Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kunevis
No tämä onkin offipalsta jonka jäsenet harrastavat maastoautoilua ja siski ovat valinneet ajoneuvoksi maasturin.jos sä pärjäät farmarilla niin sehän on hyvä sulle, Se että sulla ei oo tarvetta paremmalle maavaralle tarkoittanee sitä että asustelet kerrostalos tai rivarin pätkäs. Itse asun sellaisesa paikassa että esim tänä talvena olisi jääny monena aamuna lähtemättä ilman "oikeaa maasturia" (lj70) 300m pihatietä keskellä peltoaukeaa ja kun lunta tulee 20cm yös helevetinmoisen tuulen kans ni sitä on siinä tiellä aamulla reilusti yli puoli metriä silloon on ihan turha meille yritää millää neliveto farkulla.
|
Ehkä se menee kuitenkin tod monesti juuri tuohon mainitsemaasi harrastuspuoleen. Tarkoittaen sitä että hyvin pienen osan pystyy perustelemaan tositarpeella ja hyvin suuri osa menee harrastuspuolelle ja siihen, että on kiinnostunut tekniikasta ja itse tekemisestä.
Itsekin asun peltoaukean takana ja olen mielessäni perustellut sen juuri huonoilla keleillä sun muilla miehekkäillä jutuilla että on tarttenut vanhaa ooppelin reuhkaa korotella ja ostaa isoja renkaita ja ketjuja jne.
Sitten kuitenkin kun sitä lunta tulee, niin tulee käytyä aamulla auraamassa tie traktorilla, että "muutkin pääsee"
Ihan rehellisesti on tullut tarpeeseen tänä talvena kaksi kertaa: kerran käytiin mökillä umpihangessa ja tartti jo tiputella ketjutkin alle ja kerran piti kaverin neliveto(maasto)autoa auttaa hangesta. Muuten on ollut ihan harrastelua eli leikkimistä ja turhan takia kiinni jäämistä
Ja aivan totiseksi tosi-offiksi meni vasta silloin kun tuli livautettua traktori ojaan juuri aamulla ennen töihin menoa ja sai vielä kuitenkin sen poiskin sieltä omin avuin. Oli kieltämättä noilla "harrastuksilla ja leikeillä" osuutta siihen, että tuli varmisteltua sitä sun tätä ja mietittyä useammalta kantilta ennenkuin edes lähti yrittämään.
Ja jos vielä aiheeseen palaten, niin mahtaisko se huonoin maastoauto olla se, jossa on paskin kuski?