![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Lainaus:
Herkkä ahdin herää mun mittapuun mukaan alle 1500 r/min, mieluiten heti tyhjäkäynnin pinnasta.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Asiasta en mitään tiedä mutta kannattaisko kysyä jostain turbohuollosta jos tuohon nykyiseen sais pykälää isompia sisuskaluja ja huollon samalla?
Edut: Päällepäin pysyy samanlaisena (auto lienee jo vähäpäästöinen papereissa..) Sopii suoraan paikalleen |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Löytys kkk k16 mersu ategosta, semmonen 160-180 hp tehoille passeli hyrrä. Vaatii vaan laippajumpan
![]() Niin ois sitten tietysti biturbo settikin joka kyllä herää heti ja puskee yli 200 hp, mutta asennus vaatii jo hiukan enemmän perehtymistä ![]() Viimeksi muokannut patroltd : 24.03.2011 22:28 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Halpa ja hyvä.
No,mikä on halpa ja mikä ei. Meilläpäin on hyvä turposeppä jonka palveluja käytän itse. Hyvän turpon määrittely ei käy ihan niin et katotaan jonku toimittajan katalogista valmis hyrrä ja kiinni ja thats it. Kuulemma osa lasketaan ja osan määrää halutut ominaisuudet ja osa vaan kokeillaan ja mitataan ja siit on se "paras" turbo tehty. Näin ahtimet tehdään autourheilun huippu äijillekin. Omaan värkkiini ahdin tehtiin juurikin näin,kokeilu ja mittaukset on vielä tekemättä mut kaikki edm. ei tarkoita sitä että hinta olisi yhden tekevää tai että tolkuttomalla rahan syytämisellä olisi jotain tekemistä ominaisuuksien kanssa. Oma Garrett ahtimeni maksoi n1500€ ja kuulemma ei lisä investoinnillla saada enää ominaisuuksia. Tai sitte mennään todella eksoottisiiin testaus sessioihin ja kalleinta ei tod, oo enää se ahdin Eli ammattimieheltä saa parhaan mahdollisen ahtimen tohon hintaan ja voihan sen vanhan ahtimenkin korjata ja samalla päivittää paremmaksi. Tojotan ct20 korjaantuu jossain 300€ tietämillä ja uutta ahdinta saanee alk. 8-900 € joten jos halvemmalla haluu päästä ni olennaisinta ei oo se mitkä sen ahtimen ominaisuudet on joskus ollu. Sit ollaan jo semmoses haku ammunnassa et on kai tuurin kauppaa. Toki valmiin ahtimen ostamisessa ei pääse juuri "harrastamaan"mutt sillon se on hyvä.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
gr:n ahtimesta saa tehtyä ihan hyvän. eikos se ole sama ahdin y60 ja y61 koppasissa?
ite aikoinaan teetin gr:n oman ahtimen, siihen laitettiin 9000 aero saabin 42,5mm kompura siipi ja olikohan jonku mersun 47mm hyvin virtaava turbiini. näillä eväillä pelas ja heräs hienosti vakio pumpulla, turbon tekijä lupas et se hyrrä ois riittäny about 180hv rengas tehoille, jos enempi ois halunnu niin kompuraksi ois voinu laittaa cossu sierran 46,5mm siipi niin sillä pääsis about 250hv:n tuntumaan. mut herääminen hieman olisi kärsiny... tää remontti jäi maksamaan jotain 700-800€ ja ahdinhan oli sitte käytännössä katsoen uusi. homman teki Virtaala. -> http://www.professionalmotor.fi/ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Patrollin etulehtijousien helojen vaihto??? | tessu | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 16.06.2010 08:12 |
patrollin etuperän vaihto??? | tessu | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 02.04.2010 17:41 |
ohjaustehostajan pumpun vaihtaminen isompaan | romurauta | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.08.2009 20:52 |
patrollin syöttöpumpun vaihto | petrool | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 07.11.2007 17:04 |
Myyty: Turbo KKK k14 tai vaihto isompaan, kuvia | Eskimo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 23 | 04.12.2006 20:28 |