Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.03.2011, 22:06
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Kyllä se mun mielestä kelpaa, mutta eikös sitä hidasta takavetoa saa sit sääntöjen puitteissa muutenkin käyttää??
Jos olen ymmärtänyt oikein lukemani, niin HS luokassa toi on kielletty oli se hidas puoli sitten edessä tai takana. Mites noi neliovisen kaaret, kun huomenna aletaan jo hitsaamaan kasaan niin olisi mukava tietää mikä kelpaa ja mikä ei?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.03.2011, 22:14
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Mites noi neliovisen kaaret, kun huomenna aletaan jo hitsaamaan kasaan niin olisi mukava tietää mikä kelpaa ja mikä ei?
Mun käsittääkseni pitäis kelvata niinku siihen edellisen sivun kuvaan olet piirtänyt, siinähän on vaan kaksi pääkaarta jotka on liitetty toisiinsa kaariputkilla ja takimmaisesta pääkaaresta lähtee ne takatuet.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.03.2011, 22:19
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Mun käsittääkseni pitäis kelvata niinku siihen edellisen sivun kuvaan olet piirtänyt, siinähän on vaan kaksi pääkaarta jotka on liitetty toisiinsa kaariputkilla ja takimmaisesta pääkaaresta lähtee ne takatuet.
Mut pitääkö se takimmainen olla pääkaaren mitat täyttävää matskua vai riittääkö kaarten muihin osiin vaadittu materiaali?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.03.2011, 22:21
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Mut pitääkö se takimmainen olla pääkaaren mitat täyttävää matskua vai riittääkö kaarten muihin osiin vaadittu materiaali?
Pitää, koska muuten se ei kelpaa pääkaareksi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.03.2011, 22:29
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Pitää, koska muuten se ei kelpaa pääkaareksi.
Taidampa sitten väännellä huomenna tuon takimmaisen pääkaaren uudestaan neljäkasista putkesta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.03.2011, 20:24
Junde:n Avatar
Junde Junde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.07.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 256
Perusasetus

Jare osui naulan kantaan, AKK:ssa ei ole enää lajiryhmää vaan pelkästään lajiyhdyshenkilö.
Syynä tähän on rekisteröityjen jäsenten pieni määrä.

Sääntöjä en kuitenkaan väännä yksinään, mutta kirjallisen osuuden kylläkin.
Sääntöehdotuksia ja sovelluksia saan ainakin Saijalta, Hannulta, Jarelta, Miikalta sekä Tumpilta.
Lisäksi kuuntelen kaikkia jotka minulle soittavat, lähettävät sähköpostia tai kirjoittelevat tänne palstalle.

Sääntöjen pohjana ovat Eurotrial komitean tekemät säännöt, joita noudatetaan jo useimmissa maissa muutenkin. Turvallisuussäännöt kuitenkin joudutaan pohjoismaissa tekemään tiukemmiksi kattojärjestön tiukan sovelluksen vuoksi. (Pohjoismaissa tunnetusti noudatetaan yhteisesti tehtyjä sääntöjä ja keskieuroopassa sitten joustetaan enemmän).

Jos jollakulla on kipinää kirjoittaa sääntöehdotuksia sähköpostilla suoraan valmiiksi mietittyinä niin olisin niistä suuresti kiitollinen. Sääntöjä ei tehdä vain sääntöjen vuoksi vain jotta ne olisivat kaikille mahdollisimman oikeudenmukaiset ja turvalliset.

Minun puolestani HS sääntöjä voidaan vieläkin löysätä esimerkiksi sen hitaan takavedon osalta, autoilla on kuitenkin turvallisuussääntöjen vuoksi ajettava lähinnä standard luokan radoilla poikkeuksena ehkä mutajaksot joissa rengaskoko on ratkaisevampi.
Tähän asiaan kuitenkin toivoisin useita kommentteja eri kuskeilta jotka suunnittelevat ajavansa HS luokassa.

Kuten Saija sanoi niin kauan kun kisat ovat seurojen välisiä niin sääntöjä voidaan hyvin vapaasti soveltaa, kunhan tästä kerrotaan jo kilpailukutsussa. Tämä ei kuitenkaan ole mahdollista jos kyseiset sääntöpoikkeamat kohdistuvat turvallisuutta vaarantavasti!


Kevät terveisin
Junde
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.03.2011, 22:21
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Question

Miksi pitää aina yrittää keksiä porsaanreikiä


Sääntöjen pohjana ovat Eurotrial komitean tekemät säännöt, joita noudatetaan jo useimmissa maissa muutenkin. Turvallisuussäännöt kuitenkin joudutaan pohjoismaissa tekemään tiukemmiksi kattojärjestön tiukan sovelluksen vuoksi. (Pohjoismaissa tunnetusti noudatetaan yhteisesti tehtyjä sääntöjä ja keskieuroopassa sitten joustetaan enemmän).

HS sääntöjä voidaan vieläkin löysätä ...... autoilla on kuitenkin turvallisuussääntöjen vuoksi ajettava.....standard luokan radoilla ??? Miksi ihmeessä kun ovat melkeinpä proto-luokan laitteita lukuunottamatta turvallisuusvarustusta

Kun kisat ovat seurojen välisiä niin sääntöjä voidaan hyvin vapaasti soveltaa!!! Tarkoittaa käytännössä että sääntöjä ei juurikaan ole ja jos on niin niitäkin tulkitaan hyvin väljästi.

Mikä porukkaa oikein vaivaa kun viimein (vain 10 vuotta) on saatu väännettyä koko Eurooppaan yhteiset Trial-säännöt niin eihän ne tietenkään meidän kuskeille kelpaa vaan heti niihin pitää saada helpotuksia tai poikkeuksia. Miksi ei voi vaan rakentaa säännöt täyttävää kikotinta jolla kisaa Yhtä helpolla sellainen taitavalta rakentajalta syntyy jos kerran paljon ihmeellisempiäkin laitteita porukalta ilmestyy???

Ja miksi nimenä on HS (harrastestanu) kun ne pikemminkin muistuttavat ja ovat lähempänä Pro-Modia tai Protoa. Ei olla enään lähelläkään alkuperäistä ajatusta, jolla oli tarkoitus houkutella uusia harrastajia lajin piiriin kalustolla, joka ei nyt ihan täyttänyt sääntöjen (stanu) pykäliä, mutta olivat kuitenkin vielä lähinnä käyttiksiä. Nyt HS-laitteet jo rakennetaan vartavasten kisapeleiksi eikä ole puhettakaan, että niillä voisi kadulla (ainakaan laillisesti) ajella saatikka, että kovin läheisesti edes muistuttaisivat vakiomaasturia. Kuskeinakin on vuosia kisoja kolunneet trialin "ammattilaiset" Ei varmaankaan innosta uusia tulijoita näitä vastaan (Stanu <> Promodi/Proto) kisaamaan kun menestymisen mahdollisuus on jo alkuun tuhoon tuomittu Enkä tällä väitä etteikö jäähdyttelevät kisaajat saisi pitää hauskaa, mutta jos halutaan uusia harrastajia lajiin mukaan niin luokka pitäisi olla toinen tai laitteet lähempänä luokan alkuperäistä ajatusta
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Eurotrial 2010 karsintakilpailu 8.5 Janakkala Saija Tapahtumat 188 09.03.2015 12:54
Eurotrial 13-15.8.2010 Borås tare Tapahtumat 101 04.10.2010 22:18
kauden 2010 trial sos Tapahtumat 11 19.01.2010 17:12
Trial kaarien uudet säännöt??? Jare Tekniikka & Jutustelu 2 01.10.2009 20:53
Eurotrial säännöt? Tarzan Tekniikka & Jutustelu 41 30.01.2009 18:07


Sivu luotu: 14:16 (GMT +2).