![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() kyllä tuolla sammuttimen säädöllä on savuja kaikista patuista saanut! tuo varmasti oikea pultti löytyy profiilista kuvista.. jos olet oikee pulttia säätänyt niin sitten on lähdettävä hakemaan vikaa muualta...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
poristaanpa taas tosta turbon pumpusta.
perussyötönsäädöllä löytyy soppaa mukavasti ja penkissäkin irtos ihan mukavat lukemat. mut ongelma on se mustan pölläyttely ennen kuin lähtee ahtamaan kunnolla ![]() tota ei vissiin saa millään säädettyä pois? ei ainakaan se pumpun päädyssäoleva ruuvi tunnu mitenkään vaikuttavan. oon sitä pyöritelly molempiin suuntiin maksimit ja kokeillu tulpatakin koko letkun mikä siihen tulee imusatsista mut ei ainakaan perstuntumalla ja silmällä peilistä huomaa mitään eroa. pukkaa tosiaan alle 0,2 ahdoilla mustaa aika paljon ja sit siitä isommilla paineilla ei oikeestaan yhtään. ![]() muuten ei haittaa mut kaupungissa hirvittää kanssa autoilijoiden puolesta.. ja palamatonta löpöähän toi on joten joutas pois. joku kuitenki kysyy niin ne penkki lukemmat oli 140hv/326nm 1.2bar. takapyöräteho 116hv. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
hoplaa!
ei vissiin kukaan osannut vastata tohon edelliseen viestiin ![]() nyt tolla patrollilla on tullut tahkottua jo reilu 6tkm ilman ihmeenpiä murheita. viimeset 2viikkoa ja n1000km oon ajanut orkkispaineilla.0,6bar, ja ennen tuota paineet li noin 1.3bar max. ilman kuormaa ei suurempia eroja vedoissa tunne. syötöt pitäs olla samat millä toi edellämainittu teholappu saatiin.. max väännön kohdalla ahtoja oli noin 0.8bar mutta.. ![]() ![]() liekköhän tossa pumpussa jotain vikaa vai onko ruuvit vaan pyöritelty päin pershettä.. tai voisko ennakonsäädin kummitella noin.. tai onko toi turbo liian pieni? kaasupohjassahan toi mittaus varmaan tehtiin ja soppahan siitä silloinkin ainakin loppui kesken.. eikä se edelleenkään savua ahdon aikana. aika hyvin se nytkin liikkuu mut eihän se kait noin kuulus tehä. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jos sulla on se vakio turbo niin on takuulla liian pieni, pakopaine mittari kertois karun totuuden miks kiihtyy osakaasulla paremmin.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
savua saa kyllä, eri asia on et onko siitä mitään muuta hyötyä kuin et lämmöt nousee, ahdin sakkaa herkemmin, savuttaa vitusti ennen ahtoja ja sen jälkeenkin eikä tehot huimasti lisäänny, oikeestaan ainut hyvä puoli on et turbo herää herkemmin. toki perus syöttöö kannattaa lisätä, tuo vakio sd33t:lle kummasti lisää puhtia mut turhaan sitä pohjaan asti ruuvaa. Perussyöttön kun ruuvaa täysille niin se vaikuttaa ruiskutus aikaan ja pidentää sitä -> soppaa menee koneeseen väärään aikaan ja se aiheuttaa noita yllä mainittuja asioita. kaikkein paras ois kun jostain muualta sais ruokaa lisää ilman et tarviis pidentää ruiskutus aikaa... liian pitkää ruiskutus aikaa voi kompensoida kääntämällä pumpun ajotusta aikasemmalle, tässäkin kannattaa käyttää järkeä et ei kilkata aivan vitusti. mersun koneet saa kilkattaakkin mut sd33/sd33t kampura on yllättävänkin heikko ![]() ![]() näin olen antanut ammattimiesten ittelleni kertoa, ja osa on kyl kantapään kautta opittua. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() turbona on swamperilta ostettu joku muokattu carretin 3:n. vapaavirtaussuodatin,kiinan cooleri keulassa ja 2.5"putki 3"isolla vaimentimella. tota pakopainetta on tarkotus mitata täs talvenaikana. kumminka päin se pumpun päässäoleva ahdonalainen säätö on täysillä? sen eroa ei tosiaan äkkiseltään edes huomaa,mut vois laittaa täysille kuitenkin ja kokeilla muuttuuko.. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
siitä pumpun päässä olevasta ruuvista (ahdonalaisen syötön säädön kalvon kansi) ei saa käännettyä kuin ahdon alaisen syötön päälle, ei sinällään lisää sopan tuloon muuten kuin et jos ruuvia kiristää niin ahdon alainen syöttö on päällä jo ennen ahtoja. lisää soppaa saa kun purkaa koko ahdon alasen syötön hässäkän ja vähä aikaa pyörittelee osia käsissään, ei todellakaan ole mitään raketti tiedettä mut on vaan hankala selittää tässä
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
5,7l mokin syöttö | timppat | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 06.04.2011 16:16 |
2L-T syöttö ruuvi | J.L | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 26.09.2009 15:16 |
2l-t syöttö koro | Heegi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2009 09:52 |
Hj 61 syöttö | Viltsu | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 14.07.2008 15:20 |
Blaaserin syöttö | joker | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 27.08.2005 09:51 |