Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.02.2011, 19:58
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

[QUOTE=sjeeppi;736573]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jeepissäsi on vakiona 27-spline versiot jos kyseessä on D30 ja D35 akselit eikä siihen ole tehtaalta 30-spline versioita saanutkaan. Chryco 8.25 perässä voi sitten olla 27 spline (vanhemmat) tai 29-spline (uudemmat) vetarit.

No tässäpä sulle miettimistä tai jotain muuta merkillistä.
Ostin tähän vm.90 jeeppiin etuvetarin ristikot ja kuinka ollakkaan nehän oli huomattavasti pienemmät kuin mitä oli paikoillaan, soitto usapartsiin ja se sanoi että sullahan on wagoneerin keula siinä pelissäs silloin. Kun sain ristikot usapartsilta ne oli sopivat.
Tämä etuakseli on alkuperäinen tehtaalla laitettu, kun en uskonut kävin vielä aroyhtymällä ja ne totes ihan samaa, kun Suomi auto on ja alunperin aroyhtymältä ostettu..... Onks mulla taas joku ihme spesuversio.
ABS jarrullisissa on isommat ristikot ja kait jollain randomilla niitä on heitelty muihinkin malleihin. Ei tuo ristikoiden pikkasen isompi koko kyllä anna mitään juhlimisen aihetta vetareiden kestävyyden kannalta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.02.2011, 20:04
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

[QUOTE=454SS;736576]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi Näytä viesti

ABS jarrullisissa on isommat ristikot ja kait jollain randomilla niitä on heitelty muihinkin malleihin. Ei tuo ristikoiden pikkasen isompi koko kyllä anna mitään juhlimisen aihetta vetareiden kestävyyden kannalta.
Joo niin mä vähän arvelinkin, pitäskö alakaa hieromaan sitten kauppaa siitä sun etuakselista ja välityksistä samalla peräänkin, eikös ne käy tohon mun Jeeppiin suoraan iliman suurempia tekoja.
Pysyn kumminkin vielä ns. katsastus ja tieliikenne hyväksytyn Jeepin kannalla, toi sun projektis näyttää aikas mahtavalta.

P.S jännä juttu mulla ei tarvi olla kattia ja rekisteriotteessa ei puhuta mitään ABS jarruista
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita

Viimeksi muokannut sjeeppi : 03.02.2011 20:06 Perustelu: Loppukirjoitus lisätty
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.02.2011, 20:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

[QUOTE=sjeeppi;736580]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti

Joo niin mä vähän arvelinkin, pitäskö alakaa hieromaan sitten kauppaa siitä sun etuakselista ja välityksistä samalla peräänkin, eikös ne käy tohon mun Jeeppiin suoraan iliman suurempia tekoja.
Pysyn kumminkin vielä ns. katsastus ja tieliikenne hyväksytyn Jeepin kannalla, toi sun projektis näyttää aikas mahtavalta.

P.S jännä juttu mulla ei tarvi olla kattia ja rekisteriotteessa ei puhuta mitään ABS jarruista
Juu se on '90 vuoden suomiauto ni eihän täällä silloin tiedetty mitään kateista eikä varmaan abs- jarruistakaan.. se hyvä puoli tossa on, että sun on helppo vaihtaa normijarruihin tuo bendixin systeemi, ku ei ole otteessa mainintaa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.02.2011, 20:49
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

[QUOTE=sjeeppi;736580]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti

Joo niin mä vähän arvelinkin, pitäskö alakaa hieromaan sitten kauppaa siitä sun etuakselista ja välityksistä samalla peräänkin, eikös ne käy tohon mun Jeeppiin suoraan iliman suurempia tekoja.
Pysyn kumminkin vielä ns. katsastus ja tieliikenne hyväksytyn Jeepin kannalla, toi sun projektis näyttää aikas mahtavalta.

P.S jännä juttu mulla ei tarvi olla kattia ja rekisteriotteessa ei puhuta mitään ABS jarruista
Kyllähän se lukkoakseli joutais pois kuleksimasta. Etuakseli on ihan bolt on paketti, tais mennä vajaa pari tuntia kun kisaolosuhteissa laitettiin tuo akseli alle talvieksyssä viime vuonna. Takapäähän joutuis sitte shimmailemaan uuden välityksen. Tuosta siun nykyisestä saisit varavetoakselit, ne kun alkaa järkevänhintaisina käytettyinä olla aika vähissä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.02.2011, 20:23
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

[QUOTE=454SS;736576]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi Näytä viesti

ABS jarrullisissa on isommat ristikot ja kait jollain randomilla niitä on heitelty muihinkin malleihin. Ei tuo ristikoiden pikkasen isompi koko kyllä anna mitään juhlimisen aihetta vetareiden kestävyyden kannalta.
ABS- versioissa on kaikissa, ja olisko ollut '95 alkaen kaikissa on isot ristikot. Ei ne tietysti juhlimista aiheuta, mutta on tosiaan silloin samat ristikot kuin D44 etuakseleissa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Dana30 tasauspyörästön rattaat Mika.U O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 14.01.2011 22:08
Myydään 4.56 välitykset Dana35C timmy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 30.09.2010 17:44
Myyty dana30/35 akselit linttala O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.11.2009 22:37
Myyty Jeep murikat, etu (Dana30) ja taka (Dana35) Kimpsu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 15.10.2008 08:35
Syötön määrä? Repro Tekniikka & Jutustelu 3 22.03.2006 20:50


Sivu luotu: 23:47 (GMT +2).