Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.01.2011, 22:18
HJ-Toni HJ-Toni ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.01.09
Sijainti: porlammi
Viestit: 190
Perusasetus

jatketaan


Tosiaan kuvia hieman enemmän sais olla hitsi pysyy kädessä kyll mut auton olis tarkoitus olla liikenteessä rojektin ajan kun jollain pitää töihinkin mennä! Voin toki ostaa joltai oma valmisteen jos ylimääräisenä on mut jamantilta en ihan heti osta hinnan takia! Meinasin perseelleni lentää ku vilkasin linkin!

__________________
Aloittelijan tuurilla mennää! AAAAAPUWA.....!!!!!!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.01.2011, 22:48
kimlahti:n Avatar
kimlahti kimlahti ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.07
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 38
Perusasetus

Huonosti oli kamera käynyt tehdessä mutta eiköhän näistä ajatus selviä. Laiska kun olen niin käytin hyväksi alkuperäisiä pultinreikiä mahdollisimman paljon. Ei tuo silti ihan vahingossa pois putoa.

Tuollaisen kukkalaatikon sille väsäsin. Punaisella on hahmoteltu puuttuvat osat ja keltaisella kiinnityspisteet. Takaseinän pultit sai kaveriksi mutterit ja lattaraudan pätkät pellin taa.



Elikkä kukkalaatikko ja valoteline liittyvät toisiinsa kolmella pultilla per puoli ja rungon pääty jää siihen väliin puristuksiin. Valoteline kiinnittyy sitten alkuperäisiin puskurin kiinnityspisteisiin.


Tämän verran sitä etuylitystä sitten tuli.
__________________
-Kimmo-

* Range Rover 4.4 Vogue -02
* Porsche 951 -87
* BMW 730d -00
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.01.2011, 23:20
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kimlahti Näytä viesti
Huonosti oli kamera käynyt tehdessä mutta eiköhän näistä ajatus selviä. Laiska kun olen niin käytin hyväksi alkuperäisiä pultinreikiä mahdollisimman paljon. Ei tuo silti ihan vahingossa pois putoa.
No, älä ainakaan kovin montaa kertaa vedä autoasi suosta irti jos noilla pulteilla meinasit pärjätä. Nuo orkkis- puskurin kolme reikää eivät missään nimessä riitä vahvaan puskurin kiinnitykseen; lisäksi tuo etupelti missä on kaksi reikää per puoli on vain muutamalla pistehitsillä aisojen päässä kiinni. Helppoja vinssauksia voi kestää pitkäänkin, mutta vähänkin sivusuuntaista vetoa tai sopiva suoraan eteenpäin jumi, ja sinulla ei enää ole pyöreitä reikiä tai koko auton keulaa ollenkaan. Kyseiset kolme puskurin kiinnitysreikää on ne kaikista heikoimmat paikat tuossa auton keulassa.

En sano tätä huvikseni, tai siksi että pitäisi tehdä jotain "overkilliä" kiinnityksiin, mutta nuo aisojen päät on ihan oikeasti heikkoa ja ohutta tavaraa. Murtuvat ja vääntyvät todella helposti, ja sisällä olevat vahvikkeet ei ole mitenkään parhaasta päästä. Lisäksi vielä metsässä ajaessa jos ei ole paksusta (~5-6mm, tai esim. 4mm hardox) levystä tehty molemmin puolin ohjausboksia vahvikelevyjä ja sitä alkuperäistä alumiinista otettu välistä pois, niin myös sitä kautta tulee reilua vääntöä aisoihin -> murtuu/ painuu kasaan. On tullut nähtyä netistä niin monet kymmenet kuvat eri autoista jotka on ollut 31"-35" renkailla mistä on aisat murtunut, että kannattaa tehdä kunnolla.

Kerran kun alkaa murtumaan niin vaikka hitsaisi sen niin se on vittumainen pysäytettävä. Murtuu helposti uudestaan vierestä jos ei sitten hitsaa kunnolla vahvikelevyjä viereen. Omassakin oli jo alkanut eturunko murtua, vaikka oli vahvikelevyt ja pitkät kiinnike/tukilevyt vinssipuskuria varten.


Tuossa aiemmin linkittämässäni rakennustopikissa Jeepforumilta oli pari esimerkillisen hyvää kuvaa aiheesta..:

http://www.jeepforum.com/forum/f11/h...2-0-a-1090869/



edit: Että tähän tulisi vähän enemmän kuvia, ja vähemmän jaarittelua, niin tämän mittaiset saisi tehdä että on riittävän vahva. Tämä kyseinen oma kötöstys tuli tehtyä liian "ulos" aikanaan, oli ihan toimiva mutta jyrkissä nousuissa oli ylitystä liikaa -> siksi aloin myöhemmin tekemään uudestaan koko hommaa. Tuli silloin huomattua muitten rakennusprojekteista että sinne syylärin alle se vinssi kannattaa upottaa




Viimeksi muokannut Timo_L : 27.01.2011 23:35
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.01.2011, 00:02
kimlahti:n Avatar
kimlahti kimlahti ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.07
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 38
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No, älä ainakaan kovin montaa kertaa vedä autoasi suosta irti jos noilla pulteilla meinasit pärjätä.
Noku en oo vielä jääny niin pahasti kiinni että olis oikeesti tarvinnu tuota kiskoa niin ei ole kokemusta. Enemmäkin tuossa noita murtumia aiheuttaa velton korin kiertyminen ja tuo keula kun lakkaa joustamasta mukana niin alkaahan se murtua.

Löyhähän tuo kuitenkin on jos tarkoitus on upottaa auto ikkunoita myöten suohon. Kiinnitys on siis syytä tehdä käyttötarkoituksen mukaan.
__________________
-Kimmo-

* Range Rover 4.4 Vogue -02
* Porsche 951 -87
* BMW 730d -00
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.01.2011, 00:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kimlahti Näytä viesti
Noku en oo vielä jääny niin pahasti kiinni että olis oikeesti tarvinnu tuota kiskoa niin ei ole kokemusta. Enemmäkin tuossa noita murtumia aiheuttaa velton korin kiertyminen ja tuo keula kun lakkaa joustamasta mukana niin alkaahan se murtua.

Löyhähän tuo kuitenkin on jos tarkoitus on upottaa auto ikkunoita myöten suohon. Kiinnitys on siis syytä tehdä käyttötarkoituksen mukaan.
Luonnollisesti, mutta nuo alkuperäiset puskurin kiinnikkeet eivät vain yksinkertaisesti kestä kovin kummoista vinssausta; puhun nyt jostain kevyehköstä mutajumista, en mistään ikkunoihin asti suosta.. Jos näkisit mitä siellä aisojen sisällä on ja miten ohutta kamaa ne on, niin uskoisit varmasti

Kunnon kiinnitykset ja tukeva puskuri auttaa huomattavasti siihen, että kori ei elä keulasta enää niin pahasti; samoin kuin palkkihelmat auttaa korin keskikohdan kanssa kunhan ne tekee fiksusti. Tuonne ihan etupäähän murtumia tuottaa kyllä ristijouston aiheuttama korin kiertyminen; sitä myös aiheuttaa ohjauksen tuoma vääntö, samoin kuin panhardin kiinnikkeestä tuleva vääntö/ iskut. Helpompaan ja kevyempään ajoon pikkurenkailla Cherokee kestää vakiona oikein mukavasti kunhan tietyt kriittiset paikat vahvistaa. Samoin vinssausta kestää kunhan puskuri on kiinni mahdollisimman monella pultilla.

Isommat renkaat ja reippaampi ajo kyllä sitten rikkoo paikkoja hyvinkin nopeasti, jos ei ole vahvistusta vähän siellä ja täällä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.01.2011, 09:24
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Mie olen Timon kanssa samaa mieltä tosta kiinnityksestä, eli ei tule kestämään. Murtuneita aisanpäitä löytyy autoista joissa ei ole koskaan ollutkaan vinssiä. Omassa kinnerissä murtumia ja aisojen taipumia on korjailtu useampaan kertaan vaikka puskurissa on palkkien sivuilla vahvikkeet. Yleensä murtuma on tullut simpukan kiinnityksen tienoille.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.01.2011, 09:36
HJ-Toni HJ-Toni ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.01.09
Sijainti: porlammi
Viestit: 190
Perusasetus

heureka


Jotain tuollaista ku timol on aikoinaan tehny ni pyörittelin mielessä koska vinssi tulee lähinnä riistan liikuttelu välineeksi ja mahdollisien omien ajovirheiden korjaamiseksi! Eli ei niin hirveitä upotuksia suohon! Muistatko timo yhtään mittoja noista ja ainevahvuuksia! Tuosta lähden kehittelemään! Mutta toki lisää hyviä ajatuksia otetaan vastaan muiltakin jeeppi konkareilta!
__________________
Aloittelijan tuurilla mennää! AAAAAPUWA.....!!!!!!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.01.2011, 11:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Taisi olla enimmäkseen 6mm tavaraa, osittain vähän ohkaisempaa. Mittoja ei kyllä tähän hätään ole muistissa, mutta ei muuta kuin rullamitta, paperia ja kynä kouraan niin siitä ne selviää mulla on muutama kuva rakentelusta, laita mailiosoitetta vaikka privana niin pitän sulle mailiin. Mulla olis muuten sitten jykevä takapuskuri myynnissä jos kiinnostaa, sanotaan vaikka 70€ + läh. kulut

Suosittelen sitten tosiaan tekemään sinne kuskin puolelle simpukan alle (simpukan ja aisan väliin) paremman speicerin; tehtaan jäljiltä siellä on alumiininen rimpula, joka tiellä ajaa asiansa mutta metsässä välttämättä ei. Vaikka ei rankassa käytössä olisikaan, niin simpukasta voi lähteä korva irti (katkeaa), tai sitten aisa painuu kasaan ja/tai murtuu. Esim. 5mm levystä niin pitkä kuin mahdollista (tulisi ulottua simpukan takana näkyvän ison reiän päälle jotta voi pultata siitä läpi puskurin levyyn), ja sitten paksuseinäisestä putkesta tai umpijöötistä johon poraa reäin niin hitsaa korokepalat siihen päälle. Estää tuonkin ongelman; se nimittäin vituttaa jos 5€ materiaalien ja 20-30min. työn tekemättä jättämisen takia on sitten aisan pää paskana ja uuden simpukan osto edessä..

Tämän tyyppisestä puhun:

http://www.tntcustoms.com/jeep/chero...ringbrace.aspx
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.02.2011, 08:14
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ-Toni Näytä viesti
jamantilta en ihan heti osta hinnan takia! Meinasin perseelleni lentää ku vilkasin linkin!
Warnin maahantuojan hinnoittelema tuo on, ei ole halpa, mutta raudan rahtaaminen Suomeen ei ole halpaa, kokeiles tilata tommonen 30 kiloo painava reilu 1.5m pitkä nyytti, niin huomaat että ei ole halpaa lystiä!! Mitäs tuo sais sun mielestä maksaa??
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.02.2011, 09:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

300-500 maksaa jenkeissä useimmat tehdastekoiset vinssipuskurit warnia, arbbia ja paria muuta lukuunottamatta. Se on vielä kohtuuhinta vaikkei halpa olekkaan materiaalikuluihin nähden. Siksipä noi kandeekin tehä ite, kun hinnat nousee varsinkin tänne tuotuna helposti älyttömiksi.. ja saa vielä just sellaisen kun haluaa
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.02.2011, 10:22
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
300-500 maksaa jenkeissä useimmat tehdastekoiset vinssipuskurit warnia, arbbia ja paria muuta lukuunottamatta. Se on vielä kohtuuhinta vaikkei halpa olekkaan materiaalikuluihin nähden. Siksipä noi kandeekin tehä ite, kun hinnat nousee varsinkin tänne tuotuna helposti älyttömiksi.. ja saa vielä just sellaisen kun haluaa
Juu, verottomana, sielläkin hintoihin lisätään paikallinen ALV, ne vaan saa ilmoittaa hinnat verottomina, täällä ei saa ja raudan rahtaaminen maksaa sekin lisää...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.02.2011, 11:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Kyllä on aika paljon tullut jenkeistä ostettua ja roudattua tavaraa ja siellä myös käynyt, että ei heidän verokäytännöissä ole minulle mitään epäselvää Puhuin nyt niiden puskureiden todellisista hinnoista siellä.

Mutta kuten totesin, 500$ tai 500€ on mun mielestä jo paljon yhdestä peltikikkaaresta, kun sen materiaalikulut ei oikeasti montaa kymppiä ole. Työstä ja katteistahan se suurin hinta kuitenkin sille syntyy. Mutta vaihtoehtojahan on tasan kaksi, joko näkee sen vaivan että tekee itse, tai sitten jos ei jaksa tai ei ole välineitä niin saa maksaa itsensä kipeäksi mistä sen puskurin ikinä ostaakaan.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.02.2011, 23:44
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

Laittakaa ne vinssit kunnolla kiinni! Saattaa vi...aa ku repee irti ja vetää piuhat oikariin eli auto palaa suolla :O ??!!
Sopivaan kohtaan syylarin alle ni kohtauskulma paranee orkkikseen verrattuna!!! Kuvia saa ku lähettää numeron (kännyssä)
Ite laitoin piilloon ku vien matot pesulaan
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 17.02.2011, 00:55
98LX:n Avatar
98LX 98LX ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.02.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 55
Perusasetus

Ite väsäilin zj:hin tommosen runkopalkkien sisään menevän vinssipedin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Vinssi peti4.png‎
Views:	426
Size:	21,8 Kt
ID:	17232   Click image for larger version

Name:	Vinssi peti5.png‎
Views:	437
Size:	27,8 Kt
ID:	17231  
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 17.02.2011, 08:05
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Montakos oravannahkaa haluaisit jos tekisit tuollaisen minullekin? Ei ole hitsivehkeitä eikä paikkaa tehdä itse.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 98LX Näytä viesti
Ite väsäilin zj:hin tommosen runkopalkkien sisään menevän vinssipedin.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 17.02.2011, 09:57
98LX:n Avatar
98LX 98LX ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.02.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 55
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dethlock Näytä viesti
Montakos oravannahkaa haluaisit jos tekisit tuollaisen minullekin? Ei ole hitsivehkeitä eikä paikkaa tehdä itse.
Aika on sen verta kortilla etten tähän hätään kerkee alkaa väsäileen,
mutta jos saat jonku hitsaileen niin tuolla on mitalliset kuvat.
http://sketchup.google.com/3dwarehou...54&prevstart=0
Runkoon menevät palkit kannattaa kyllä heppailla kiinni paikallaan.
50x100 palkki menee 18cm sisään pientä väkivaltaa käyttäen eli
tönkkönä pakettina saa olla aika iso leka
Tarkista mitat!
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 17.02.2011, 10:15
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Perskules. Tuli lukihärö, toi olikin Grandiin. No joo, pitää koittaa joku jolla on vehkeet ja aikaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vinssin asennus Suiza410 Tekniikka & Jutustelu 7 27.08.2008 23:30
vinssin asennus (pajeroon) road star Tekniikka & Jutustelu 6 05.08.2008 21:59
Vinssin asennus -90 discoon? sippis Tekniikka & Jutustelu 6 19.11.2005 12:57
bertan tai hj 60 vinssin asennus hj 61:seen? OffBeast Tekniikka & Jutustelu 6 13.03.2005 19:46
hj-60 vinssin asennus Tekniikka & Jutustelu 1 26.03.2004 21:14


Sivu luotu: 05:30 (GMT +2).