Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.02.2011, 08:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Mun käsityksen mukaan TTB:ssä jousittamatonta massaa on ~puolet akselin painosta. Akselinpuolikkaat on kuitenkin nivelöity runkoon ja perämurikan joustomatka on karkeasti puolet renkaan joustomatkasta.
No, eikö siitä silloin kuitenkin tule jokseenkin saman verran kuin kokonaisesta jäykästä akselista ..tosin sillä erolla että toisen puolen joustaminen ei vaikuta toiseen puoleen yhtä paljon kuin jäykässä akselissa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.02.2011, 10:20
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No, eikö siitä silloin kuitenkin tule jokseenkin saman verran kuin kokonaisesta jäykästä akselista ..tosin sillä erolla että toisen puolen joustaminen ei vaikuta toiseen puoleen yhtä paljon kuin jäykässä akselissa?
2x0,5x0,5 = 0,5 eli puolet vähemmän kuin jäykässä akselissa
Kuinka paljon mahtaa painaa TTB:n osat verrattuna yhtenäiseen jäykkään akseliin? Onhan toki akselin puolikkaat pidempiä kuin puolikas jäykkä akseli kun menevät ristiin. Ja väittäisin että jousittamatonta massaa on melkein puolet vähemmän, esimerkiksi perämurikka liikkuu puolet vähemmän jolloin heilahduksenvaimentimella on vähemmän työtä tehtävänä? Onhan TTB:ssä kuitenkin huomattavasti enemmän jousittamatonta massaa kuin vaikka hiluxin risukeulassa, varsinkin tuolla murikan puolella.
Onko tuo TTB sitten kestävyydeltään niin paljon "normaalia" risukeulaa parempi, että kannattaa vähän uhrata ajo-ominaisuuksia (eli lisää jousittamatonta massaa ja ääritilanteissa mielenkiintoiset camberit)

t: nyybibaxxter
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.02.2011, 18:52
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Yllättävän ohutta on tuo akselipuolikkaiden materiaali, profiilimuodolla on selvästi yritety kompensoida painoa, varsinkin oikeanpuoleinen osa, ottaa törmäyksiä vastaan tehokkaasti, eikä liu´u esteen yli niin hyvin kuin pyöreä suora akseli ,vaan vääntyy mutkalle aika herkästi, jos ei oo suksea alla
Halvat aloitus korotus sarjat ei kyllä pidä autoa tiellä. Jo alle 2"korotus vaatii pitman armin joka palauttaa akseli/y-linkki geometrian kohdilleen, siihen vielä pitkät tukivarret niin on asiat kohdillaan , elikkä ei missään olosuhteissa mitään epäloogisuutta ajo-ominaisuuksissa.
Ainoa perä Broncossa ja F-150 on vakio high pinion Dana 44, F-250 on Dana 50 lehtijousilla ja Ranger +Bronco II Dana 27.
Bronco- 150 alkuperäiset jouset on muistaakseni 460lbs/tuuma Ranchot jotka lienee vahvimmat 600 jotain
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.02.2011, 19:52
1Chevy80 1Chevy80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.08
Sijainti: Ulvila
Viestit: 256
Perusasetus

Bronco II / rangerissa on kyl dana28 ja dana35
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.02.2011, 21:06
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 1Chevy80 Näytä viesti
Bronco II / rangerissa on kyl dana28 ja dana35
joo ,ei 27, vaan 28, ja myöhemmin 35
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.02.2011, 17:21
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

jotain mittoja


joku kysyi raideleveyttä. D44 mallissa n.170cm laipasta laippaan. Kiinnityspisteiden väli sivusuunnassan. 32cm( vasen/oik. akselipuolisko). Vas./oik.akselipuoliskon auton pituus-suuntainenkiinnityspiste ero n.16cm
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty HDJ 80 etuakseli Killer-Wo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 20.08.2010 12:09
Myydään / Vaihdetaan BJ-42 etuakseli PikkuF O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 22.11.2009 19:08
Ostettu Hj 60 etuakseli JuuPeri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 19.04.2009 12:32
M: LJ:n etuakseli Vilpertti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.10.2007 11:31
o: etuakseli 80 hdj mixut O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 21.08.2007 14:32


Sivu luotu: 10:17 (GMT +2).