Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.01.2011, 21:11
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylmit Näytä viesti
Sen verran tutkin noita välityksiä, että Rangerin tuotannossa lyhensivät 1. ja 2. välityksiä huhti-touko 2009.
Sama "kit" on saatavilla myös vanhempiin 16V sukupolven rangereihin. Ilmeisesti kuorman vedossa palanut liikaa kytkimiä / vauhtipyöriä..
Itsekin olen lukenut tuosta että olis näissä uusilla lyhennetty 1. vaihdetta ja pakkia, mutta jotenkin tulis mieleen, että perävälitystä on muutettu myös, kun kulutus on kasvanut jonkun desin. Tosin olen keskustellut asiasta useasti erään Fordin huoltopuolen työnjohtajan kanssa, joka on varaosanumeroita yms. selaillut ja niiden mukaan niissä on samat romut vaihteistossa ja perässä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.01.2011, 08:01
Kylmit Kylmit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.01.11
Sijainti: Muurame
Viestit: 175
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja gikseri Näytä viesti
Itsekin olen lukenut tuosta että olis näissä uusilla lyhennetty 1. vaihdetta ja pakkia, mutta jotenkin tulis mieleen, että perävälitystä on muutettu myös, kun kulutus on kasvanut jonkun desin. Tosin olen keskustellut asiasta useasti erään Fordin huoltopuolen työnjohtajan kanssa, joka on varaosanumeroita yms. selaillut ja niiden mukaan niissä on samat romut vaihteistossa ja perässä.
Mullakin sellainen kutina perässä, että perävälitykset olisi samat. Kulutuksissa suurin muutos kaupunkisyklissä (missä jopa 1999/100/99/EC direktiivinkin mukaan paljon liikkeelle lähtöjä..), maantiepuolella sen 0,2l/100km.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.02.2011, 07:45
Kylmit Kylmit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.01.11
Sijainti: Muurame
Viestit: 175
Perusasetus

Rengaskoot 09->


Oli pakko kaivaa tyyppihyväksyntätietoa renkaista, kun Limitedin otteessa lukee ainoastaan 245/70R16..

Wildtrak-mallissahan taisi olla 18" vakiona. Ja otteen vanteista saa poiketa sen tuuman suuntaansa ilman toimenpiteitä.

Helpotukseksi sain huomata, ettei tyyppihyväksynnän renkaita kaikkia tarvitsekaan lukea otteessa, vaan katsastaja tarkastaa tiedot eu-hyväksynnästä..
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Ranger rengaskoot.JPG‎
Views:	666
Size:	94,5 Kt
ID:	16925  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.02.2011, 00:53
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.075
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylmit Näytä viesti
Helpotukseksi sain huomata, ettei tyyppihyväksynnän renkaita kaikkia tarvitsekaan lukea otteessa, vaan katsastaja tarkastaa tiedot eu-hyväksynnästä..
Ei pidä paikkaansa. Muutoskatsastusvaatimus määräytyy rekisteriotteen tietojen perusteella. Itse muutoskatsastuksessa voidaan verrokkirenkaita haeskella koko mallisarjasta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.02.2011, 21:03
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Onko näin, että tuumalla saa suurentaa mallisarjan suurimmasta vannehalkaisijasta? Eli kun Wildtrakissa on 18", niin 19" on sallittu? Vai voiko myös 20" muutoskatsastaa siihen?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.02.2011, 22:01
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.075
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja gikseri Näytä viesti
Onko näin, että tuumalla saa suurentaa mallisarjan suurimmasta vannehalkaisijasta? Eli kun Wildtrakissa on 18", niin 19" on sallittu? Vai voiko myös 20" muutoskatsastaa siihen?
Joo, tuumalla otteessa näkyvistä koista saa suurentaa/pienentää ilman muutoskatsastusta. Muutoskatsastaa voit vaikka 26", ehdolla ettei ulkohalkaisija kasva yli 51 mm.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.03.2011, 09:00
Kylmit Kylmit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.01.11
Sijainti: Muurame
Viestit: 175
Perusasetus

51mm


Yleisesti vielä tuosta rengaskoon muuttamisesta, tuo 51mm halkaisijan muutos. Onko muutoskatsastuksessa sen ylittäminen millään muulla perusteella mahdollista kuin työkäyttö, eli ilmeisesti esim. maansiirtourakoitsijat perustelevat sen huoltoautokäytöllään ja rengaskoko on omistajasidonnainen eli ei siirry seuraavalle omistajalle.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Ford Ranger 4x4 -89 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 29.05.2010 16:08
Myydään / Vaihdetaan Ford Ranger II, 2.9 V6 vm. 90 Markku_66 O/M/V Ajoneuvot 7 28.05.2009 17:55
Ford Ranger himmel Tekniikka & Jutustelu 1 11.09.2007 09:27
M:Ford Ranger -87 Rankku O/M/V Ajoneuvot 8 21.02.2007 12:57
M:Ford Ranger... Rankku O/M/V Ajoneuvot 2 03.09.2006 08:41


Sivu luotu: 00:25 (GMT +2).