Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.02.2011, 23:08
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Question

Käyttöautollako Pro Modiin


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Osaisiko joku piirtää alla olevaan kuvaan trialin pro modified luokkaan kelpaavat kaaret siten että takapenkki jää käyttöön?

Kommentteja kuvassa olevien putkien sijoitteluun, materiaalivaatimuksiin...

Miksi ihmeessä Pro Modilaitteessa pitäisi säilyä takapenkit vai ajttelitko ajaa käyttöautolla pro Modiluokassa trialia.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.02.2011, 07:14
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Miksi ihmeessä Pro Modilaitteessa pitäisi säilyä takapenkit vai ajttelitko ajaa käyttöautolla pro Modiluokassa trialia.
Siksi kun joku/jotkut on osannut tehdä trialiin niin älyttömät säännöt, ettei tuollaisella safariautolla pääse muuhun luokkaan ajamaan. Ajattelin tehdä auton, jolla voi halutessaan käydä ajelemassa trialiakin.

HS luokkaan soveltumattomia muutoksia autossa ovat ainakin takajousituksen muutos ja jälkiasenteinen hidas takaveto.

Viimeksi muokannut 454SS : 17.02.2011 07:28
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.02.2011, 14:53
Masi Masi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Hämeenlinna, .
Viestit: 440
Perusasetus

Kuinkas paljon nää meidän kaarisäännöt poikkeaa esim Ruotsalaisten tai Norjalaisten vastaavista säännöistä ?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.03.2011, 12:45
Junde:n Avatar
Junde Junde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.07.03
Sijainti: Klaukkala, Finland.
Viestit: 259
Perusasetus

Moi!

Saamani palautteen mukaan tulemme korjaamaan HS luokan säännöissä seuraavat pykälät:

3.7.2.1 Auton tulee olla alunperin nelivetoinen (vanha muoto oli maastoauto)
3.7.3.1 Jousitus vapaa (nykyään saa kadulle jo leimattua vaikka minkälaisia jousituksia)

Mielestäni korisääntöjä ei tarvitse muuttaa:
3.7.2.2 Kori / Autossa tulee olla kori jota saa muokata.
3.7.2.3 Mitat / ulkomuoto / Auton tulee säilyttää tunnistettavuus.
3.7.9.2 Valot / Taka- ja ajovalojen malli on vapaa. Valot voidaan korvata muovisilla valojen näköisillä korvikkeilla.

Mikäli ihmisillä on muita perusteltuja/ asiallisia sääntömuutosehdotuksia niin niitä saa laittaa joko tähän topicciin tai sähköpostilla jundek@yahoo.com

Onko HS säännöt näillä muutoksilla halutunlaiset?
Mikäli muita muutoksia ei tule niin laitan sääntömuutokset ensikuussa eteenpäin jolloin ne julkaistaan nettiversiossa, mutta painettuun versioon muutokset tulevat vasta kaudelle 2012.

Kokouksessa käsitellyistä muutoksista tiedotin palstalla 19.11.2010, 12:53 tekemässäni postauksessa! http://forums.offipalsta.com/showthr...ight=eurotrial

Valitettavasti en sitä nopeammin ole ehtinyt niistä tiedottamaan ja pahoittelen jos joku oli ehtinyt maalata korin ennen sitä ja joutuu nyt tekemään vuodelle 2012 uusia muutoksia koriin.

Junde
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.03.2011, 15:14
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Junde Näytä viesti
Moi!

Saamani palautteen mukaan tulemme korjaamaan HS luokan säännöissä seuraavat pykälät:

3.7.2.1 Auton tulee olla alunperin nelivetoinen (vanha muoto oli maastoauto)
3.7.3.1 Jousitus vapaa (nykyään saa kadulle jo leimattua vaikka minkälaisia jousituksia)

Mielestäni korisääntöjä ei tarvitse muuttaa:
3.7.2.2 Kori / Autossa tulee olla kori jota saa muokata.
3.7.2.3 Mitat / ulkomuoto / Auton tulee säilyttää tunnistettavuus.
3.7.9.2 Valot / Taka- ja ajovalojen malli on vapaa. Valot voidaan korvata muovisilla valojen näköisillä korvikkeilla.
Kelpaako siis tuon näköiset nyt jatkossa HS luokkaan?????:




Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.03.2011, 21:19
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Question

Tämäkö HS:n tulevaisuus


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Kelpaako siis tuon näköiset nyt jatkossa HS luokkaan?????:




______________________________________________
Jundelta lainattu HS:n määritelmä

- luokka on siis tehty siksi että jo olemassa olevilla harraste autoilla (yleisimmin siis kadulle tehtyjä isopyöräisiä maastoautoja) saa ajaa kilpaa STANDARD luokan radoilla. Tarkoitus ei ole että kukaan rakentaa erikseen tähän luokkaan autoa.
- tämän luokan kohdalla katsastus keskittyy lähinnä turvallisuus seikkoihin.
__________________________________________________ _

Tuollainen käsitys ko luokasta minullakin on ollut ja siihen perustui keskustelun herättämiseksi tehty kommenttikin. Vaikuttaa siltä että käsitykseni on ollut virheellinen tai joillakin ainakin erilainen kuin toisilla.

Tässäkö (yllä) siis HS-luokan tulevaisuuden kuva

Ja korostettakoon, että en ole ollut enkä ole jatkossakaan siirtämässä Jarea enkä ketään muutakaan harrastustaan aktiivikauden jälkeenkin jatkavaa kuskia eläkkeelle. Totesin vain että monelle ensikertalaiselle tavan offipelillä kisamista mieittivälle tuollaiset laitteet ja jo kaiken saavuttaneet kanssakilpailijat saattavat tehdä lähtökynnyksen liian korkeaksi, jotta uskaltautuisivat mukaan.

Jotta nimitys ei olisi harhaanjohtava HS Harraste Standard, nimityksen voisi vaihtaa muotoon Harraste-luokka ilman tuota lisäliitettä Standard ja kuten Rabitti tuolla ehdotti niin luokassa ei julistettais voittajaa vaikka pisteet ajosuoritteesta annettaisikin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.03.2011, 22:10
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Erikoista jos Suomen kokoisessa maassa, jossa autoja tuskin on liikaa yhteenkään kisaan, ei katulaillisella suunnistuskisoihin rakennetulla autolla pääse ajamaan trialia missään luokassa Byrocratille selvennykseksi etten ainakaan minä ole kysellyt sääntöjen muuttamista omalle autolle sopiviksi, vaan selvennyksiä miten voin rakentaa auton myös trialiin sopivaksi. Asiallisia vastauksia vaan tulee pirun paljon vähemmän, kuin turhaa paskan jauhamista siitä miten säännöt on tällä hetkellä parhaat mahdolliset.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.03.2011, 17:34
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Junde Näytä viesti
Moi!

Mikäli ihmisillä on muita perusteltuja/ asiallisia sääntömuutosehdotuksia niin niitä saa laittaa joko tähän topicciin tai sähköpostilla jundek@yahoo.com


Junde
Riittääkö jos jälkiasenteinen hidas takaveto on lukittu niin ettei sitä voi käyttää kilpailun aikana?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.03.2011, 09:15
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Riittääkö jos jälkiasenteinen hidas takaveto on lukittu niin ettei sitä voi käyttää kilpailun aikana?
Kyllä se mun mielestä kelpaa, mutta eikös sitä hidasta takavetoa saa sit sääntöjen puitteissa muutenkin käyttää??
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.03.2011, 09:18
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Kyselyikä jatkuu

Onks tilanne nykyään niin surkia, että Junde touhuaa YKSIN sääntöjä ja ehdotuksia tuonne AKK:n suuntaan?

Kuitenkin hieman vaikuttaa, että trial olis taas hieman nostamassa kiinnostusta, niin olisko kohta tarvetta herätellä henkiin lajiryhmän kaltaista toimintaa? Ja muistan joskus 90-luvun alussa, että oli vielä lisäks alue-työryhmiä, jotka keräs ideoita omalta alueeltaan.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.03.2011, 22:06
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Kyllä se mun mielestä kelpaa, mutta eikös sitä hidasta takavetoa saa sit sääntöjen puitteissa muutenkin käyttää??
Jos olen ymmärtänyt oikein lukemani, niin HS luokassa toi on kielletty oli se hidas puoli sitten edessä tai takana. Mites noi neliovisen kaaret, kun huomenna aletaan jo hitsaamaan kasaan niin olisi mukava tietää mikä kelpaa ja mikä ei?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Eurotrial 2010 karsintakilpailu 8.5 Janakkala Saija Tapahtumat 188 09.03.2015 12:54
Eurotrial 13-15.8.2010 Borås tare Tapahtumat 101 04.10.2010 22:18
kauden 2010 trial sos Tapahtumat 11 19.01.2010 17:12
Trial kaarien uudet säännöt??? Jare Tekniikka & Jutustelu 2 01.10.2009 20:53
Eurotrial säännöt? Tarzan Tekniikka & Jutustelu 41 30.01.2009 18:07


Sivu luotu: 04:41 (GMT +2).