Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.03.2011, 18:50
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.826
Question

[QUOTE=Mylppy;747783]

Jos auto on pelkästään kilpailukäyttöön, niin pitäisihän siihen kuitenkin tehdä vuosikatsastus luokan sääntöjen mukaan. Ja se että autosta tekee huolto-auton on kuitenkin tietoinen ratkaisu kilpailijalta, jolloin ei olekaan enää niitä takapenkkejä käytössä. Jos auto on pelkästään kilpailukäyttöön, niin voihan auton ottaa kilpailuiden väliseksi ajaksi pois tieliikennekäytöstä...

Modissa ja protossa voidaan vaikka auto ottaa vuorostaan pois tieliikennekäytöstä kilpailun ajaksi, jonka jälkeen sitten ottaa puuhakilvet. Tällöin ei kilpailunjärjestäjä voi tietää monelleko auto on rekisteröity. Tämäkin asia on näitä joissa järjestäjän pitää vain yrittää mahdollisimman hyvin pysyä tieliikennelain määräämissä puitteissa.


QUOTE]

Jos auto on katsastettu vuonna -93 2-paikkaiseki paketti autoksi niin miten tää liittyy huolto-auto katsastukseen?? kilpailija tuskin on voinut vaikuttaa asiaan että auto on katsastettu sen aikaisilla säännöksillä suomen tieliikenteeseen vuonna -93?

minä kun rupesin tekemään aikoinaan 2-paikkaisesta pakettiauto patrollista suunnistus autoa niin säännöt sallivat takakontissa apukuskin jos oli penkki ja vyöt sanoin tieliikenne laki mitä tahansa(silloin oli kilpailian omalla vastuulla miten Lp siihen suhtautuu)Vaikka oli 2paikkaiseski katsastettu.

Katsastus konttorilla sanottiin että auto joka on katsastettu,verot maksettu ja tilapäis liikenne poistossa,ei saa punakilpiä vaan pitää ottaa liikenteeseen ja ajaan normaali leimalla koska siirtokilvet on tarkoitettu autojen siirtelyyn jotka ovat kilvettömiä/katsastus ummessa/tuonti autoja. näin ainakin lahdessa.

Eli siis jos haluan ajaan suunnistus kilpaa protoissa 2-paikkaisella autolla 3hengen miehistöllä ,auto joka on katsastettu niin pitää käydä poistamassa kilvistä joka kisaa varten ja ottaa siirtolaput ja taas kilvittää uudestaa kisan jälkeen??

tuskin vuoden aikana saa kauhean montaa uudelleen kilvitystä samalle autolle enenkuin joku trafista puuttuu asiaan?

Sitten uusi kysymys=voiko ajaa kisaa jonkun muun auton papereille koska kisä säännöt ei edellytä että punalapuilla auton tulee olla sitä mitä papereissa lukee? koska osa kilpureista on kasattu niin että tuskin papereihin täsmäävää ei ole muuta jäljellä kuin muisto.

eli otan kilvet irti autostani ja haen toisen auton papereilla siirto laput ja laput kiinnit, tulen ajamaan kilpaa niin monta kyydissä kuin penkkejä ja voitä on konttiin saatu tungettua?Eikö tämä olekin sallittua?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.03.2011, 19:03
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Wink

just


[QUOTE=tapsa4x4;747804]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mylppy Näytä viesti


Sitten uusi kysymys=voiko ajaa kisaa jonkun muun auton papereille koska kisä säännöt ei edellytä että punalapuilla auton tulee olla sitä mitä papereissa lukee? koska osa kilpureista on kasattu niin että tuskin papereihin täsmäävää ei ole muuta jäljellä kuin muisto.

eli otan kilvet irti autostani ja haen toisen auton papereilla siirto laput ja laput kiinnit, tulen ajamaan kilpaa niin monta kyydissä kuin penkkejä ja voitä on konttiin saatu tungettua?Eikö tämä olekin sallittua?
Noin me tehdään ,meillä toisen auton paprut ja runkonumero meistattu kahteen eri paikkaan ja se minkä numero on tarvis niin pestään massan alta pois. Laki ja säännöt täytyy

(mutta eihän näin saa tehdä eli älä kerro kenellekkään)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.03.2011, 19:44
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Miksi kilpa-autolla pitää tulla maaliin:
Menee kyllä vähintään vaikeaksi jos vielä sinne kilpailijoiden haluamien huoltoautojen perään sinne pikkuteille ne trailerit tuodaan. Milloin on trailerin käyttö sallittua, missä menee raja? Olisiko tämä taas tasapuolista kaikkia kohtaan? Tästä voisi kanssa joku ystävällisesti laatia selvät, valvottavissa olevat ja yksinkertaiset säännöt
Ystävällinen selvä valvottavissa oleva yksinkertainen sääntö/säännöt:
- Kilpailijat voivat halutessaan päättää kilpailun millä tahansa rastialueella ilmoittamalla tästä kilpailunjohtajalle tai kilpailun apujohtajalle. Tämän jälkeen kilpailua ei saa enää jatkaa ja autoa saa siirtää vain kilpailunjohtajan tai kilpailun apujohtajan ohjeiden mukaan. Kilpailun päättämisestä rastialueella seuraa järjestän etukäteen määräämä pistemenetys. Kilpailuajan viimeisellä tunnilla pistemenetys on kaksinkertainen.
- Kilpailijat voivat pyytää kilpailun järjestäjiltä luvan siirtää huoltoauton rastialueen lähelle, mikäli auto on vaurioitunut. (Tämähän on jo UKK:ssa, mutta oikeen sääntöihin)
- Kilpailun järjestäjä voi rankaista kilpailijoita mikäli liikenneturvallisuutta on merkittävästi vaarannettu epäkuntoisella autolla. (Vaurioitunut ohjaus/jarrut/pyöräntuenta)

Minun mielestäni kilpailun päättäminen mihin tahansa alueelle vain lisäisi turvallisuutta ja huonon tuurin sattuessa ei välttämättä tulisi niin paha mieli kun saisi kilpailutuloksen.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.03.2011, 20:23
Ipe64:n Avatar
Ipe64 Ipe64 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 12.01.05
Sijainti: Hausjärvi, .
Viestit: 1.227
Perusasetus

[QUOTE=Rekisteröimätön;747813]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti

Noin me tehdään ,meillä toisen auton paprut ja runkonumero meistattu kahteen eri paikkaan ja se minkä numero on tarvis niin pestään massan alta pois. Laki ja säännöt täytyy

(mutta eihän näin saa tehdä eli älä kerro kenellekkään)
Ensinnäkin quote tais mennä vituiks ku tuossa taidettiin laittaa Tapsan sanat Mylpyn suuhun,mut itse asiaan tarvii kyl ottaa kantaa.....mitä tapahtuu kun ajatte mällin kisoissa,vaikka siirtymällä "siviilin" kanssa,tulee uhreja/poliisit paikalle,syyllistä ja niitä lavalla olleita etsitään ja autot pannaan tosi syyniin,sit löytyy tuo puljaus,voi hitto ku sit vituttaa,vai mitä?
Ja se on varma et tuollaisen tapauksen jälkeen ei tarvi kenenkään hakea punalappuja kisoihin ja kisajärjestäjät/sääntöjen laatijat varmaankin vetävät omat johtopäätöksensä.
__________________
www.ipefix.fi

Viimeksi muokannut Ipe64 : 09.03.2011 20:44 Perustelu: lavalla
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.03.2011, 21:52
samw samw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.12.08
Sijainti: pernaja
Viestit: 390
Question

Mitäs te ihmiset tarkotatte sillä kuvausketjulla?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.03.2011, 21:57
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samw Näytä viesti
Mitäs te ihmiset tarkotatte sillä kuvausketjulla?
Ketjunpätkä jota käytetään rastienoton yhteydessä, silloin ei tarvi kuskin nousta autosta esim. jyrkässä rinteessä, vaan saa istua autossa painamassa jarrua.
http://forums.offipalsta.com/showthr...ght=muoviketju
http://www.witre.fi/muovikettinki-25...ki_25230M.html
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.03.2011, 22:04
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samw Näytä viesti
Mitäs te ihmiset tarkotatte sillä kuvausketjulla?
Tossa on yks kuvausketju
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62786
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.03.2011, 22:39
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pete Näytä viesti
eikun nythän mä hokasin
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.03.2011, 22:40
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Mun mielestä näihin henkilölukuongelmiin helpoin ratkaisu olisi rajata autokunnan henkilöluku kahteen. Sit ne ylimääräiset henkilöt vois olla huollossa ja ajaa sitä huoltoautoa sinne rastialueiden laitamille, niin ratkeis sekin huoltoauton siirtelyhomma.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.03.2011, 20:12
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti

Jos auto on katsastettu vuonna -93 2-paikkaiseki paketti autoksi niin miten tää liittyy huolto-auto katsastukseen?? kilpailija tuskin on voinut vaikuttaa asiaan että auto on katsastettu sen aikaisilla säännöksillä suomen tieliikenteeseen vuonna -93?

minä kun rupesin tekemään aikoinaan 2-paikkaisesta pakettiauto patrollista suunnistus autoa niin säännöt sallivat takakontissa apukuskin jos oli penkki ja vyöt sanoin tieliikenne laki mitä tahansa(silloin oli kilpailian omalla vastuulla miten Lp siihen suhtautuu)Vaikka oli 2paikkaiseski katsastettu.
Aja auto konttorille lisäpenkit paikoillaan ja muutoskatsastus ja avot.. Ongelma ratkaistu!!

Ei ole kenenkään etu että aalkaa noita runkonumeroita kikkailemaan... vähä aikaa on helppoa ja hauskaa, mutta kyllä siittä ajallaan kiinni jää ja taas tiukkenee säännöt..... cupissa tai trafissa....

Puuhakilvet saa liikennekäytöstä poistettuun ajoneuvoon. jos pitää liikennevakuutuksen voimassa niin ei tarvi edes sitä kallista siirtovakuutusta..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.03.2011, 20:18
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.826
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oska80 Näytä viesti
Aja auto konttorille lisäpenkit paikoillaan ja muutoskatsastus ja avot.. Ongelma ratkaistu!!
Maksatko diesel verot ja päästömaksut sen jälkeen??? nyt taitaa olla noin 170e vuodessa noi maksut ja henkilöautona ollaan lähempänä tonnia että tuskin muutos katsastan joten en tuu kisoihin niin pääsen halvemmalla ja helpommalla käyn ajamassa safareita omaks huvikseni .
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.03.2011, 21:35
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Maksatko diesel verot ja päästömaksut sen jälkeen??? nyt taitaa olla noin 170e vuodessa noi maksut ja henkilöautona ollaan lähempänä tonnia että tuskin muutos katsastan joten en tuu kisoihin niin pääsen halvemmalla ja helpommalla käyn ajamassa safareita omaks huvikseni .

Siinä olet erittäin oikeassa, että halvemmalla ja helpommalla pääsee kun ei osallistu mihinkään kisailu touhuihin. Onneksi on vaihtoehto tuolle sinunkin tilanteelle... Kaikilla ei ole sitä 2-3 eri vaihtoehtoa kisoihin osallistua...
(vaitoehdot: muutoskatsastus 7 h henkilöauto, puuhakilvet tai nykyinen 2h paku)


Mutta ota huomioon, maksaa se jonkun euron safarointikin...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.03.2011, 21:50
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Maksatko diesel verot ja päästömaksut sen jälkeen??? nyt taitaa olla noin 170e vuodessa noi maksut ja henkilöautona ollaan lähempänä tonnia että tuskin muutos katsastan joten en tuu kisoihin niin pääsen halvemmalla ja helpommalla käyn ajamassa safareita omaks huvikseni .
Ja lisäksi autovero päälle, joka on €€ €€€ - €€€ €€€ euroa. Siinä ei dieselivero enään paljoa tunnu!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty pois popo99 O/M/V Ajoneuvot 5 07.12.2008 23:56
M:Kaikki pois juhaK O/M/V Ajoneuvot 0 19.06.2006 20:09
m:tojon pois hj O/M/V Muut 1 18.12.2005 13:31
LJ ulosotto pois joker Tekniikka & Jutustelu 8 30.06.2005 17:51


Sivu luotu: 20:35 (GMT +2).