![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() mutkunmutkunmut... mullahan onkin siellä sitten vielä lopussa se yks C - ylläriylläri (ja ässänä palaneessa hihassa se MAN nin 7500 kokmassa) tää on muuten aika chitchattia jo ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Menee vielä selkeemmäksi, jos sattuu kärri olemaankin uudempi kuin 2007 ja tyyppihyväksytyllä aisalla. Aisa saattaa rajoittaa vetoauton suurinta sallittua massaa, huonolla tuurilla vaikka 7000kg. Sitte se MANni onkin liian suuri ja mahtava vetämään sitä traileria, sanotaan vaikka 1200kg kokonaismassaista. Mut sillä dodgella voi sitte vedellä.. Tai hodarilla..
__________________
Harbor Cruisers |
#4
|
|||
|
|||
![]()
mä kävin katsastaas cantterin omamassan 3450kg -> 3550kg et riittää c1e vetää 3500kilosta kärryä. Puhuttu että tosta c1e kortin oikeuksia "parannettaisiin" BEn malliin (poistuis että veturin omamassa täytyy olla vähintään tuo kärryn kokonaismassa papereilla)
Hulllultahan tuntuu että samalla sprintterillä saa pakuna vetää 3500kilosta kärryä tyhjänä (omamassa vaikka 800kiloo) BE-kortilla, mutta kuorma-autona C1E kortilla ei. Näin se vaan vielä on. Viimeksi muokannut Stade : 29.12.2010 09:29 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja on tää vaan pirun kankea maa, pilkkua viilataan ajoneuvoasioissa niin paljon että maalaisjärki katoaa kokonaan hommasta. Siinäkin on hyvin vähän järkeä että kärryssä katotaan aina kokonaismassaa, kuinka vaikea se on yrittää arvioida lastin paino ja ainahan sen voi punnita. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Herätellääs vanhaa viestiä.
En ole löytänyt että nykyään olisi enää tuota rajoitetta kärryn kokonaispaino pienempi kuin auton omamassa. Saako vahvistusta asialle? Pitäisi suburbanin (kevyt k-a) perään kärryä katella ja kortti on C1E niin mietein vain että voisikohan sitä ostaa 3500kg:n kärryn ja ajella sen kanssa laillisesti? Tietääkö joku onko jossain mainittu suburbanille yhdistelmän suurinta sallittua massaa jossain vai mikä sääntö tähän pätee kun kärryä valitaan? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Pitää sitten muistaa että tässä puhutaan niistä papereissa olevista massoista, EI todellisista. Eli jos vetoauton kokonaismassa tai yhdistelmän kokonaismassa kilonkin yli 7500kg/ 12000kg, niin C1E:llä laiton vetää vaikka todellinen massa ajaessa olisi reilusti noiden alle. Eli Suburban + 3500kg kärry menee heittämällä C1E:llä. Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Pitkän googletuksen tuloksena 6.5td automaatti ja välitykset 3.73 niin valmistaja antanee yhdistelmän kokonaispainoksi 13000lbs. Auton kokonaispaino on 8600lbs niin trailerille jää hurjat 4400lbs eli karkeesti 2000kg.
4.1 välityksillä antaisi 14500lbs yhdistelmälle eli trailerille jäisi karkiasti 2700kg. 4.56/4.63 välityksillä yhdistelmän massa 16000lbs 5.13 välityksillä 17000lbs = trailerille jää 8400lbs = 3800kg.. Nämä siis laskuopilla että oman subben kokonaispaino on 8600lbs (3900kg). Vähän on sovellettua "tietoa" mutta useat lähteet (enemmän kuin yksi) viittaavat että gear ration pitää olla tiheä. Jos ymmärykseni on kohdallaan niin tällä ei siis ole jarrujen kanssa mitään tekoa vaan valmistaja varmistelee että autoa ei rikota liian ison kärryn edessä liian harvoilla välityksillä... |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mut siis lain mukaan pienin seuraavista: valmistajan sallima, koukun sallima tai lain sallima, eli jos kuula sietää niin 3500 kg. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vedettävä massa versus kokonaispaino trailerissa. | bluevan | Chit-Chat | 62 | 02.01.2011 14:34 |
patrol perävaunu max massa? | matti.v | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 09.12.2010 08:31 |
Perävaunun massa jarruin | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 20.04.2009 08:40 |
Pohjamaalin päälle massa | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 25.02.2008 22:59 | |
Tekn. suurin sallittu kok.massa | Otto | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 22.11.2007 20:42 |