![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Panhardin kiinnitys pisteitä lasket alas ku sitä tankoa "ei " sais jatkaa.Eikä se liuku lopu ihan helpolla,mulla on 100+ alusta sarja eikä mitään ongelmaa liukujen kanssa.Pätkässä on ainut ongelma et takana tulee laatikon päässä aika raju kulma ristikkoon mut ei haittaa menoa metsässä.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Päivitellääs tätäkin vaihteeks
![]() Eli vuoden verran ollu tuo kippo ny mulla ja siitä kun sain suurimmat mätähommat tehtyä ja auton ulos tallista niin 50 tuhatta on tullu kilomeetrejä mittariin siis helmikuun lopusta... Kesällä painittiin käyntiin lähdön kans ja syöttö pumppu vaihdettiin mutta vika sitten imu puolella. Muuten on toiminu helvetin hyvin (koputetaan puuta). Caster puslat tuli vaihdettua syksyllä ennnen jahtikautta ja vaihdeltua öljyt. Nyt uskaltaa päästää ratista jopa irti 80-100 vauhdissa kun on uudet puslat. Myös panhardit nyt oikeissa mitoissa -----> vaikutti pirusti ajoon kanssa. Valoa tuli laitettua keulille lisää Xenonien mallissa ja nyt näkee ![]() ![]() Valojen lisäyksen johdosta ilmenny yks aika vittumainen vika... Kun tuuppaa kaikki valot päälle niin polttoaine mittari laskee samantien lähes nolliin ja ei palaudu takasin ? :O sama ilmiö ilmenee kun ajaa epätasasella tiellä ja auto heiluu niin esim. jos mittarin mukaan on ennen maastoa puolillaan niin mittari laskee heti perkeleesti kun auto alkaa heiluun ja vaikka seisois paikallaan niin kauan että pinta tasoittunu niin mittari jää sinne mihin on laskenut eikä palaudu ![]() Kysymys nro kaksi. Ajettaessa nelivedolla yli 60km/h ja kun jalan nostaa kaasupolkimelta niin alkaa etupäästä kuulua helvetinmoinen jurina ja värinä ? taas kun lisää vetoja niin ääni häviää ![]() Sorge kun tuli vähän pitkä postaus mutta tänks että jaksoit lukee ![]() Huomenna tarvii päivän valossa ottaa pari kuvaa nyky kuosissa ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kun mulla ongelma on ton oman laitteen kanssa se, et nyt kun siinä on uudet suutin kärjet(minkä takia alunperin alotin rempan) niin se ei meinannu millään enää startata ja kun hinattiin käyntiin, niin ei kuitenkaan jaksanu tyhjäkäyntiä käydä(kierroksilla sai kyllä pidettyä käynnissä). Epäilykset kohdistuu juurikin pumppuun, mutta kun se toimi ennen remontin alotusta täysin.?? Onko nyt niin, että vanha pumppu ei jaksa avata uusia suuttimia, vai onko siellä imupuolella joku vika ettei saa ainetta tarpeeks?? Ilmattu se on moneen kertaan ja vähän aikaa oli kirkkaat letkutkin kiinni, että näki kulkeeko ilmaa. Kiitos jo etukäteen, jos vaan jotain apua löytys..ja hyvät joulut!
__________________
Hyvin menee, hyvin menee!! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Etukardaanin ristiniveltä veikkaisin.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli niinkin yksinkertanen vika imupuolella että tankilta lähtevä polttoaine letku oli niin haurastunu ja halki niin veti ilmaa välistä. Käyntiin piti sahata nniin perkeleen kauan ja kesken ajon rupes pätkiin ja lakkas kulkemasta. Ilmaa ei paljon letkuissa kulkenu mutta riittävästi kumminkin... Polttoine linjojen vaihto uusiin korjas täysin ongelmat.
![]() Ja tuosta etupään ääntelystä... Ristikot vaihdettu uusiin 2000km sitten uusiin.... ei helpottanu sillä äänet :s |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kysymys nro kaksi. Ajettaessa nelivedolla yli 60km/h ja kun jalan nostaa kaasupolkimelta niin alkaa etupäästä kuulua helvetinmoinen jurina ja värinä ? taas kun lisää vetoja niin ääni häviää
![]() Mulla sama tärinä ilmeni takana ja vaihdoin takagardaaniin uudet ristikot. Jyrinä muuttui siten, ettei enää kaasua löysätessä kuuluu vaan kuuluukin nyt tasakaasulla yli 80:n vauhdissa ja tuntuu myös penkkiin asti. Huomasin sitten, että gardaanissa liuku on pikkusen väljä, eli tarkastappa sinäkin se liuku. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Liukua nitkuteltu ja sieltähän se vika tais löytyä... väljää vähän etu jortaanin liussa.
Joulupäivänä tuli vaihdettua vesipumppu ja venttiilikopan tiiviste ja samalla vanha puskuri pois ja uuden toteutus sai alkaa. Tojon mekaaninen vinssi olis tarkoitus heittää nokalle. Kaikki hilppeet ois toteutukseen mutta kun kerkeis joskus .... ![]() Kaikki vinkit ja neuvot tän kans on kultaakin kalliimpia ![]() ![]() Etuylitys kasvaa kyllä vinssin verran mutta... Kasvakoot ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Saat upotettua vinssiä vielä syvemmälle kun katkaiset syylärin etupuolen palkin
ja laitat toisen palkin päälle uuden ja maskin alareunasta pala pois , muistaakseni etupään pyöreän poikkipakin pitää katkaista ja sitten vähän pyörääyttää sitä jotta saat vinssin kartaanin kulkemaan paremmin, korkeus muuten näyttäis hyvältä Sitten teetät laipan ulosoton aksilaan , tee vivusto kytkentään se oma vaijeri pakkaa takuta suht paljon . Kartaaniin tukilaakerille reilu pukki ,pakoputkia pitää pikkasen modata että mahtuu menemään. Kuviakin voin laittaa viikon loppuna jos tarvetta meikeläisen toteutusesta Itse tykkään mekaanisesta kun se on niin hiton nopea ja voimakas , kun välitykset on laatikossa niin vinssi vetää hitaan ykkösen kanssa melkein samaan tahtiin . eikun mukavia ratustelu hetkijä |
#9
|
||||
|
||||
![]()
No perskele
![]() Vivusto tarvii tehä juu ja pakoputkea hieman modata että sopii kulkemahan. Kartaaniin hain tojotan ulostosta laipan mikä sopii patuun suoraan. Etummaisen poikkipalkin asemointia kans vähä kattelin että tarvii muokata ja vesiletkun ja tehostimen letkujen paikkaa muuttaa. Kuvat olisi tosi hieno homma jos viittit laittaa johonkin näkyville niin sais vähä tukee omille visioille että kuinka tulee kestävä ![]() ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Tässä muutama kuva vinssistä
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96580 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96579 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96578 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96577 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96576 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96575 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96574 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96573 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96572 Viimeksi muokannut Nevakiitäjä : 03.01.2012 19:57 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
paatrolli rojektia | titanix | Maasturiprojektit | 9 | 01.01.2011 21:15 |
Geeärrä rojektia | tdic-89 | Maasturiprojektit | 26 | 21.12.2010 16:22 |
Napero rojektia | Givelä | Maasturiprojektit | 3 | 17.09.2009 18:08 |
Campo rojektia | 4x4opel | Maasturiprojektit | 1 | 20.11.2007 14:46 |
Datsun rojektia | Sag | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 29.07.2005 10:54 |