![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ARB lukko / bj40 ongelmabj40 taka akselilla arb vanhan mallin taka akseli jossa sokat vetareiden sisä päässä nyt sokkiin ei pääse helposti käsiksi kun on arb hetken tutkailin että varmaan pitää niitä sisä rattaita ottaa pois että pääsee sokkiin käsiksi tarkoitus olis laittaa sokkien väliin simmejä meinaa olla sivuttais välystä liikaa viime katsastuksessa asiasta mainittu enää ei pääse läpi jos ei jotain tee asialle jos jollain on bj:n taka akselista /arb kokokemusta lähinnä tämä sokka asia ja mitä pitää purkaa ettei tee turhaa työtä
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eli ns: puolikevennetty taka-akseli. Olisko jotenkin kuluttanu tasauspyörästön ristitappia siten,että pääsis vetari liikaa sisäänpäin?
Tai sit vetoakselin päähän tulevan tasauspyörästön rattaan alla oleva laaakeriliuska niin loppu,että ratas ja vetari pääsee liikaa ulospäin? Jos laitat sokkien alle shimmejä siten,että vetoakseli tulee sisemmäs,nousee sokka ulommas pesästä joka pitää sen akselin päässä paikoillaan = ei hyvä. Eli pura muttereiks ja tutki mikä tuon ylisuuren välyksen aiheuttaa. Melko paljonhan tuon mallin perässä on sivuttaisvälystä vetarissa ihan normitilassakin,eli herkempi katsastusmies saattaa tuomita jo ehjänkin vialliseks.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#3
|
||||
|
||||
![]()
pitää yrittää jostakin saada räjäytys kuva ja aukoa tuota. ei siellä käsillä tunnu kun pieni välys mutta katsarilla se heiluttaa sillä penkillä sitä sitten onkin jo pahempi homma viimeksi on ollu kyllä taka panhardin puslatkin väleät näytti sen takia vielä pahemmalta.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
nyt on perä auki aika hankalat oli nuo c-clipsut pois ottaa ei tässä semi float mallissa vetaria taka akselille vaihdetakkaan 10minuutissa niinkuin uudempaan kevennettyyn taka akseliin
aikani järkeilin tutkin siellä c-clipsun ja rattaan välissä on 1.5-2mm rako eikä sitä väleää voi poistaa oikeastaan muulla keinolla kun teettää se pinionin akselin keskellä oleva tappi 3-4mm pitempi sitten alkaa välykset olemaan pois molemmin puolin oisko jollakin joku järkevä idea asian toteuttamiseksi? vai hitsaanko vetarin päähän 1-2mm tavaraa lisää niin vastaa keskitappiin ja välys poistuu |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Alkuperäsessä avoimessa perässä keskitapin päälle tulee semmonen holkki, joka estää vetarien liikkumisen sisäänpäin. Tuossa vetarin irrotus käy niin, että kansi pois, ristitappi ja holkki pois, vetari sisään jotta C-klipsi tulee poskirattaan sisältä syvennyksestä näkyville, klipsi pois ja vetari irti. Mites tuossa ARBissa on varmistettu ettei klipsit irtoa ittekseen?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
tässä samaten keskitappi tulee holkin läpi eli näin vetarien väliin jää tappi joka estää vetaria tulemasta sisän päin c-clipsi on rattaan upotuksessa eikä sieltä pääse pois jos ei vetari tule hiukan sisään päin
taidan hitsata tigillä tuohon väli tapin molempiin päihin 1.5mm nöölin rosteria ni eköhän välykset poistu |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Toyota kytkinlevy ongelma (BJ40 -----> 12H-T) | Jeep-Ukko | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 11.10.2010 19:16 |
Bj40 etuakseli ongelma | Lalli bj40 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.09.2010 20:29 |
BJ40 levyjarru ongelma | mikkohen | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 06.05.2008 06:22 |
patrol lukko ongelma | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 10.11.2006 17:45 | |
Bj40 Jarru ongelma.. | ~BJ40~ | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 25.08.2006 21:23 |