![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kaikki turvakaarien alapäiden kiinnitykset koriin on tehtävä vahvikelapuin. Tässä lainaus sääntöjen kohdasta 4.1 turvakaaret: "Turvakaarien alapäiden kiinnitys koriin vahvistetaan lapuilla, joka voidaan kiinnittää koriin - kiinteästi hitsaamalla täysin saumoin, tai - pulttiliitoksella 3 kpl M8 pultteja, kun vastapuolella on koriin kiinteästi hitsattu lappu, tai - pulttiliitoksella 4 kpl M10 pultteja, kun vastapuolella on irtonainen vastaava lappu. Korikiinnityksen vahvikelapun materiaalivaatimus vähintään 3 mm paksu ja 120 cm2 pinta-ala. Mikäli turvakaaret on kiinnitetty runkoon, tulee kiinnityskohtien olla vahvuudeltaan vastaavat kuin koriin kiinnitetyissä turvakaarissa." Jokaiseen kaaren erilliseen osaan on porattava 6 mm reikä tarkistusmittausta varten. Tässä myös lainausta säännöistä kohdasta 4.1 turvakaaret: "Seinämävahvuuden mittaamista varten on porattava 6 mm reikiä sellaisiin paikkoihin että eri osien tarkistusmittaus voidaan suorittaa kiinteitä rakenteita esimerkiksi penkkejä irrottamatta." ps. on se jokkiksessakin vaatimkuksena reikä, josta voidaan todeta kaaren materiaalin vahvuus....
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos kaarisäännöt menee liitteenJ mukaan ja ne lukee ajatuksella ei pitäisi tarvita kyseenalaistaa niitä!
Esim. reikien poraamiseen menee 5min jne.ja vahvikelaput ei ole turhanpäiväinen asia,sillä jos kehikko kokonaisuudessaan tulee niskaan kun ne on hitsattu suoraan mahd."pikkuvikaiseen" koriin/runkoon,ni " johan alko Juhaa sattuu niskaan" Pääsee paljon helpommalla tekemällä kerralla kunnolla,sillä kun/jos menee kisoihin niin voi rinta rottingilla mennä katsastukseen... Kaarisäännöt on se osa säännöistä joilla ajetaan takaa KULJETTAJIEN TURVALLISUUTTA! P.S Jokkis katsastusta aikoinaan seuranneena olen nähnyt jopa et katsuri otti kaarista kiinni ja tempas,jolloin kaaret meni lattiasta läpi! Joten en hirveesti ottais jokkista esimerkiksi.....
__________________
www.ipefix.fi Viimeksi muokannut Ipe64 : 06.01.2011 21:15 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Kaarisäännöt koskee JokkistakinLainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
www.ipefix.fi |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mites on.
Kelpaako pääkaari putkeksi 48,3*2,6mm pituussaumahitsattu EN 10219 (ns. vesijohtoputki) Kiitos. T:J |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mitä jos lukisit vaikka ihan itse sääntövihkosta?
Sen jälkeen pitää enää päätellä onko 3,2mm enemmän vai vähemmän kuin 2,6mm Pannaan vielä oikein linkki niin ei tarvii edes etsiä sitä vihkoa. http://www.4x4cup.com/saannot/Suunni...2010-12-24.pdf
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos se vastaaminen noihin kysymyksiin on noin tuskaista, niin ehkä olisi kannattanut jättää sit vastaamatta. Kyl mä noita sääntöjä lueskelin, mutta jostakin vitun syystä (lukihäiriö) niin meni ohi tuo teksti "Pääkaaren materiaalin vähimmäisvaatimukset" Kiitos vitusti. T:J |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
lj turvakaarista | hobro | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 29.11.2010 08:26 |
turvakaarista | Jii-Jii | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 23.01.2008 22:27 |
turvakaarista | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.06.2007 11:16 | |
Turvakaarista | Killer-Wo | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 01.08.2006 16:37 |
Turvakaarista sääntökysymys | Teemu | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 30.04.2006 17:06 |