![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() sama vika mulla grand vitarassa. pysyykö neliveto päällä vai lähteekö yhtäkkiä pois? maahantuoja pelotteli jotta vika voi olla myös etuperän alipainetyöntösylinterin kalvo! pakkasesta ovat kuulemma joskus rikkunut. ei taida uudempien suzukien nelivetosysteemi enää olla kovin pomminvarma.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Etupää ei vedä jimnyssä, mistähän lähtis vikaa etsiin?
4wd valo syttyy mittarissa, niin ja kepistä valitaan. ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos kaikki on kunnossa alipainesysteemissä, niin sitten napalukot ovat jostain syystä jumissa, tai sitten siellä on jotain pientä navan sisäistä alipainevuotoa joka estää kytkeytymisen. Siellä taitaa alipaine muodostua joidenkin stefojen väliin muistaakseni, jotka saattavat vuotaa vanhuuttaan. Omassa on samaa ongelmaa välillä, mutta kyllä se veto kytkeytyy yleensä kun muutaman kerran kytkee nelikkoa päälle ja pois. En ole jaksanut tutustua tuohon systeemiin paljoakaan, kun on tarkoitus akselit vaihtaa vähän kestävämpiin aikanaan... Kaikista helpoimmalla pääset kun ostat manuaaliset napalukot! ![]()
__________________
-Pauli- |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Alipaine vuotoja en löytänyt, mutta etupallo vuotaa öljyä aika reippaasti.
Voiko öljy vuoto olla syynä, että neliveto ei toimi? Mitä osia pitää vaihtaa, stefa?, tiivisteitä? Onnistuuko koti sepältä? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mutta jostain nuo stefa rikot johtuvatkin yleensä, joten kannattaa tsekata myös että onko tarvetta vaihtaa olkalaakereita tai pyöränlaakeria siinä samalla.
__________________
-Pauli- |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Aika hyvä ohje: http://www.jimny.se/kingpinbearings.html |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tohon valon vilkutteluun: Oletko tarkistanut jakovaihteistossa olevat liittimet. Mulla hapettu vuoden 2007 jimnyssä nimenomaan nelivetoa ohjaavan johdon liitin. Rupea oireilemaan nimenomaan 4wd valoa vilkuttelemalla. Lopulta ei sit reagoinut kojelaudan kytkimiin enää ollenkaan. Sain muuten tapella ja kunnolla maahantuojan kanssa että sai vaihdon menemään takuuseen. Niiden mielestä se EI VOI mennä hajalle normiajossa ja jimnyä ei oo tehty offikäyttöön....
![]()
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017 _______________________________________________ Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
No niin öljy vuoto on korjattu, kiitos kuvista ja neuvoista.
![]() Mutta neliveto ei toimi vieläkään, 4wd valo palaa, elikkä syttyy normaalisti ku neliveto pannaan päälle, alipaine letkut ei vuoda. Miten nuo napalukot toimii? ja mikä niistä hajoaa jos hajoaa? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vitaran merkkivalo | Jalmari | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.05.2010 07:52 |
Cherokeen outo merkkivalo | Kartsamasa | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 27.03.2010 17:17 |
Mitsubishissä outo merkkivalo? | ¤Offi-Osku¤ | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 09.11.2009 21:52 |
Samurain merkkivalo | kamian | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 12.09.2005 21:05 |
pajeron latauksen merkkivalo | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 23.06.2005 22:10 |