Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.01.2011, 22:01
Cee.Koo Cee.Koo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.08.05
Sijainti: twilight zone, Out of this World.
Viestit: 15
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Eli voiko toi muutaman sentin pinnan nousu olla ihan normaalia? Tolla vaihtokoneella oli ajettu 137tkm vaihtohetkellä.
ja miten ton voi selvittää onko tossakin kansi halki? Puristuspainemittauksella? nyt saa viisaammat kertoa jos on tietoa!!

!
Kannessa kulkeva polttoainekanava tarvitsisi koeponnistaa, ainoa keino todeta vuotaako naftaa öljyn sekaan. Kansi halki suuttimen reiästä tai o-rengas pettänyt jos vuotaa. Suuttimessa on myös yksi o-renkaalla tiivistetty liitos, sekin voi vuotaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.01.2011, 22:57
Hessu_Hopo Hessu_Hopo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.06.05
Sijainti: Heinola
Viestit: 282
Perusasetus

Kyllähän se niinkin huono tuuri voi olla että polttoainetta vuotaa.
Mutta suosittelen seuraavaa: Ota rauhallisesti ja vaihda uudet öjyt itse. Varmista että öljyn pinta on tarkasti merkissään ja tarkkaile sitten öljyn tasoa. Itse en välttämättä luottaisi siihen että korjaamolla pinta olisi jäänyt tarkasti merkkeihin.
Ja tosiaan vaihda öljyt äläkä pelkästään laske liikoja pois. Jos polttoainetta todella vuotaa niin riski uuteen konetuhoon pienenee uusilla öljyillä!

Hessu

Viimeksi muokannut Hessu_Hopo : 29.01.2011 23:03
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.01.2011, 00:32
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

No kokonaan öljyjä ei tartte vaihtaa koska ne vaihdettiin samalla koneen vaihdon yhteydessä, eli niillä on ajettu vasta se 250km..
Toi vaihtomotti löytyi rytätystä '03 discosta jossa huoltokirja oli täytetty asiallisesti 20tkm välein ja kävi kuulema hienosti vaikka disco oli kolaroitu..eihän noista kuitenkaan ikinä tiedä..Vituttaa vaan kun muuten diggaan defestä enkä siitä haluaisi luopua ihan helposti mutta jos tollasia ongelmia on paljo tiedos tulevaisuudes niin eihän perusduunarin liksalla noita korjailla=(

Ja vaikka kävis niin huono säkä että tossakin sama vika ja laittais uuden kannen niin kauankohan sekin kestäis? 20tkm-60tkm?
pahinta täs on se että meni luotto kokonaan tohon kestävyyteen..Kiva kun oot syvällä mettäs ja auto ryntää siellä niin millä se pois sieltä? paloina tai helikopterilla jos nostovoima riittää=D Tai motarilla muksu kyydis...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.01.2011, 00:53
Uazmies:n Avatar
Uazmies Uazmies ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.05
Sijainti: suami
Viestit: 716
Perusasetus

Tilaa yenkkimaalta kolarikaupasta ympäripyörinyt pikappi ja laita turaselli defeen, sit alkaa loordinkuljetin menemään.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.01.2011, 08:50
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Uazmies Näytä viesti
Tilaa yenkkimaalta kolarikaupasta ympäripyörinyt pikappi ja laita turaselli defeen, sit alkaa loordinkuljetin menemään.
Tai sitten kuorma-autopurkaamolta joku Scanian yli kymppilitrainen turbodiesel
Taitaa olla nuo amerikan poikien moottorit sellaisia malmikasoja,ettei onnistu laittaa alle 2500 kg painavaan autoon.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.01.2011, 17:51
Hessu_Hopo Hessu_Hopo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.06.05
Sijainti: Heinola
Viestit: 282
Perusasetus

Kyllä se öljynvaihto ehkä kannattaisi kuitenkin tehdä. Jos polttoainetta vuotaa niin öljyssä on jo sekoittuneena dieseliä, mikä pitkälti pinnankorkeuden nousun kanssa sitten aiheuttaa ne hullunkierrokset. Itse ainakin laittaisin kaikenvaralta uudet öljyt ja jättäisin vielä alarajaan, niin pahimmassakin tapauksessa (polttoainevuoto) öljynpinnalla olisi hieman varaa nousta ennenkuin kampiakseli alkaa sitä kunnolla vatkaamaan.

Ei kannata silti olla turhan pessimistinen. Ei se vika kuitenkaan niin yleinen ole kuin nettikirjoittelusta voisi päätellä.
Edellisellä TD5 Defelläni oli ajettu n 180000 km, kannentiivisteen joutui vaihtamaan n. 170000 kohdalla. Nykyisessä mittarissa 90000 enkä ole juurikaan huolissani

Hessu
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.01.2011, 11:08
lantikka:n Avatar
lantikka lantikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.01.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 1.181
Perusasetus

Niin kannen ja suuttimen välistä vuotaa joskus noi pelit, eli oo renkaat vaihtamalla joskus ongelma pois. sitten vakavampi ongelma voi olla että kansi on pienesti halki samasta kohtaa, siis jos noihin öljyihin on sekottunu naftaa se on ainut syy joka selittää öljyn "lisääntymisen"

Koita olla kärsivällinen ja jaksaa

ite oon ajanu 5v td5 ja oon tykänny kuin hullu!
Ny tosin 300tdillä afrikassa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hiace konerikko snööri Tekniikka & Jutustelu 9 03.05.2007 18:42
M; Defender 90 Tdi -97 O/M/V Ajoneuvot 3 23.03.2006 16:31
M:Defender 90 Tdi -97 O/M/V Muut 0 01.11.2005 21:30
Kuka tarvii paria konerikko Pajeroa? Eskimo O/M/V Muut 0 14.09.2005 06:53
Defender? paapu Tekniikka & Jutustelu 0 29.08.2003 10:09


Sivu luotu: 17:37 (GMT +2).