![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Vetolevyn tekeminenJos mistään ei löydy valmista, tai edes hammasvammasta vetolevyä, niin minä kokeilisin etsiä kampuran päähän sopivan vetolevyaihion, mielellään hivenen liian isolla starttikehällä. sitten manuaalilaatikon edestä vauhtipyörän hammaskehä, yleensä lämpökrympillä kiinni. Sitten sorvilla vetolevy-aihio ulkohalkaisijaltaan sopivaksi, ja hitsillä kiinni. tuon vetolevyn sorvaaminen voi vaatia aikamoiset järjestelyt, esim pult-taamista johonkin massiivisempaan teräslaippaan kiinni, jotta ei lähde värisemään sorvatessa kohtuuttoman herkästi. toki tuosta manuaalin vauhtipyörästäkin vois (ehkä?) sorvata "vetolevyn". Pitää vaan muistaa mitoittaa kunnolla, ettei turbaani mene liikaa laatikkoon. Minun mielestä tuossa vetolevyssä oleva ylimääräinen massa, esim 2 kg, ei kohtuuttomasti hidasta kiihtyvyyttä, eikä edes rasita kovinkaan paljon laatikkoa verrattuna manuaaliin. (automaatilla kiihdytetään kokoajan nilkka suorana)
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Perkele kun täällä itäsuomessa ei taida olla semmosta liikettä jossa ois vetolevyjä varastot pullollaan,sovittelemalla varmaan löytäs käypäsen helposti. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vetolevyn tarkoitus on olla värinänvaimennin muuntimen ja kampiakselin välissä, käsittääkseni muunnin on harvemmin ihan täydellisen tasapainossa.Ja päätellen siitä miten vetolevyt halkeilevat kiinnityspulttien kohdilta niin jotain elämistä siellä tosiaankin tapahtuu. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Vetolevyn jäykkyys?Lainaus:
![]() Ihan tulevaisuutta varten; onko sulla tarkempaa tietoa tuosta kampuran katkeamisesta? Itselläni aiheeseen liittyvä "viritys" suunnitteilla. Oliko siinä jokin adabderilevy automaatin ja koneen välissä?(voimalinja taatusti suora?) ja oliko tuota "vetolevyä" tasapainoitettu? Ja keskittyikö tuo turbiini kampiakselin päähän? (ja kuuluko keskittyä?) Noita vetolevyn halkeamia olen nähnyt joskus, mutta oletin niiden syntyneen turbiinin eteen-taakse liikkeestä (ajattelin että turbiinin staattori saa aikaan pientä elämistä, kun turbiinin kaulakin näytti siltä, että stefa ei ole kokoajan jauhanut samaa kohtaa) esim. chevyn sb vetolevy niin vetelä, että joustaa silmin nähden peukalolla painamalla, siis ilman turbiiniä |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Saiskohan tuolta apua.
http://personal.inet.fi/cool/makkes.garage/ |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Jeep 4.0 AW4 vetolevy | Killman | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 14.11.2008 20:43 |
O: TH350 vetolevy | Nutti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 21.06.2007 18:01 |
O: cherokee 4,0 vetolevy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 23.01.2006 08:58 | |
O. Rankun automaatin vetolevy | pee | O/M/V Muut | 0 | 27.09.2004 22:19 |
O: jeep amc vetolevy | uazman | O/M/V Muut | 0 | 11.04.2004 21:02 |