Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ-Toni
Onkohan kellään kuvia tai vinkkejä vinssin asennukseen xj:n keulalle helppo homma olis jos olis runko mutta kun ei ole!  apuja kaivataan kipeästi ja nopeasti!
|
Jos ei hitsausvehkeet pysy kädessä niin osta valmiina (maksaa helvetisti), jos osaat hitsata niin teet itse.
Tärkeintä on pari asiaa:
1. Pidä huoli että teet riittävän pitkät vahvikelevyt molemmin puolin autoa koripalkkien päihin. Pelkästään orkkis puskurikiinnikkeisiin tuleva kiinnitys EI RIITÄ MISSÄÄN NIMESSÄ!!! Levyjen tulisi ulottua kuskin puolella lisäksi kaikkiin kolmeen simpukan kiinnityspultteihin, sekä vielä sen takana olevaan isoon reikään. Repsikan puolella sama juttu; koriin voi porata reiät ja laittaa vahvikeputket jos ei ole valmiiksi reikiä oik.puolella autoa.
2. Etupellin (koriaisojen välissä) reikiä ja olemassaoloa kannattaa hyödyntää.
3...nohh.. tee puskurista sopivan tukeva ettei se elä vinssatessa.
Jos ton homman haluaa tehdä fiksusti, niin teet etupäätä sen verran uusiksi ja vahvistaa, että vinssin saa upotettua syylarin alle. Sinne mahtuu iso osa ~9000lbs vinsseistä, ja näin tehtynä etuylitys ei kasva milliäkään. Kuvia löytyy mm. Minun, 454SS:n ja kait myös jeeperin profiileista/ rakennustopikeista.
Jos minulta kysytään, niin oikein yhtäkään oikeasti hyvää tehdastekoista vinssipuskuria xj:hin ei ole olemassa. Warn ja arb on kiinnitykseltään muistaakseni molemmat aika heppoisia ja lisäksi todella hölmön mallisia, niitä välttäisin.
Edit: piti vielä mainita, että tehdastekoisissa on hyvänä puolena niiden asennuksen helppous. Xj:n puskurin asentaa hyvinkin noin tunnissa..