Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.04.2011, 12:53
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Panhardin kiinnitys pisteitä lasket alas ku sitä tankoa "ei " sais jatkaa.Eikä se liuku lopu ihan helpolla,mulla on 100+ alusta sarja eikä mitään ongelmaa liukujen kanssa.Pätkässä on ainut ongelma et takana tulee laatikon päässä aika raju kulma ristikkoon mut ei haittaa menoa metsässä.

__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.12.2011, 17:38
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

Päivitellääs tätäkin vaihteeks

Eli vuoden verran ollu tuo kippo ny mulla ja siitä kun sain suurimmat mätähommat tehtyä ja auton ulos tallista niin 50 tuhatta on tullu kilomeetrejä mittariin siis helmikuun lopusta... Kesällä painittiin käyntiin lähdön kans ja syöttö pumppu vaihdettiin mutta vika sitten imu puolella. Muuten on toiminu helvetin hyvin (koputetaan puuta).

Caster puslat tuli vaihdettua syksyllä ennnen jahtikautta ja vaihdeltua öljyt. Nyt uskaltaa päästää ratista jopa irti 80-100 vauhdissa kun on uudet puslat. Myös panhardit nyt oikeissa mitoissa -----> vaikutti pirusti ajoon kanssa.

Valoa tuli laitettua keulille lisää Xenonien mallissa ja nyt näkee Myös BJ :n mekaaninen vinssi tuli haettua ja tarkoitus olis istuttaa se tuohon nokalle ja samalla tehä puskimet uusiin kuosiin...Samalla vois värjätä auton jonkun muun väriseks

Valojen lisäyksen johdosta ilmenny yks aika vittumainen vika... Kun tuuppaa kaikki valot päälle niin polttoaine mittari laskee samantien lähes nolliin ja ei palaudu takasin ? :O sama ilmiö ilmenee kun ajaa epätasasella tiellä ja auto heiluu niin esim. jos mittarin mukaan on ennen maastoa puolillaan niin mittari laskee heti perkeleesti kun auto alkaa heiluun ja vaikka seisois paikallaan niin kauan että pinta tasoittunu niin mittari jää sinne mihin on laskenut eikä palaudu

Kysymys nro kaksi. Ajettaessa nelivedolla yli 60km/h ja kun jalan nostaa kaasupolkimelta niin alkaa etupäästä kuulua helvetinmoinen jurina ja värinä ? taas kun lisää vetoja niin ääni häviää Pienissä nopeuksissa ei kuulu ylimääräsiä ääniä...

Sorge kun tuli vähän pitkä postaus mutta tänks että jaksoit lukee

Huomenna tarvii päivän valossa ottaa pari kuvaa nyky kuosissa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.12.2011, 22:46
Arttuperkule:n Avatar
Arttuperkule Arttuperkule ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.12.03
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR Näytä viesti
Päivitellääs tätäkin vaihteeks

Eli vuoden verran ollu tuo kippo ny mulla ja siitä kun sain suurimmat mätähommat tehtyä ja auton ulos tallista niin 50 tuhatta on tullu kilomeetrejä mittariin siis helmikuun lopusta... Kesällä painittiin käyntiin lähdön kans ja syöttö pumppu vaihdettiin mutta vika sitten imu puolella. Muuten on toiminu helvetin hyvin (koputetaan puuta).
Moro, mulla on ton oman Gr:n kans vähän samanlaisia ongelmia, eli osaatko kertoa millanen vika ja miten se sieltä imupuolelta löyty??? Oon kesän lepuuttanu hermojani ton projektin kans, mut nyt se ois saatava ajoon.

Kun mulla ongelma on ton oman laitteen kanssa se, et nyt kun siinä on uudet suutin kärjet(minkä takia alunperin alotin rempan) niin se ei meinannu millään enää startata ja kun hinattiin käyntiin, niin ei kuitenkaan jaksanu tyhjäkäyntiä käydä(kierroksilla sai kyllä pidettyä käynnissä). Epäilykset kohdistuu juurikin pumppuun, mutta kun se toimi ennen remontin alotusta täysin.??

Onko nyt niin, että vanha pumppu ei jaksa avata uusia suuttimia, vai onko siellä imupuolella joku vika ettei saa ainetta tarpeeks?? Ilmattu se on moneen kertaan ja vähän aikaa oli kirkkaat letkutkin kiinni, että näki kulkeeko ilmaa.

Kiitos jo etukäteen, jos vaan jotain apua löytys..ja hyvät joulut!
__________________
Hyvin menee, hyvin menee!! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.12.2011, 02:38
Stare:n Avatar
Stare Stare ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lappi
Viestit: 210
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR Näytä viesti
Kysymys nro kaksi. Ajettaessa nelivedolla yli 60km/h ja kun jalan nostaa kaasupolkimelta niin alkaa etupäästä kuulua helvetinmoinen jurina ja värinä ? taas kun lisää vetoja niin ääni häviää Pienissä nopeuksissa ei kuulu ylimääräsiä ääniä...
Etukardaanin ristiniveltä veikkaisin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.12.2011, 12:54
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

Mulla oli niinkin yksinkertanen vika imupuolella että tankilta lähtevä polttoaine letku oli niin haurastunu ja halki niin veti ilmaa välistä. Käyntiin piti sahata nniin perkeleen kauan ja kesken ajon rupes pätkiin ja lakkas kulkemasta. Ilmaa ei paljon letkuissa kulkenu mutta riittävästi kumminkin... Polttoine linjojen vaihto uusiin korjas täysin ongelmat.



Ja tuosta etupään ääntelystä... Ristikot vaihdettu uusiin 2000km sitten uusiin.... ei helpottanu sillä äänet :s
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.12.2011, 15:39
härski:n Avatar
härski härski ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.03.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 150
Perusasetus

Kysymys nro kaksi. Ajettaessa nelivedolla yli 60km/h ja kun jalan nostaa kaasupolkimelta niin alkaa etupäästä kuulua helvetinmoinen jurina ja värinä ? taas kun lisää vetoja niin ääni häviää Pienissä nopeuksissa ei kuulu ylimääräsiä ääniä...


Mulla sama tärinä ilmeni takana ja vaihdoin takagardaaniin uudet ristikot. Jyrinä muuttui siten, ettei enää kaasua löysätessä kuuluu vaan kuuluukin nyt tasakaasulla yli 80:n vauhdissa ja tuntuu myös penkkiin asti. Huomasin sitten, että gardaanissa liuku on pikkusen väljä, eli tarkastappa sinäkin se liuku.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.12.2011, 22:12
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

Liukua nitkuteltu ja sieltähän se vika tais löytyä... väljää vähän etu jortaanin liussa.

Joulupäivänä tuli vaihdettua vesipumppu ja venttiilikopan tiiviste ja samalla vanha puskuri pois ja uuden toteutus sai alkaa.

Tojon mekaaninen vinssi olis tarkoitus heittää nokalle. Kaikki hilppeet ois toteutukseen mutta kun kerkeis joskus .... Viimesen viikon oon oikeestaan vaan suunnitellu rojektia ja vinssin kiinnitystä, että olis kerralla kestävä. Samalla pohtinu kuinka alavesiletkun ja tehostimen putkien vienti ois viisain tehä ? Koria kun ei oo nostettu yhtään ja ei tulla nostamaan.

Kaikki vinkit ja neuvot tän kans on kultaakin kalliimpia Rojekti toteutetaan täysin oman suunnitelman mukaan kun en oo ainakaan vielä onnistunu löytään kuvia tai mitään rojekteja vastaavasta toteutuksesta

Etuylitys kasvaa kyllä vinssin verran mutta... Kasvakoot Tuossa kuvia.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	25122011029.jpg‎
Views:	534
Size:	95,2 Kt
ID:	23901   Click image for larger version

Name:	25122011030.jpg‎
Views:	534
Size:	96,1 Kt
ID:	23902  
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.12.2011, 20:15
Nevakiitäjä:n Avatar
Nevakiitäjä Nevakiitäjä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.10.06
Sijainti: Lapua, Finland.
Viestit: 112
Perusasetus

Saat upotettua vinssiä vielä syvemmälle kun katkaiset syylärin etupuolen palkin
ja laitat toisen palkin päälle uuden ja maskin alareunasta pala pois , muistaakseni
etupään pyöreän poikkipakin pitää katkaista ja sitten vähän pyörääyttää sitä jotta
saat vinssin kartaanin kulkemaan paremmin, korkeus muuten näyttäis hyvältä
Sitten teetät laipan ulosoton aksilaan , tee vivusto kytkentään se oma vaijeri pakkaa
takuta suht paljon .
Kartaaniin tukilaakerille reilu pukki ,pakoputkia pitää pikkasen modata että mahtuu
menemään. Kuviakin voin laittaa viikon loppuna jos tarvetta meikeläisen toteutusesta

Itse tykkään mekaanisesta kun se on niin hiton nopea ja voimakas , kun välitykset on laatikossa niin vinssi vetää hitaan ykkösen kanssa melkein samaan tahtiin .

eikun mukavia ratustelu hetkijä
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.12.2011, 21:32
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

No perskele

Vivusto tarvii tehä juu ja pakoputkea hieman modata että sopii kulkemahan. Kartaaniin hain tojotan ulostosta laipan mikä sopii patuun suoraan. Etummaisen poikkipalkin asemointia kans vähä kattelin että tarvii muokata ja vesiletkun ja tehostimen letkujen paikkaa muuttaa.

Kuvat olisi tosi hieno homma jos viittit laittaa johonkin näkyville niin sais vähä tukee omille visioille että kuinka tulee kestävä Mekaanisen haluan juurikin noista syistä ja ei tarvi pelätä virran loppumista tai lämpenemisiä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
paatrolli rojektia titanix Maasturiprojektit 9 01.01.2011 21:15
Geeärrä rojektia tdic-89 Maasturiprojektit 26 21.12.2010 16:22
Napero rojektia Givelä Maasturiprojektit 3 17.09.2009 18:08
Campo rojektia 4x4opel Maasturiprojektit 1 20.11.2007 14:46
Datsun rojektia Sag Tekniikka & Jutustelu 12 29.07.2005 10:54


Sivu luotu: 14:28 (GMT +2).