![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Mulla meni ensikertalaisena oman vinssipuskurin asentamiseen noin kaksi tuntia, ensin piti irroittaa kolme ruuvia per puoli + lisävalot että sai vanhan etupuskurin ja karjaraudan irti ja sitten piti opetella Lontoon kieleistä asennusohjetta + asentaa puskuri kiinni!! Vinssi tulee neljällä ruuvilla kiinni + sähköjen vedot!!
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nuo muotoiluseikat on tietysti aina makuasioita, mutta eniten minua harmittaa noissa tehdastekoisissa se että tuppaavat kaikki lisäämään etuylitystä aika rankasti. Silloin ei tietysti tartte silputa maskia, mutta mitä sillä tekee ![]() ![]() Edit: muttaparas paikka on mun mielestä syylarin alla, sopivasti kun kääntää moottori- ja vaihteistonpäät vinssissä niin käyttökin on erittäin helppoa ja pysyy tosiaan ylitys aisoissa. Tässä olis kans hyvä rakennustopikki kyseisenlaiselle puskurille http://www.jeepforum.com/forum/f11/h...2-0-a-1090869/ Viimeksi muokannut Timo_L : 27.01.2011 17:23 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mä tein 9500lb vinssille laatikon tuohon keulaan ns. alkuperäiselle paikalle. "Valoteline" ja vinssipeti on mahdollista irroittaa erikseen ja nyttemmin tuo "kahva" on poistunut tuosta päältä. Etuylitystä tuli lisää joitakin senttejä, mutta ei tuolla kovin mahdottomiin paikkoihin olekaan tarkoitus ajaa. Kunhan nuotiolle pääsee.
![]() ![]()
__________________
-Kimmo- * Range Rover 4.4 Vogue -02 * Porsche 951 -87 * BMW 730d -00 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eiks siinä ohjeessa ollu suomenkielisiä kuvia ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() jatketaan
Tosiaan kuvia hieman enemmän sais olla hitsi pysyy kädessä kyll mut auton olis tarkoitus olla liikenteessä rojektin ajan kun jollain pitää töihinkin mennä! Voin toki ostaa joltai oma valmisteen jos ylimääräisenä on mut jamantilta en ihan heti osta hinnan takia! Meinasin perseelleni lentää ku vilkasin linkin!
__________________
Aloittelijan tuurilla mennää! AAAAAPUWA.....!!!!!! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Huonosti oli kamera käynyt tehdessä mutta eiköhän näistä ajatus selviä. Laiska kun olen niin käytin hyväksi alkuperäisiä pultinreikiä mahdollisimman paljon. Ei tuo silti ihan vahingossa pois putoa.
![]() Tuollaisen kukkalaatikon sille väsäsin. Punaisella on hahmoteltu puuttuvat osat ja keltaisella kiinnityspisteet. Takaseinän pultit sai kaveriksi mutterit ja lattaraudan pätkät pellin taa. Elikkä kukkalaatikko ja valoteline liittyvät toisiinsa kolmella pultilla per puoli ja rungon pääty jää siihen väliin puristuksiin. Valoteline kiinnittyy sitten alkuperäisiin puskurin kiinnityspisteisiin. Tämän verran sitä etuylitystä sitten tuli.
__________________
-Kimmo- * Range Rover 4.4 Vogue -02 * Porsche 951 -87 * BMW 730d -00 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En sano tätä huvikseni, tai siksi että pitäisi tehdä jotain "overkilliä" kiinnityksiin, mutta nuo aisojen päät on ihan oikeasti heikkoa ja ohutta tavaraa. Murtuvat ja vääntyvät todella helposti, ja sisällä olevat vahvikkeet ei ole mitenkään parhaasta päästä. Lisäksi vielä metsässä ajaessa jos ei ole paksusta (~5-6mm, tai esim. 4mm hardox) levystä tehty molemmin puolin ohjausboksia vahvikelevyjä ja sitä alkuperäistä alumiinista otettu välistä pois, niin myös sitä kautta tulee reilua vääntöä aisoihin -> murtuu/ painuu kasaan. On tullut nähtyä netistä niin monet kymmenet kuvat eri autoista jotka on ollut 31"-35" renkailla mistä on aisat murtunut, että kannattaa tehdä kunnolla. Kerran kun alkaa murtumaan niin vaikka hitsaisi sen niin se on vittumainen pysäytettävä. Murtuu helposti uudestaan vierestä jos ei sitten hitsaa kunnolla vahvikelevyjä viereen. Omassakin oli jo alkanut eturunko murtua, vaikka oli vahvikelevyt ja pitkät kiinnike/tukilevyt vinssipuskuria varten. Tuossa aiemmin linkittämässäni rakennustopikissa Jeepforumilta oli pari esimerkillisen hyvää kuvaa aiheesta..: http://www.jeepforum.com/forum/f11/h...2-0-a-1090869/ edit: Että tähän tulisi vähän enemmän kuvia, ja vähemmän jaarittelua, niin tämän mittaiset saisi tehdä että on riittävän vahva. Tämä kyseinen oma kötöstys tuli tehtyä liian "ulos" aikanaan, oli ihan toimiva mutta jyrkissä nousuissa oli ylitystä liikaa -> siksi aloin myöhemmin tekemään uudestaan koko hommaa. Tuli silloin huomattua muitten rakennusprojekteista että sinne syylärin alle se vinssi kannattaa upottaa ![]() Viimeksi muokannut Timo_L : 27.01.2011 23:35 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Löyhähän tuo kuitenkin on jos tarkoitus on upottaa auto ikkunoita myöten suohon. Kiinnitys on siis syytä tehdä käyttötarkoituksen mukaan. ![]()
__________________
-Kimmo- * Range Rover 4.4 Vogue -02 * Porsche 951 -87 * BMW 730d -00 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Kunnon kiinnitykset ja tukeva puskuri auttaa huomattavasti siihen, että kori ei elä keulasta enää niin pahasti; samoin kuin palkkihelmat auttaa korin keskikohdan kanssa kunhan ne tekee fiksusti. Tuonne ihan etupäähän murtumia tuottaa kyllä ristijouston aiheuttama korin kiertyminen; sitä myös aiheuttaa ohjauksen tuoma vääntö, samoin kuin panhardin kiinnikkeestä tuleva vääntö/ iskut. Helpompaan ja kevyempään ajoon pikkurenkailla Cherokee kestää vakiona oikein mukavasti kunhan tietyt kriittiset paikat vahvistaa. Samoin vinssausta kestää kunhan puskuri on kiinni mahdollisimman monella pultilla. Isommat renkaat ja reippaampi ajo kyllä sitten rikkoo paikkoja hyvinkin nopeasti, jos ei ole vahvistusta vähän siellä ja täällä ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Warnin maahantuojan hinnoittelema tuo on, ei ole halpa, mutta raudan rahtaaminen Suomeen ei ole halpaa, kokeiles tilata tommonen 30 kiloo painava reilu 1.5m pitkä nyytti, niin huomaat että ei ole halpaa lystiä!! Mitäs tuo sais sun mielestä maksaa??
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
300-500 maksaa jenkeissä useimmat tehdastekoiset vinssipuskurit warnia, arbbia ja paria muuta lukuunottamatta. Se on vielä kohtuuhinta vaikkei halpa olekkaan materiaalikuluihin nähden. Siksipä noi kandeekin tehä ite, kun hinnat nousee varsinkin tänne tuotuna helposti älyttömiksi.. ja saa vielä just sellaisen kun haluaa
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä on aika paljon tullut jenkeistä ostettua ja roudattua tavaraa ja siellä myös käynyt, että ei heidän verokäytännöissä ole minulle mitään epäselvää
![]() Mutta kuten totesin, 500$ tai 500€ on mun mielestä jo paljon yhdestä peltikikkaaresta, kun sen materiaalikulut ei oikeasti montaa kymppiä ole. Työstä ja katteistahan se suurin hinta kuitenkin sille syntyy. Mutta vaihtoehtojahan on tasan kaksi, joko näkee sen vaivan että tekee itse, tai sitten jos ei jaksa tai ei ole välineitä niin saa maksaa itsensä kipeäksi mistä sen puskurin ikinä ostaakaan. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Laittakaa ne vinssit kunnolla kiinni! Saattaa vi...aa ku repee irti ja vetää piuhat oikariin eli auto palaa suolla :O ??!!
Sopivaan kohtaan syylarin alle ni kohtauskulma paranee orkkikseen verrattuna!!! Kuvia saa ku lähettää numeron (kännyssä) Ite laitoin piilloon ku vien matot pesulaan ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Ite väsäilin zj:hin tommosen runkopalkkien sisään menevän vinssipedin.
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
Montakos oravannahkaa haluaisit jos tekisit tuollaisen minullekin? Ei ole hitsivehkeitä eikä paikkaa tehdä itse.
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
Ei ollu, kaikki kuvat (mitkä kuvat, tupakkiaskiin tuherrettuja kopioita) oli Lontooksi....
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vinssin asennus | Suiza410 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 27.08.2008 23:30 |
vinssin asennus (pajeroon) | road star | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 05.08.2008 21:59 |
Vinssin asennus -90 discoon? | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 19.11.2005 12:57 |
bertan tai hj 60 vinssin asennus hj 61:seen? | OffBeast | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.03.2005 19:46 |
hj-60 vinssin asennus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 26.03.2004 21:14 |