![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() 51mmYleisesti vielä tuosta rengaskoon muuttamisesta, tuo 51mm halkaisijan muutos. Onko muutoskatsastuksessa sen ylittäminen millään muulla perusteella mahdollista kuin työkäyttö, eli ilmeisesti esim. maansiirtourakoitsijat perustelevat sen huoltoautokäytöllään ja rengaskoko on omistajasidonnainen eli ei siirry seuraavalle omistajalle.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys. Taas rupes pikku korottaminen kiinnostaa, kun jäi sillon aikasemmin pelkälle puheen asteelle. Onkos kellään kokemuksia etuperän laskemisesta, ettei menis nuo vetarit niin rajuun kulmaan?
Gt radialin 265 70/16 kesänakit laitoin alle, tuntuu ihan hyvältä koolta noin asfalttiajoon... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
moi!
saako ketjua lainata kysymyksen verran. 2008 ford rangerissa on vannekoko 6x139,7 samat vanteet kun ns "japsijaossa" eli käy minkä tahansa 6x139,7 vanteet alle? kiitos
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei käy kaikki, keskireiän täytyy olla tarpeeksi iso, ja offsetin sopiva. Ja tottakai myös vanteen leveyden on oltava sopiva.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
moi!
Mikähän keskireikä on se oikea? haluttu ET tiedossa.
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tarvikevanteet samalla jaolla ollessa tehdään liki aina sen suurimman keskirei`än mukaan, ja himmaillaan sitten soviturinkulan kanssa. Olisihan hieman hölmöä (ja asiakkaalle oikeasti kallista) jos vaikka 5x108 jaolla olevaa vannetta tehtäisiin eri offsettien lisäksi viidelle eri navalle soppaisena. Tuo siis tyystin kuvitteellinen tuo koko/napahalkaisija (keskireikä) esimerkki, mutta pointti lie aukesi?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jos on kartiomutterit, ehjät pultinreiät vanteissa ja tolkku muttereita kiristäessä, niin ei tarvitse keskitysrenkaita. Kyllä 6 kartiomutteria keskittää vanteen napaan, kunhan ei vedä heti ensimmäistä ihan apinan raivolla kiinni, jotta muillekin muttereille jää mahdollisuus auttaa keskittämään vannetta.
Jos vanteen keskireikä on liian iso ja kiinnitys on irtonaisin kartiopultein, niin keskitysrengas on kyllä hyvä olla, kun helpottaa olennaisesti pulttien kierteelle saamista.
__________________
Jukka |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Ford Ranger 4x4 -89 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 29.05.2010 16:08 |
Myydään / Vaihdetaan Ford Ranger II, 2.9 V6 vm. 90 | Markku_66 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 28.05.2009 17:55 |
Ford Ranger | himmel | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.09.2007 09:27 |
M:Ford Ranger -87 | Rankku | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 21.02.2007 12:57 |
M:Ford Ranger... | Rankku | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 03.09.2006 08:41 |