![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Käyttöautollako Pro Modiin
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
HS luokkaan soveltumattomia muutoksia autossa ovat ainakin takajousituksen muutos ja jälkiasenteinen hidas takaveto. Viimeksi muokannut 454SS : 17.02.2011 07:28 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kuinkas paljon nää meidän kaarisäännöt poikkeaa esim Ruotsalaisten tai Norjalaisten vastaavista säännöistä ?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Moi!
Saamani palautteen mukaan tulemme korjaamaan HS luokan säännöissä seuraavat pykälät: 3.7.2.1 Auton tulee olla alunperin nelivetoinen (vanha muoto oli maastoauto) 3.7.3.1 Jousitus vapaa (nykyään saa kadulle jo leimattua vaikka minkälaisia jousituksia) Mielestäni korisääntöjä ei tarvitse muuttaa: 3.7.2.2 Kori / Autossa tulee olla kori jota saa muokata. 3.7.2.3 Mitat / ulkomuoto / Auton tulee säilyttää tunnistettavuus. 3.7.9.2 Valot / Taka- ja ajovalojen malli on vapaa. Valot voidaan korvata muovisilla valojen näköisillä korvikkeilla. Mikäli ihmisillä on muita perusteltuja/ asiallisia sääntömuutosehdotuksia niin niitä saa laittaa joko tähän topicciin tai sähköpostilla jundek@yahoo.com Onko HS säännöt näillä muutoksilla halutunlaiset? Mikäli muita muutoksia ei tule niin laitan sääntömuutokset ensikuussa eteenpäin jolloin ne julkaistaan nettiversiossa, mutta painettuun versioon muutokset tulevat vasta kaudelle 2012. Kokouksessa käsitellyistä muutoksista tiedotin palstalla 19.11.2010, 12:53 tekemässäni postauksessa! http://forums.offipalsta.com/showthr...ight=eurotrial Valitettavasti en sitä nopeammin ole ehtinyt niistä tiedottamaan ja pahoittelen jos joku oli ehtinyt maalata korin ennen sitä ja joutuu nyt tekemään vuodelle 2012 uusia muutoksia koriin. Junde |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Tämäkö HS:n tulevaisuus
______________________________________________
Jundelta lainattu HS:n määritelmä - luokka on siis tehty siksi että jo olemassa olevilla harraste autoilla (yleisimmin siis kadulle tehtyjä isopyöräisiä maastoautoja) saa ajaa kilpaa STANDARD luokan radoilla. Tarkoitus ei ole että kukaan rakentaa erikseen tähän luokkaan autoa. - tämän luokan kohdalla katsastus keskittyy lähinnä turvallisuus seikkoihin. __________________________________________________ _ Tuollainen käsitys ko luokasta minullakin on ollut ja siihen perustui keskustelun herättämiseksi tehty kommenttikin. Vaikuttaa siltä että käsitykseni on ollut virheellinen tai joillakin ainakin erilainen kuin toisilla. Tässäkö (yllä) siis HS-luokan tulevaisuuden kuva ![]() Ja korostettakoon, että en ole ollut enkä ole jatkossakaan siirtämässä Jarea enkä ketään muutakaan harrastustaan aktiivikauden jälkeenkin jatkavaa kuskia eläkkeelle. Totesin vain että monelle ensikertalaiselle tavan offipelillä kisamista mieittivälle tuollaiset laitteet ja jo kaiken saavuttaneet kanssakilpailijat saattavat tehdä lähtökynnyksen liian korkeaksi, jotta uskaltautuisivat mukaan. Jotta nimitys ei olisi harhaanjohtava HS Harraste Standard, nimityksen voisi vaihtaa muotoon Harraste-luokka ilman tuota lisäliitettä Standard ja kuten Rabitti tuolla ehdotti niin luokassa ei julistettais voittajaa vaikka pisteet ajosuoritteesta annettaisikin. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Erikoista jos Suomen kokoisessa maassa, jossa autoja tuskin on liikaa yhteenkään kisaan, ei katulaillisella suunnistuskisoihin rakennetulla autolla pääse ajamaan trialia missään luokassa
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä se mun mielestä kelpaa, mutta eikös sitä hidasta takavetoa saa sit sääntöjen puitteissa muutenkin käyttää??
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kyselyikä jatkuu
![]() ![]() ![]() Onks tilanne nykyään niin surkia, että Junde touhuaa YKSIN sääntöjä ja ehdotuksia tuonne AKK:n suuntaan? Kuitenkin hieman vaikuttaa, että trial olis taas hieman nostamassa kiinnostusta, niin olisko kohta tarvetta herätellä henkiin lajiryhmän kaltaista toimintaa? Ja muistan joskus 90-luvun alussa, että oli vielä lisäks alue-työryhmiä, jotka keräs ideoita omalta alueeltaan. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Jos olen ymmärtänyt oikein lukemani, niin HS luokassa toi on kielletty oli se hidas puoli sitten edessä tai takana. Mites noi neliovisen kaaret, kun huomenna aletaan jo hitsaamaan kasaan niin olisi mukava tietää mikä kelpaa ja mikä ei?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Eurotrial 2010 karsintakilpailu 8.5 Janakkala | Saija | Tapahtumat | 188 | 09.03.2015 12:54 |
Eurotrial 13-15.8.2010 Borås | tare | Tapahtumat | 101 | 04.10.2010 22:18 |
kauden 2010 trial | sos | Tapahtumat | 11 | 19.01.2010 17:12 |
Trial kaarien uudet säännöt??? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.10.2009 20:53 |
Eurotrial säännöt? | Tarzan | Tekniikka & Jutustelu | 41 | 30.01.2009 18:07 |