![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Lukkoja akselille?Ymmärsinkös oikei että Detroitin huonopuoli on että se tuppaa puskemaan alamäkeen peliä vaan sen kanssa opii tulemaan toimeen. Onkos mahdoton yhtälö että on Detroitit kumassakin akselissa? Kuinkas tuollainen käyttäytyy maastossa? Entäpä maantiellä? Kytkettävissäkö tupaa tulemaan noita kytkentä ongelmia? Miksi? Onkos niitä olemassa ihan mekaanisesti kytkettäviä? Vaijjerii/piano lanka, yms. JEgoNEER on ihan maastokäyttöön tarkoitettu, vaan siirtymiä joutuupi ainakin toistaiseksi tekemään maantielläkin. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mä kyl kuulun niihin jotka vannoo kytkettävien lukkojen olevan maailman parhaat
![]() Eli molempiin päihin semmoset on mun mielipide. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
![]() edit: Jos on lähes puhtaasti metsäauto, niin laittaisin kyllä kytkettävät lukot. Mulla kun esim. oli Jeeppi aikanaan myös käyttiksenä ja halusin kunnolla pitoa takapäähän takavedolla ajaessa, ja toisaalta siten että toimii automaattisesti (ja että vapauttaa mutkassa ajessa tiellä) niin oikeastaan ainoa vaihtoehto oli automaattilukko. Detroitti siksi että piti carrieri vaihtaa muutenkin koska välitykset vaihtui tiheämpään. Muuten olis tullut Aussie locker tjsp. lunchbox- lockeri.. Viimeksi muokannut Timo_L : 11.02.2011 00:34 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lukkoako?Lainaus:
Kiitoksia asian valaisemisesta. Täytyypä Jappea haistatella lauantaina Kulmassa. Mikäslaista eroa käytössä on noiden halvempien (Aussie, lunchbox, yms.) ja Detroit Lockkerien välillä? Pelimerkkejä kun olisi yllinkyllin niin ei tarvis kysellä, ostais vaan kalleinta. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 11.02.2011 00:58 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Jos minimibudjetilla pitää selvitä niin kemppi-lukko on halvempi kuin automaatit. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lunchbox- lockerit (Aussie, Lockright, yms..) juontaa nimensä siitä, että ovat nopeita asentaa; korvaavat tasauspyörästön pikkurattaat perän sisältä, eli alkuperäinen case jää paikalleen. Perää ei tartte sinällään purkaa eikä shimmata uudestaan yms., joten on vain parin tunnin homma ja paljon halvempaa. Lainaus:
![]() 1. Odottaa että tulee lisää rahaa ja ostaa kytkettävä(t) 2. Ostaa lunchbox lockerit tasauspyörästöjen tilalle, koittaa pärjätä ja toivoo parasta ![]() Itelle en kovin helpolla ottaisi automaattista etulukkoa, eniten oikeastaan tuon puskemis- ongelman takia. Jos on vielä molemmissa päissä automaattilukot niin tuleehan autosta todella kankea. Mutta tuollahan mä niistä jo ylempänä mainitsin, kuten taisi mainita muutkin. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Blazerissa ei etudetroitti aiheuttanu puskemista, eikä muutakaan negatiivista. Mutta autoissa, ajomaastoissa ja ajotyyleissähän on eroja ja mikä sopii johonkin ei sovi toiselle.
Mutta jos etulukko aiheuttaa automaatin kuumenemista, niin kannattaa tarkistaa foliohatun asetukset. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Timo: Pystyy varmasti tottumaan noihin omituisuuksiin mutta tottumaton ei pysty ajamaan autolla joka ei käänny
![]() Veijonessolle tiedoksi, että miun foliohatussa on koko ajan vähintään yhtä kuuma kuin vaihteistossa oli heti sen jälkeen kun aloin syöttämään umpihangessa jatkuvasti etulukko (ja takalukko) päällä. Sattumaa tai lukosta johtuva seuraus, mutta 9 tuntia revittelyä ilman lukkoa eikä laatikko kuumentunut yhtään. Sit lukkoakseli paikalleen ja laatikko alkoi kuumenemaan heti. Tuolla toisessa topicissa oli sanottu hyvin, että ei näistä kannata väitellä, jää molempien versioiden kannattajille paremmin osia ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Jep!
Näinhän se on, tässä asiasta kyselen ja päässäni muotouttu itselleni vastaus jonka joskus ehkä toteutan.
Sellasta vielä kysyisin että, miksikäs se hammaspeikko voipi vaivata lukot päällä peruuttaessa? t. Ismo ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
No ei kai se lukkojen vika oo jos laatikko ei kestä neljänpyörän kuormaa! Yhtä hyvin vois sanoo että paskat valot kun syö akun tyhjäks yön yli. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mut voi kytkettäväkin lukko olla ihmeissään jos 12tunnin kisan sutii sillä lukko auki, niin on siinäki tasauspyörästö kovilla. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
EI PYSTY. Ajoin viime vuoden talvieksyssä Japelta ostetulla akselilla noin 12 tuntia. Seuraavat havainnot tuli tehtyä, joiden seurauksena päätin etten enää koskaan laita eteen mekaanista lukkoa. 1. Vinssi huusi hoosiannaa kun jouduttiin kääntämään kaikki 90 asteen kurvit vinssaamalla koska auto ei kääntynyt liukkaissa urissa mihinkään. 2. Vaihteiston lämpöongelmat oli todellisuutta ensimmäisen kerran syvässä lumessa ajettaessa, luultavasti sen takia kun molemmissa päissä oli lukko päällä koko ajan. Vaihdoin laatikkoöljyt useamman kerran kisan aikana ja lopulta turbiini sitten antautuikin. 3. koko ajan sai pelätä hammaspeikon vierailua peruutettaessa, kun kytkettävän lukon kanssa voi itse valita milloin ottaa tuon riskin.
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
lj:n lukot akseleihin? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 07.01.2010 06:10 |
O: patukan lukot akseleihin | junnu78 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 06.11.2006 21:16 |
O: patukkaan lukot akseleihin | junnu78 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 14.10.2006 14:02 |
V: Tuulilasivene vaihdetaan Jeep Wagoneeriin | O/M/V Muut | 2 | 25.09.2005 08:08 | |
M: JEEP Dana 44 akselit | O/M/V Muut | 3 | 27.06.2005 21:40 |