Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.01.2011, 15:10
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Eli vissiin toi Cruiserin murikka on sitten jotain ihan muuta, kuin jenkkien 4cyl tai 6cyl murikat, jos noin helpolla saa ollakseen ton "pikkuvälityksen" käymään tuohon toiseen murikkaan. Myös laakerit on vissiin Cruiseereissa sitten ihan erikoiset verrattuna jenkkien 4cyl ja 6cyl laakerisarjoihin?

PItää vissiin tilailla 4cyl välitykset ja laakerit ja kattoa, josko ne istuis tuohon hilux/hiace koppaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.01.2011, 15:14
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Ei ainakaan sopinut Trail Gearin 4cyl solid pinion spacer yhteen 90-luvun puolivälin Hiluxin takaperän pinioniin...... Se spaceri olisi edelleen jouten, Kun se tuskin sopii tuohon HP-etuperäänkään
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.01.2011, 16:22
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Joitakin aiheeseen liittyviä linkkejä tallettanut suosikkeihin:

http://gearinstalls.com/

http://www.gearinstalls.com/bearing.htm

http://www.gearinstalls.com/cus.htm

http://home.4x4wire.com/erik/diffs/

http://www.pirate4x4.com/forum/showp...3&postcount=73

Viimeksi muokannut Kartse1 : 20.01.2011 16:58
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.01.2011, 17:19
RJ70:n Avatar
RJ70 RJ70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.02.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

siinä viipon ärjiissä on muutes jäykkäkeula hiluksin perä takana kuorineen, jos tämä tieto yhtään auttas...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.01.2011, 18:20
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RJ70 Näytä viesti
siinä viipon ärjiissä on muutes jäykkäkeula hiluksin perä takana kuorineen, jos tämä tieto yhtään auttas...
No, ilmanko, kun purin sen atomeiksi ja samalla yhen toisen hiacen perän, niin paljastu, et molemmissa on samat laakerit pinjonissa. Ainut eroavaisuus näiden kesken oli pinjonin koossa ja lautaspyörän paksuudessa, joiden takia pinjoni on hivenen eri kohdassa.
LJ:n orkkisvälitykset istuivat tuohon perämurikkaan kyllä mainiosti, hiacen ja hiluksin harvemmat välitykset eivät.

Kuvissa vasemmalla hiacen housing oikealla siis sitten hiluxin takaperä, pinjoneista vasemmalla LJ:n pinjoni, oikealla Hiacen 4.625 pinjoni.

Edittinä lisätään vielä nuo pinjonin laaakerit, eli molemmista löytyi ulompana Koyo hi-cap 30306J-N ja sisempää Nachi E 32307JN
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20012011071[1].jpg‎
Views:	200
Size:	93,9 Kt
ID:	16756   Click image for larger version

Name:	20012011067[1].jpg‎
Views:	249
Size:	89,5 Kt
ID:	16757   Click image for larger version

Name:	20012011068[1].jpg‎
Views:	226
Size:	92,3 Kt
ID:	16758  

Viimeksi muokannut Viipo : 20.01.2011 18:24 Perustelu: Laakerinkoot
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.01.2011, 18:33
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Toniinnoin, jos tarkemmin muistelen, niin siinä perämurikan alkuperäsessä pinjonissa oli sisemmän laakerin välissä joku 3mm paksu shimmilevy, mutta nuo viimesimmät LJ:n välitykset ei sitä tarvinneet.

Eli voisko tästä vetää johtopäätöksen, jotta tuohon murikkaan menee 6cyl välitykset ja 4cyl laakerit?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.01.2011, 23:18
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Sekavaa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Toniinnoin, jos tarkemmin muistelen, niin siinä perämurikan alkuperäsessä pinjonissa oli sisemmän laakerin välissä joku 3mm paksu shimmilevy, mutta nuo viimesimmät LJ:n välitykset ei sitä tarvinneet.

Eli voisko tästä vetää johtopäätöksen, jotta tuohon murikkaan menee 6cyl välitykset ja 4cyl laakerit?
Ittellä on ainaki hiluksissa hiasen välitykset. ja ne sopii vaik on eripaksunen lautaspyärä. ARB lukon kans sit ei sovi ku ei riitä säätö poski laakereis. Eli 110 hiluun saa hiasen välitykset parhaiten niin et laittaa pelkät hiasen välitykset eteen hiluksin kuoriin,sopii vaik etuperät on iha erinäkösii päällepäin. Taakse sit kokomurikka hiasteest ja sihen sopii se Arbin rd 23 lukko mikä hiluksiinki. Läjis se tais olla öbaut niin et vanhois läjis oli "4cyl." perät mis oli g-sarjan laatikkoki ja uudemmis(-86 ja uudemmat??) Mis oli r150 laatikko ni 6cyl perät. Sen 6cyl murikan erottaa päällepäinki 4cyl mallista ja niis ei välitykset vaihdu keskenään,oli eri laakerit ja joku offset oli eri. Laakereist sen verran et jenkeis on kitkalukottomii perii ja ne ei mistää kitkalukoist oo juuri kuullukkaa ja kannattaaks niit laakereit siält jenkkiläst asti hakee vaan laakeri liikkeest ja mauserilla mitat. Hiluksin perään löyty ainaki poski laakerit,pinionin laakereist en muista.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään "safarikori" kattotelineillä, esim Toyotan maasturit Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 08.12.2010 07:39
Ostetaan 1 kpl vararenkaaksi 35"-37" vanteineen Toyotan jaolla. Ruivo O/M/V Renkaat ja vanteet 1 05.01.2009 22:50
toyotan lätkäsäätöisten venttiilien "kuppien" puristus Hilari Tekniikka & Jutustelu 0 07.09.2008 09:36
M: Willys/Jeep1948-64 6cyl. 226 männänrenkaat Killman O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.05.2008 20:31
M: Zimin 6cyl motti. Toitsu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 19.03.2007 12:16


Sivu luotu: 16:29 (GMT +2).