Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.04.2011, 12:45
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Sehän vasta hienoa ois jos tuplakolmiot sais rakentaa, ihan niinku isoMMaalimman kivikiipijöissä ja monstereissa ja muissa...

Eihän se casterin muutos joustoliikkeen matkalla mitään ihan mahotonta voi olla, sumuisten saarten kierrejoustoissahan on yksittäiset pitkittäisvarret ja panhardi.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.04.2011, 17:14
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Taakse mahtuu tuplakolmiot kierrejousilla ihan mukavasti, ja tuolta samaiselta lafkalta niitä on saatavana. Myös leimaaminen onnistuu koska on XJ:hin tarkoitettu. Etupäähän ei saa nelilinkkiä mitenkään järkevästi pitkillä varsilla.. ja joka tapauksessa panhardin vaatii, koska ei niitä saa oikein fiksusti kolmionmalliin.

Kyllä noi jakarivarretkin ihan hyvin toimii, mutta kolmi-/ nelilinkillä pystyy vaikuttamaan anti-squattiin/ brake diveen, ja sitä kautta myös siihen kuinka paljon keula tahtoo "keventää" jyrkissä nousuissa. Ja lisäksi tietysti voi kontrolloida akselin liikerataa paremmin; onko pystysuora, kaaren mallinen vai jotain siltä väliltä.. paljonko sillä sitten on väliä näissä vehkeissä on toinen juttu, mut kiva niitä on laskentaohjelmalla pyöritellä

Sinänsä vähän sama juttu kun maasto/ dh- pyörien single-pivot vs. erilaiset linkkipohjaiset perän toteutustavat. Eroja on niin toiminnassa kuin tuntumassa, ja jokseenkin kaikki voidaan toteuttaa hyvin tai huonosti
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.04.2011, 22:03
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus





meinasin vallan unohtaa ottaa kuvia näistä, tuli aika close-up kuvia, kertokaa millasia halutaan niin käyn sitte ryömimässä


pohjaanlyöntikumit edessä on nyt alkuunsa ainakin tommoset mallia motonet, katotaan miten niillä pärjää


kuva ei anna oikeutta mutta pirusti on vinossa apparin puolelle ja koeajolla monttuun ajaessa kuuluu järjetön pamaus jostain takaa samalta suuntaa, tiä sitte pohjaisko toi jousi vai mitä, täytyy vähän tutkia lisää.


yhtään tykkää noista vakio ohjausvarsien nivelten kulmista tällä hetkellä, ei ainakaan kauheesti tarvi urheilla tommosilla...


tähän loppuu vakiojarruletkut edessä


muistin sentään laittaa periin ja laatikkoon öljyt ennekun starttasin, laatikolle vaihdoin isomman jäähdyttimenkin syylärin eteen ja tuli vaihdettua vesipumppu kun se juorus ongelmasta pikkuhiljaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.04.2011, 22:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
Sulla on aika lyhkäsen näköisenä noi tukivarret.. suosittelen kasvattamaan akseliväliä alkuperäisestä jonkun 30-40mm, tulee lisää tilaa renkaille.

Alkuperäiset ohjauskilkkeet kannattaa todellakin heivata kuuseen mahdollisimman äkkiä, ne ei tiedä kuin suuria ongelmia varsinkin tuolla korkeudella.. Mulla tuntuu ZJ:ssä jo 45mm korotuksella siltä että ohjaus ei toimi pätkääkään

edit: aijoo, ja leikkaa nyt ihmeessä noi etulokareiden lirpakkeet maskin alapuolelta mäkeen
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.04.2011, 01:16
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Sulla on aika lyhkäsen näköisenä noi tukivarret.. suosittelen kasvattamaan akseliväliä alkuperäisestä jonkun 30-40mm, tulee lisää tilaa renkaille.

Alkuperäiset ohjauskilkkeet kannattaa todellakin heivata kuuseen mahdollisimman äkkiä, ne ei tiedä kuin suuria ongelmia varsinkin tuolla korkeudella.. Mulla tuntuu ZJ:ssä jo 45mm korotuksella siltä että ohjaus ei toimi pätkääkään

edit: aijoo, ja leikkaa nyt ihmeessä noi etulokareiden lirpakkeet maskin alapuolelta mäkeen
tukivarren säädöt on just siinä mihin noi kiristysmutterit oli sulta jäänyt ja en oo leikkaamassa palaakaan lokareita enkä kasvattamassa milliäkään akseliväliä ennekun on jotku muut renkaat kun noi hakkapeliitat laittaa alle, lokareita täytyy muutenkin järkeillä sitte siinä vaiheessa koska orggiskaaret sellasinaan ei ainakaan tule sopimaan puskurin ja helmapalkkien kanssa, maskin kanssa on vähä kanssa vielä ??? ilmassa että mitä sille tekee, ilmankaan ei viitti jättää mutta ku lampunkehys kulmapalat on rikki niin niistäkään mitään iloa ole.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.04.2011, 20:51
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

TimoL kekis jo varastamaan ja toteuttamaan mun ideaani lokarin kaarista omassa käyttiksessään joten jotain erilaista täytyy tehdä etten leimaannu matkijaksi... mites tehdä exo gage niin että takaoviakin vois vielä käyttää ihmisten kulkemiseen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.04.2011, 20:58
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.907
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
... mites tehdä exo gage niin että takaoviakin vois vielä käyttää ihmisten kulkemiseen.


Ilmeisesti toimii, kun laittaa oikeaan paikkaan ton keski putken...

__________________
Jeep


ISORY

Viimeksi muokannut KoniJeep : 27.04.2011 21:03
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.04.2011, 21:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
TimoL kekis jo varastamaan ja toteuttamaan mun ideaani lokarin kaarista omassa käyttiksessään joten jotain erilaista täytyy tehdä etten leimaannu matkijaksi... mites tehdä exo gage niin että takaoviakin vois vielä käyttää ihmisten kulkemiseen.
Jättämällä b- pilarin putken pois. Jos haluaa kikkailla tyylillä, niin "upotat" pääkaaren b-pilarin sisälle osittain auton sisäpuolella, saat vaikka sisustukset takasin paikalleen ja saat sillä pääkaaren hyvin jemmaan eikä se vie tilaa. Toki ei ole kisaluokituksia täyttävä silloin..

Ite meinasin alunperin tehdä tolleen. Se että saat alapään hitsattua tukevasti vaatisi sen, että rälläköit ensin helmakotelot pois, teet putkea varten b-pilarin "jalkaan" reiän, pääkaari tiputetaan rei' istä läpi, hitsaat kiinni palkkihelmoihin, palkkihelmat paikalleen ja sitten hitsaat putken kiinni b-pilarin jäänteisiin.

Olisi käytännössä paljon helpompaa miltä se kuulostaa

Kun laitat katon reunaa kiertävät putket sopivaan paikkaan, niin se suojaa ovia ihan riittävissä määrin helmaputkien kanssa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Käyttöauto max.700€ R4p1d0 O/M/V Ajoneuvot 3 12.05.2010 18:00
Ostetaan käyttöauto teamosmo O/M/V Ajoneuvot 1 01.12.2009 21:01
Myydään käyttöauto x 2 osatauno O/M/V Ajoneuvot 4 06.11.2008 17:02
Ostetaan Käyttöauto max 1500€ kuningaskulkuri O/M/V Ajoneuvot 11 04.10.2008 09:46
O: Käyttöauto panzer O/M/V Ajoneuvot 7 28.01.2008 21:16


Sivu luotu: 12:01 (GMT +2).