Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.02.2011, 17:06
opelman:n Avatar
opelman opelman ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.11
Sijainti: Somewhere out of civilization
Viestit: 665
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kankku Näytä viesti
kyllä sen bensakoneenkin saa vettä kestämään,


mutta uskoisin että dieselillä homma on helpompaa
Mitenkäs selvis tosta?? Mitenkä ne laturit tykkää??

__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x
Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä.
https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ

ISORY
SLCK #556
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.02.2011, 17:47
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja opelman Näytä viesti
Mitenkäs selvis tosta?? Mitenkä ne laturit tykkää??
Laturit ei tietenkään parane uittamisesta, mutta itselläni oli tapana täysremontoida laturi 2-vuoden välein eli laakerit/hiilet ja tarvittaessa säädin vaihtoon. Eikä ongelmia ollut väliaikoina. Ja autolla jopa joskus käytiin niin syvällä, että konepelti kastui.
Niin ja moottori on vitaran 1.6 tupla webereillä. Kipinän hukkumisen takia ei koskaan ole sammunut.

Jos auto on tulossa harrastekäyttöön eli joku 5-10tkm vuodessa, niin melkeimpä uskaltaisin väittää bensaa edullisemmaksi jos ei satu ulöytämään sopivaa autoa pakettiautona. Eikä se nokiÖLJYkään enää niin halpaakaan ole.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.02.2011, 17:49
harrim3:n Avatar
harrim3 harrim3 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: etelä-savo
Viestit: 565
Perusasetus

mietin just samaa tuossa päivällä,eli miten uittelijat suojaa laturin ja muut sähköhimmelit...
__________________
Toyota LJ70
Suzuki sj410
pätkä pajero 2.5td
2gen pajero 2.5tdic
Blazer K5 350tbi+sm465+np208+10bolt+14ff
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.02.2011, 18:00
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Aika kehnosti, sen takia ei viitikään ENÄÄ paljoo uitella kun tulee suht kalliiks uusia niitä sähkölaitteita joka ajokerran jälkeen.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.02.2011, 18:30
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

suorakutonen bensalla


Bensa suorakutonen,vähintään 4-litainen, mieluiten 4.9 Ford, siinä yhdityy dieselin alavääntö ja bensaveekasin ylävääntö.
Mitäs se diesel sanoo jos saa lusikallisen vettä männänpäälle? POKS!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.02.2011, 19:10
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja opelman Näytä viesti
Mitenkäs selvis tosta?? Mitenkä ne laturit tykkää??
tosta ajamalla takas kunnes alkoi rykimään vasta kun oli moottori taas pinnan yläpuolella, jakajaan lirahtaa aina hiukan vettä koska ei olla vieläkään saatu laitettua tuota ylipaineistusta siihen.

tää kisa oli kyllä kohtalaisen kostea ainakin meille




laturi kestänyt ihmeen hyvin, tollanen bosch missä on lataussäädin ja hiilet samassa.(hiiliä menee aina välillä)
kisan jälkeen moottori käymään ja vesiletkulla puhdasta vettä laturiin sisälle oikein roimasti niin kyllä puhdistuu, antaa käydä huuhtelun jälkeen vielä tovin että kuivuu ja sitten spray öljyä (CCR) sisälle ettei paikat hapetu.
tuolla reseptilä meitin laturi on kestänyt jo vuosia
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti

Viimeksi muokannut Kankku : 21.02.2011 19:21
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.02.2011, 19:33
opelman:n Avatar
opelman opelman ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.11
Sijainti: Somewhere out of civilization
Viestit: 665
Question

Wataaa???


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kankku Näytä viesti
tosta ajamalla takas kunnes alkoi rykimään vasta kun oli moottori taas pinnan yläpuolella, jakajaan lirahtaa aina hiukan vettä koska ei olla vieläkään saatu laitettua tuota ylipaineistusta siihen.

tää kisa oli kyllä kohtalaisen kostea ainakin meille

laturi kestänyt ihmeen hyvin, tollanen bosch missä on lataussäädin ja hiilet samassa.(hiiliä menee aina välillä)
kisan jälkeen moottori käymään ja vesiletkulla puhdasta vettä laturiin sisälle oikein roimasti niin kyllä puhdistuu, antaa käydä huuhtelun jälkeen vielä tovin että kuivuu ja sitten spray öljyä (CCR) sisälle ettei paikat hapetu.
tuolla reseptilä meitin laturi on kestänyt jo vuosia
Jaaaaa Luulin et jos hiilet kastuu nii se ei toimi enään...
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x
Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä.
https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ

ISORY
SLCK #556
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.02.2011, 20:27
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Smile

BENSA


Bensavehkeestä kutosesta tai kasista tulee muutakin ulos kuin voimasavua. Bensakone toimii veden alla yhtävarmasti kuin Diisselikin, moni luulee että kun virranjakaja on veden alla se ei pelaa, no Jeepeissä jota olen omistanut en ole huomannut tällaisia vikoja, latureita tuntuu menevän ja se on uuden hintakin jopa 150€.

Jeeppikin oli tunnin veden alla ja kun viimein päästiin pois Jeeppi kävi ihan normaalisti. Sammutin sen ja tarkistin virranjakajan ja yllätys se oli aivan kuiva...??? Todettiin että siellä täytyy olla pienoinen ylipaine kopan sisällä. Se oli vm.1978 Jeep Cherokee Chief
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.02.2011, 21:29
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi Näytä viesti
Bensavehkeestä kutosesta tai kasista tulee muutakin ulos kuin voimasavua. Bensakone toimii veden alla yhtävarmasti kuin Diisselikin, moni luulee että kun virranjakaja on veden alla se ei pelaa, no Jeepeissä jota olen omistanut en ole huomannut tällaisia vikoja, latureita tuntuu menevän ja se on uuden hintakin jopa 150€.

Jeeppikin oli tunnin veden alla ja kun viimein päästiin pois Jeeppi kävi ihan normaalisti. Sammutin sen ja tarkistin virranjakajan ja yllätys se oli aivan kuiva...??? Todettiin että siellä täytyy olla pienoinen ylipaine kopan sisällä. Se oli vm.1978 Jeep Cherokee Chief
huohottaa
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.02.2011, 22:56
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Oishan näitä kumpi kampi löpinöitä ollu ennestäänki.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=20697
Vähän vois ettiä ennenku joka juttua kyselee erikseen..
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.02.2011, 20:28
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja opelman Näytä viesti
Jaaaaa Luulin et jos hiilet kastuu nii se ei toimi enään...
Ei noi vanhemmat laturit ja startit iha niin herkkiä ole. Suska on ollu meilläkin melko syvällä. Noin 1.8m vettä on
meidän ennätys ja tosiaan suskan jakajaan menee yleensä vettä vasta uittamisen jälkeen.
Hukkakipinäsytkällä pääsee virranjakajasta eroon.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.02.2011, 23:31
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kankku Näytä viesti
kisan jälkeen moottori käymään ja vesiletkulla puhdasta vettä laturiin sisälle oikein roimasti niin kyllä puhdistuu, antaa käydä huuhtelun jälkeen vielä tovin että kuivuu ja sitten spray öljyä (CCR) sisälle ettei paikat hapetu.
Oletko jostain lukenu että noin kannattais tehdä? Mä en ainakaan oo kertaakaan nähny että teiän suzukia olis huollettu kisaa seuraavaan kuukauteen..
Ja CCR soitti sillon ku sä olit nuori.

Ja miten nä suzukit on taas sekotettu tähän kun kysymys oli offiAUTOISTA?

Ja vähän asiaakin, moottorin (auton) valinta on vähän sellaista kompromissin etsimistä. Pitäis olla voimaa, yksinkertainen, kevyt ja tietty halpa. Diisselissa äkkiä ajateltuna meinaa jokin noista jäädä toteutumatta. Suzuki + vw tuntuu olevan aika hyvä kokoonpano, mutta onko volkkarista moottoria mihinkään autoon?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 22.02.2011, 07:29
karza:n Avatar
karza karza ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.10.07
Sijainti: Suomi
Viestit: 360
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Oletko jostain lukenu että noin kannattais tehdä? Mä en ainakaan oo kertaakaan nähny että teiän suzukia olis huollettu kisaa seuraavaan kuukauteen..
Ja CCR soitti sillon ku sä olit nuori.

Ja miten nä suzukit on taas sekotettu tähän kun kysymys oli offiAUTOISTA?

Ja vähän asiaakin, moottorin (auton) valinta on vähän sellaista kompromissin etsimistä. Pitäis olla voimaa, yksinkertainen, kevyt ja tietty halpa. Diisselissa äkkiä ajateltuna meinaa jokin noista jäädä toteutumatta. Suzuki + vw tuntuu olevan aika hyvä kokoonpano, mutta onko volkkarista moottoria mihinkään autoon?
Kyllähän se volkkarin 1.6d on niin älyvarma kone, ja varmasti riittää "voima" ihan vaparinakin suzukiin.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 22.02.2011, 16:25
opelman:n Avatar
opelman opelman ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.11
Sijainti: Somewhere out of civilization
Viestit: 665
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja karza Näytä viesti
Kyllähän se volkkarin 1.6d on niin älyvarma kone, ja varmasti riittää "voima" ihan vaparinakin suzukiin.
Samaa mieltä.. Löytyy pihasta kaks 1.6d ja yks 1.6bensa volkkari..Se toinen diisseli olis tekniikan luovuttaja.. Ne diisselit kyllä toimii... Nii, mitenkä sitten tuo laatikko ongelma, miten jakolaatikko yms.. Sori kun menee asian vierestä..
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x
Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä.
https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ

ISORY
SLCK #556
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 11.04.2011, 14:09
opelman:n Avatar
opelman opelman ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.11
Sijainti: Somewhere out of civilization
Viestit: 665
Talking

Pidetään ylhäällä.


Mitenkäs siinä ``uittamisessa´´ akut tykkää? Periaatteessa, niitenhä pitäisi ns. vetään oikoseenn, vaan ootteko ratkaissu sen + navan suojaamisella??Vai Entäs nämä ruisku autot, (siis ruisku konella) kestää vettä??
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x
Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä.
https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ

ISORY
SLCK #556
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Bensa 2.4 hiluksista diesel?? Isomönkijä Tekniikka & Jutustelu 4 19.10.2009 16:53
Bensa vai Diesel? Tekniikka & Jutustelu 16 11.09.2006 12:39
Diesel vs Bensa maastossa Tekniikka & Jutustelu 32 15.04.2006 10:28
bensa vs. diesel Tekniikka & Jutustelu 2 27.07.2005 08:19
Diesel -> bensa SamiN Tekniikka & Jutustelu 12 27.06.2005 20:32


Sivu luotu: 00:03 (GMT +2).