Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   sd33t syöttö (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=83768)

Rekisteröimätön 29.04.2011 18:48

sd33t syöttö
 
Kysyisin että tietääkö joku miten sd33t koneeseen saa lisättyä syöttöö.
sammutin toppari ruuvvi sivusta löysätty. ahtosäädin auki. Onko syötön säätö päädyssä 27mm kuppi mutkujen alla ? kumpi.olen lueskellut täältä ja kaikki neuvot olleet että sammutin rajoitin siitä sivusta löysälle mutta silläei ole ollut vaikutusta.päästö arvo oli 1.5
kai joku tietää oikeasti mistä sitä perus syöttöö voi lisätä? pumppu on kiki

patroltd 29.04.2011 20:25

Kyllä se perus/maksimi syöttö on se sammutinstoppari ja löysäämällä lisääntyy. Ahtosäädintä sisäänpäin eli kiristämällä lisääntyy alasyöttö ja paineenalainenkin. Tuosta pumpusta tulee ruokaa kyllä hyvin jos se on kunnossa ja tietenkin suodatin ja polttoaine linjasto pitää olla kunnossa että aine pääsee edes pumpulle asti.

Rekisteröimätön 29.04.2011 20:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja patroltd (Viesti 763040)
Kyllä se perus/maksimi syöttö on se sammutinstoppari ja löysäämällä lisääntyy. Ahtosäädintä sisäänpäin eli kiristämällä lisääntyy alasyöttö ja paineenalainenkin. Tuosta pumpusta tulee ruokaa kyllä hyvin jos se on kunnossa ja tietenkin suodatin ja polttoaine linjasto pitää olla kunnossa että aine pääsee edes pumpulle asti.

no osaatko kertoo mitkä säädöt siellä isojen kuppien alla on .
ja toi poltto aine puoli pitäis olla kunnossa. ja vetoja on ihan kohtalaisesti. mut se musta usva puuttuu. mut se ahto säädin siis kiinni päin. kun niitä ohjeita on ollu myötä ja vastapäivään .
eli se keski pultti kiinnipäin.

patroltd 29.04.2011 21:40

En tiedä mitä kuppien alta löytyy. Joo, paineenalaista kiinnipäin, eli suojamutteri pois, 10mm lukkomutteri auki ja ruuvimeisselillä kiinnipäin.
Mikä ahdin ja paljonko painetta? Jos sun kone hengittää hyvin ja alasyöttö pienellä niin ei se savuakaan missään vaiheessa ja kulkee silti hyvin.
Isompi ahdin vaparin pakosarjassa, ilmansuodatinkotelon imuputki vaihdettu 100 milliseen ja imu maskin takaa, 3" pakoputki alusta-loppuun ja kunnon välijäähdytin. Tässä muutokset mitä omaan tehty ja vie kyllä pätkäpatea aika pirteesti, pitäs joskus penkittää.

Rekisteröimätön 29.04.2011 22:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja patroltd (Viesti 763069)
En tiedä mitä kuppien alta löytyy. Joo, paineenalaista kiinnipäin, eli suojamutteri pois, 10mm lukkomutteri auki ja ruuvimeisselillä kiinnipäin.
Mikä ahdin ja paljonko painetta? Jos sun kone hengittää hyvin ja alasyöttö pienellä niin ei se savuakaan missään vaiheessa ja kulkee silti hyvin.
Isompi ahdin vaparin pakosarjassa, ilmansuodatinkotelon imuputki vaihdettu 100 milliseen ja imu maskin takaa, 3" pakoputki alusta-loppuun ja kunnon välijäähdytin. Tässä muutokset mitä omaan tehty ja vie kyllä pätkäpatea aika pirteesti, pitäs joskus penkittää.

vakio ahdin on vielä ahot 0.5 putkisto 3.5"alustaloppuun , vapaavirtaussuodatin .väli jäähy pitäis vielä laittaa(hommattu on) kone on f250 kiinni ja kyllä liikuttaa ihan asiallisesti .mut ne voimasavut uupuu. mut kokeilen vielä jos kiristäis sitä ruuvvia .

jv 30.04.2011 09:32

sd33t pumpussa on sammutin pumpun päällä ja sen ruuvien vääntely ei vaikuta syöttöön, pumpun kyljessä on pikku vipstaaki jossa 10mm kannalla oleva ruuvi ja lukko mutteri, sen kun ruuvaa auki niin perus syöttö on täysillä. En silti suosittele ruuvaamaan kokonaan auki kun ei siitä ole mitään hyötyä.
soppaa saa lisää kun purkaa ahdonalaisen syötön säädön ja muokkailee sieltä lisää liike rataa syöttöö säätävälle tangolle (pitkä ~6mm paksu tanko joka tulee pumpun sisältä).

näillä eväillä itteltä irtos 173hv renkailta, lisää sais kun käyttäs pumpun säädöissä ammattilaisella niii sais elementit aukeemaan kokonaan, pelkän säädön hinnat liikkuu jossain 150-400€ hujakoilla, riippuen mestasta.

tosin taidan itte ainakin tyytyä noihin omiin tehoihin, 38,5" swamppereilla pärjää kiihytykses perus pensa henkilöautoille ;)

jos voimaa haette niin heti ensimmäinen jarru on patrollin oma hitachin ahdin, siihen joku isompi tilalle niin alkaa voimaa tulee, muistakaa sit et pakopaineet ei sais olla kauheesti ahtojen yläpuolella, hukkuu voima niihin. kevyeen piristykseen t03 garretti on passeli, raskaampaan garret gt32, holset hx35 jne...

vakio ahtimella penkitetty juhoken patrolli, vaikka mitä teki niin tasan sata heppaa tuli renkailta, loppu siis ahdin kesken.

suosittelen lämpimästi garretin gt32:sta 47/54 siivillä. 1,1-1,2 bar ahtoo pakopaineitten pysytellessä alle kahen kilon isoillakin kierroksilla. putki on 2,5". iso cooleri kaveriks nii itteltä irtos noin 200hv konetehoo, melkein kaksinkertainen vakioon nähden :)

Rekisteröimätön 30.04.2011 13:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jv (Viesti 763149)
sd33t pumpussa on sammutin pumpun päällä ja sen ruuvien vääntely ei vaikuta syöttöön, pumpun kyljessä on pikku vipstaaki jossa 10mm kannalla oleva ruuvi ja lukko mutteri, sen kun ruuvaa auki niin perus syöttö on täysillä. En silti suosittele ruuvaamaan kokonaan auki kun ei siitä ole mitään hyötyä.
soppaa saa lisää kun purkaa ahdonalaisen syötön säädön ja muokkailee sieltä lisää liike rataa syöttöö säätävälle tangolle (pitkä ~6mm paksu tanko joka tulee pumpun sisältä).

näillä eväillä itteltä irtos 173hv renkailta, lisää sais kun käyttäs pumpun säädöissä ammattilaisella niii sais elementit aukeemaan kokonaan, pelkän säädön hinnat liikkuu jossain 150-400€ hujakoilla, riippuen mestasta.

tosin taidan itte ainakin tyytyä noihin omiin tehoihin, 38,5" swamppereilla pärjää kiihytykses perus pensa henkilöautoille ;)

jos voimaa haette niin heti ensimmäinen jarru on patrollin oma hitachin ahdin, siihen joku isompi tilalle niin alkaa voimaa tulee, muistakaa sit et pakopaineet ei sais olla kauheesti ahtojen yläpuolella, hukkuu voima niihin. kevyeen piristykseen t03 garretti on passeli, raskaampaan garret gt32, holset hx35 jne...

vakio ahtimella penkitetty juhoken patrolli, vaikka mitä teki niin tasan sata heppaa tuli renkailta, loppu siis ahdin kesken.

suosittelen lämpimästi garretin gt32:sta 47/54 siivillä. 1,1-1,2 bar ahtoo pakopaineitten pysytellessä alle kahen kilon isoillakin kierroksilla. putki on 2,5". iso cooleri kaveriks nii itteltä irtos noin 200hv konetehoo, melkein kaksinkertainen vakioon nähden :)

niin kerrotko tarkemmin mitä 6mm tangolle pitäis tehä et saa lisää soppaa ja tosiaankin siitä sivusta otin rajotin pultin pois ja vaikutus "0" voiman haku tarvetta ei ole vaan mustaa pitäis saaha putkesta vai syökö toi patukan pikku turbo ne savut .
niin onko jollain tietoo vakio kytkin levyn paksuudesta. pitäis simmata toi fordsonin kytkin kohilleen. on vähän liian paksu patrollin asetelmaan.

mikkoimp 01.05.2011 22:08

kyllä tuolla sammuttimen säädöllä on savuja kaikista patuista saanut! tuo varmasti oikea pultti löytyy profiilista kuvista..
jos olet oikee pulttia säätänyt niin sitten on lähdettävä hakemaan vikaa muualta...

matti.v 03.08.2011 21:24

poristaanpa taas tosta turbon pumpusta.

perussyötönsäädöllä löytyy soppaa mukavasti ja penkissäkin irtos ihan mukavat lukemat. mut ongelma on se mustan pölläyttely ennen kuin lähtee ahtamaan kunnolla:confused:
tota ei vissiin saa millään säädettyä pois?
ei ainakaan se pumpun päädyssäoleva ruuvi tunnu mitenkään vaikuttavan. oon sitä pyöritelly molempiin suuntiin maksimit ja kokeillu tulpatakin koko letkun mikä siihen tulee imusatsista mut ei ainakaan perstuntumalla ja silmällä peilistä huomaa mitään eroa.

pukkaa tosiaan alle 0,2 ahdoilla mustaa aika paljon ja sit siitä isommilla paineilla ei oikeestaan yhtään.:rolleyes:
muuten ei haittaa mut kaupungissa hirvittää kanssa autoilijoiden puolesta.. ja palamatonta löpöähän toi on joten joutas pois.

joku kuitenki kysyy niin ne penkki lukemmat oli 140hv/326nm 1.2bar. takapyöräteho 116hv.

matti.v 13.10.2011 19:47

hoplaa!
ei vissiin kukaan osannut vastata tohon edelliseen viestiin:confused:
nyt tolla patrollilla on tullut tahkottua jo reilu 6tkm ilman ihmeenpiä murheita.
viimeset 2viikkoa ja n1000km oon ajanut orkkispaineilla.0,6bar, ja ennen tuota paineet li noin 1.3bar max. ilman kuormaa ei suurempia eroja vedoissa tunne. syötöt pitäs olla samat millä toi edellämainittu teholappu saatiin.. max väännön kohdalla ahtoja oli noin 0.8bar

mutta.. :o tommosen huomion oon tehnyt että paineista riippumatta paremmin vetää paremmin kun nostaa kaasupoljinta pohjasta noin sentin:confused: ton huomaa parhaiten kun ohittaessa lähtee 5:lla vedättää ja silloin kikkailee polkimella.

liekköhän tossa pumpussa jotain vikaa vai onko ruuvit vaan pyöritelty päin pershettä.. tai voisko ennakonsäädin kummitella noin.. tai onko toi turbo liian pieni?
kaasupohjassahan toi mittaus varmaan tehtiin ja soppahan siitä silloinkin ainakin loppui kesken.. eikä se edelleenkään savua ahdon aikana.

aika hyvin se nytkin liikkuu mut eihän se kait noin kuulus tehä.

patroltd 13.10.2011 20:33

Jos sulla on se vakio turbo niin on takuulla liian pieni, pakopaine mittari kertois karun totuuden miks kiihtyy osakaasulla paremmin.

jv 13.10.2011 21:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikkoimp (Viesti 763585)
kyllä tuolla sammuttimen säädöllä on savuja kaikista patuista saanut! tuo varmasti oikea pultti löytyy profiilista kuvista..
jos olet oikee pulttia säätänyt niin sitten on lähdettävä hakemaan vikaa muualta...



savua saa kyllä, eri asia on et onko siitä mitään muuta hyötyä kuin et lämmöt nousee, ahdin sakkaa herkemmin, savuttaa vitusti ennen ahtoja ja sen jälkeenkin eikä tehot huimasti lisäänny, oikeestaan ainut hyvä puoli on et turbo herää herkemmin. toki perus syöttöö kannattaa lisätä, tuo vakio sd33t:lle kummasti lisää puhtia mut turhaan sitä pohjaan asti ruuvaa.

Perussyöttön kun ruuvaa täysille niin se vaikuttaa ruiskutus aikaan ja pidentää sitä -> soppaa menee koneeseen väärään aikaan ja se aiheuttaa noita yllä mainittuja asioita. kaikkein paras ois kun jostain muualta sais ruokaa lisää ilman et tarviis pidentää ruiskutus aikaa...

liian pitkää ruiskutus aikaa voi kompensoida kääntämällä pumpun ajotusta aikasemmalle, tässäkin kannattaa käyttää järkeä et ei kilkata aivan vitusti. mersun koneet saa kilkattaakkin mut sd33/sd33t kampura on yllättävänkin heikko ;) nim. merk. kokemusta löytyy...:D

näin olen antanut ammattimiesten ittelleni kertoa, ja osa on kyl kantapään kautta opittua.

matti.v 13.10.2011 22:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jv (Viesti 808487)

liian pitkää ruiskutus aikaa voi kompensoida kääntämällä pumpun ajotusta aikasemmalle, tässäkin kannattaa käyttää järkeä et ei kilkata aivan vitusti. mersun koneet saa kilkattaakkin mut sd33/sd33t kampura on yllättävänkin heikko ;) nim. merk. kokemusta löytyy...:D

nii. toi on kyllä jo aika karkeaääninen ennestäänkin..:rolleyes: onpa tosta joku jo voinut ajoitusta aikastaakin.

turbona on swamperilta ostettu joku muokattu carretin 3:n. vapaavirtaussuodatin,kiinan cooleri keulassa ja 2.5"putki 3"isolla vaimentimella. tota pakopainetta on tarkotus mitata täs talvenaikana.

kumminka päin se pumpun päässäoleva ahdonalainen säätö on täysillä? sen eroa ei tosiaan äkkiseltään edes huomaa,mut vois laittaa täysille kuitenkin ja kokeilla muuttuuko..

jv 14.10.2011 19:34

siitä pumpun päässä olevasta ruuvista (ahdonalaisen syötön säädön kalvon kansi) ei saa käännettyä kuin ahdon alaisen syötön päälle, ei sinällään lisää sopan tuloon muuten kuin et jos ruuvia kiristää niin ahdon alainen syöttö on päällä jo ennen ahtoja. lisää soppaa saa kun purkaa koko ahdon alasen syötön hässäkän ja vähä aikaa pyörittelee osia käsissään, ei todellakaan ole mitään raketti tiedettä mut on vaan hankala selittää tässä :) kannen alta löytyy mekaanisia osia, ei tarvi olla pumppu seppä tosissaan et ymmärtää toiminnan, jos yhtään maalais järkee on.


Sivu luotu: 22:19 (GMT +2).