytyi öljystä kostea suuttimien johtosarjan töpseli koneen päästä. Öljyä ei kuitenkaan vielä ECU:n punaisella töpselillä asti. Eli venttiilikopan aukaisu ja johtosarjan vaihto on tiedossa.
Ei sitten vielä mitään hätää... Normaalia huoltoa siis vielä!
Katsoppas sitten venttiilikopan tiivisteestä, jotta "puolikuu" on oikean kokoinen. On tullut nyt pariin autoon laitettua pieni "puolikuu" kun autossa on ollut iso kolo, ja sitten on alkanut suhteellisen voimakas öljyvuoto....

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Defender 110 Näytä viesti
Kysymyksenä vielä, onko jollain ollut ongelmia valorautojen/suojien kanssa katsastuksessa?
Ei ole ongelmia...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.08.2011, 00:59
jason jason ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.12.04
Sijainti: Luoteis-Uusimaa
Viestit: 368
Perusasetus

Tosi hyvää tietoa olet tänne pistäny! Kiitos siitä

Itellä nyt 2006 110defe CSW jota muuttamassa kohti "Afrikan kävijää", matka kylla viel pitkä, mutta suunta sama ko sulla

Postaa lisää modauksia mitä olet tehny, näitä on mukava lukee!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.08.2011, 20:49
lantikka:n Avatar
lantikka lantikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.01.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 1.181
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jason Näytä viesti
Tosi hyvää tietoa olet tänne pistäny! Kiitos siitä

Itellä nyt 2006 110defe CSW jota muuttamassa kohti "Afrikan kävijää", matka kylla viel pitkä, mutta suunta sama ko sulla

Postaa lisää modauksia mitä olet tehny, näitä on mukava lukee!
Kävin tuossa puoli vuotta afrikkaa kiertämässä juuri taannoin, -92 defellä ja 98 300tdi koneella varustettuna, jos haluat tulla katsomaan mitä muuttelin soitteleppa tai mailaa niin kerron lisää.
+358452071700.
Sami
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.08.2011, 21:02
Pafo:n Avatar
Pafo Pafo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.04.04
Sijainti: Forrest Hill, Vaasa, Finland.
Viestit: 1.522
Perusasetus

Mistä hankit toi bluesea katkaisin?
__________________
ex 4wdwannabe

-= In Lockers We trust! =-

LeijonaEmot RY supporter
http://www.noonansuomi.net/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.08.2011, 17:36
Defender 110:n Avatar
Defender 110 Defender 110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 72
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pafo Näytä viesti
Mistä hankit toi bluesea katkaisin?
Pistän sulla tietoa privana kun en viitsi julkisesti mainostaa. Eipähän kukaan vedä sitten ainakaan papanoita käkättimeen.
__________________
_________________
Land Rover Defender
110 Td5 Vm.2002
---------------------------
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.08.2011, 17:29
Defender 110:n Avatar
Defender 110 Defender 110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 72
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lantikka Näytä viesti
Kävin tuossa puoli vuotta afrikkaa kiertämässä juuri taannoin, -92 defellä ja 98 300tdi koneella varustettuna, jos haluat tulla katsomaan mitä muuttelin soitteleppa tai mailaa niin kerron lisää.
+358452071700.
Sami
Koskeekos kutsu myös minuakin?
Onhan se aina mukavaa vähän renkaita potkia ja lantikoista jutustella.

Ja jasonille kiitokset kehuista. Onkos sun autosta kuvia jossain?
__________________
_________________
Land Rover Defender
110 Td5 Vm.2002
---------------------------
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.08.2011, 06:46
lantikka:n Avatar
lantikka lantikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.01.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 1.181
Perusasetus

Joo siis jos kiinnostaa kyllä käy, tai kun lukasee pika pikaa hkicapetown.nettisivu.org/ ja kun tulee kysymyksiä joihin tarvii vastauksia niin katsellaan sitten ja kyllä tota Jab aa saa tulla katsomaan. sopikee vaan txtllä tai soittamalla etukäteen että olen paikalla?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Land Rover 90/Defender Racingrabbit O/M/V Ajoneuvot 7 17.12.2010 17:40
Ostetaan Land Rover Defender 90/110 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 06.05.2010 20:58
M/V: Land Rover Defender 110 Td5 Defe110 O/M/V Ajoneuvot 0 15.05.2008 16:09
M: Land Rover Defender 130 - 2005 O/M/V Ajoneuvot 0 15.08.2007 17:41
M: Land Rover Defender 110 landy O/M/V Muut 8 21.06.2005 07:17


Sivu luotu: 15:06 (GMT +2).