![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän se niinkin huono tuuri voi olla että polttoainetta vuotaa.
Mutta suosittelen seuraavaa: Ota rauhallisesti ja vaihda uudet öjyt itse. Varmista että öljyn pinta on tarkasti merkissään ja tarkkaile sitten öljyn tasoa. Itse en välttämättä luottaisi siihen että korjaamolla pinta olisi jäänyt tarkasti merkkeihin. Ja tosiaan vaihda öljyt äläkä pelkästään laske liikoja pois. Jos polttoainetta todella vuotaa niin riski uuteen konetuhoon pienenee uusilla öljyillä! Hessu Viimeksi muokannut Hessu_Hopo : 29.01.2011 23:03 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
No kokonaan öljyjä ei tartte vaihtaa koska ne vaihdettiin samalla koneen vaihdon yhteydessä, eli niillä on ajettu vasta se 250km..
Toi vaihtomotti löytyi rytätystä '03 discosta jossa huoltokirja oli täytetty asiallisesti 20tkm välein ja kävi kuulema hienosti vaikka disco oli kolaroitu..eihän noista kuitenkaan ikinä tiedä..Vituttaa vaan kun muuten diggaan defestä enkä siitä haluaisi luopua ihan helposti mutta jos tollasia ongelmia on paljo tiedos tulevaisuudes niin eihän perusduunarin liksalla noita korjailla=( Ja vaikka kävis niin huono säkä että tossakin sama vika ja laittais uuden kannen niin kauankohan sekin kestäis? 20tkm-60tkm? pahinta täs on se että meni luotto kokonaan tohon kestävyyteen..Kiva kun oot syvällä mettäs ja auto ryntää siellä niin millä se pois sieltä? paloina tai helikopterilla jos nostovoima riittää=D Tai motarilla muksu kyydis... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tilaa yenkkimaalta kolarikaupasta ympäripyörinyt pikappi ja laita turaselli defeen, sit alkaa loordinkuljetin menemään.
![]()
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Taitaa olla nuo amerikan poikien moottorit sellaisia malmikasoja,ettei onnistu laittaa alle 2500 kg painavaan autoon. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä se öljynvaihto ehkä kannattaisi kuitenkin tehdä. Jos polttoainetta vuotaa niin öljyssä on jo sekoittuneena dieseliä, mikä pitkälti pinnankorkeuden nousun kanssa sitten aiheuttaa ne hullunkierrokset. Itse ainakin laittaisin kaikenvaralta uudet öljyt ja jättäisin vielä alarajaan, niin pahimmassakin tapauksessa (polttoainevuoto) öljynpinnalla olisi hieman varaa nousta ennenkuin kampiakseli alkaa sitä kunnolla vatkaamaan.
Ei kannata silti olla turhan pessimistinen. Ei se vika kuitenkaan niin yleinen ole kuin nettikirjoittelusta voisi päätellä. Edellisellä TD5 Defelläni oli ajettu n 180000 km, kannentiivisteen joutui vaihtamaan n. 170000 kohdalla. Nykyisessä mittarissa 90000 enkä ole juurikaan huolissani ![]() Hessu |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Niin kannen ja suuttimen välistä vuotaa joskus noi pelit, eli oo renkaat vaihtamalla joskus ongelma pois. sitten vakavampi ongelma voi olla että kansi on pienesti halki samasta kohtaa, siis jos noihin öljyihin on sekottunu naftaa se on ainut syy joka selittää öljyn "lisääntymisen"
Koita olla kärsivällinen ja jaksaa ![]() ite oon ajanu 5v td5 ja oon tykänny kuin hullu! Ny tosin 300tdillä afrikassa ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hiace konerikko | snööri | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 03.05.2007 18:42 |
M; Defender 90 Tdi -97 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 23.03.2006 16:31 | |
M:Defender 90 Tdi -97 | O/M/V Muut | 0 | 01.11.2005 21:30 | |
Kuka tarvii paria konerikko Pajeroa? | Eskimo | O/M/V Muut | 0 | 14.09.2005 06:53 |
Defender? | paapu | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 29.08.2003 10:09 |