![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ei yhtään.
__________________
Terveisiä Perseestä |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Riippuu siitä käytöstä, niin kuin edellä tieliikennekäyttöön ei yhtään( mitataan kulutuspinnan reunasta)
ja offikisoissa 1/3 saa rengasta tulla ulos levikkeen reunesta. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Yhellä asemalla piti jo levikkeit olla asentaa ku renkaan kylki näky pikkasen kaaresta... Eli toisin sanoen konttorikohtanen asia sekin, ja tossakin tapaiuksessa kulutuspinta oli kaaren sisällä täysin... Siis tieliikenne kapistus kyseessä...
Ja ite vasta käytin yht leimalla, ja siin aavistusken nääky kulutuspinta ulkona, niin ei toi katsuri siit maininnut ees... Ja tämä taas eri asemalla kun toi ekaks mainittu tapaus... |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pääasia kuitenkin on se, että auto on turvallinen itselle ja muille tiellä liikkujille. Eli mitään amatöörien turauksia ei saa päästä katsastuksesta läpi.
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
En yritä viisastella, vaan kysyn tosissani koska en ihan heti hoksaa. Tottahan tuo että varsinkin jos karkeilla renkailla ajaa paljon sorateitä niin varsinkin oman auton tuulilasihan tuossa säästyy kun rengas ei nakkele kiviä eteen. Joissakin madalletuissa katutuningautoissa en asiaa taas heti hiffaa. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Harbor Cruisers |
#8
|
||||
|
||||
![]()
En tosta nyypistä tiedä, mutta mielestäni hyvä perussääntö on että bokkerin keskiura kun on kaaren reunan tasalla, niin silloin rupee olee hyvä. :-)
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kuten Andy mainitsikin niin ei siitä kumilerpakkeesta ole paljon iloa mahdollisessa kylkikosketuksessa. Se että poliisit sanoo ulos tulevan renkaan olevan vaarallinen jalankulkijoille, oli vauhti sitten 5km tai 50 km/h niin taitaa olla ihan sama kumpi ihmiseen osuu, renkaankylki vai lokasuoja/levike. Eikö poliisilogiikalla lokasuojanlevike ole vielä vaarallisempi kuin rengas koska levike tulee vieläkin ulommas? No yhteenvetona voineen sanoa että mitään järkeä ei ole vartavasten hommata renkaita joka ei mahdu lokasuojan piiloon, kivienlennon vuoksi ja lokasuojan laitaan osumisen mahdollisuuden takia. Sanottakoon vielä tähän että Suomessa on aivan liian säännöstelty ajoneuvolaki vai mikä onkaan nimeltää. Eikä ole asiat paremmin muillakaan osa-alueilla, esim. lampaan/karjankasvatus niin säännöstelty että monella kasvattajalla kannattaa yksittäisiä lampaita myydä pimeänä ennemmin kuin täysin laillisesti. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitä se levikekumi sitten vaikuttaa??? Ei välttämättä mitään mutta lain minimi vaatimus täyttyy. Ja koska laki on laki niin turha on mennä konttorille inttämään jos renkaat tulee ulos korista,vaan laitetaan ne levikkeet,tai kats.renkaat alle ennen konttorointia. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mietippä miten kovaa pokkerista lähtee nyrkinkokoinen kivi esim. 100km/h nopeudessä, kun pikkuriikkinen sepelin siru iskee jo lasin halki.... Tämän takia paripyörällisissä autoissa OLTAVA roiskesuojat, koska renkaan välistä saattaa tulla jopa tiiliskivi!!! (on omakohtaisesti kaivettu takarenkaiden välistä kuorma-autossa Ämmänsuolla...). Kuski havaitsi "kolkottavan äänen" hiljaa ajaessaan... ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Saa tulla renkaat kaaresta ulos. Koria saa leventää yht. 100mm alkuperäiseen verrattuna, mutta jos levennät kuormakoria niin se saa levetä takaa vielä 35cm yht verrattuna etupään 100:aan mm.
Huom. vaatii levikkeet , jos pyörä puskee ulos kaaresta. Tota kuormakorin leventäminen pykälää ku käyttää ni ei oo katsurilla mitään sanomista. Kuvio ei saa tulla ns. kaaresta ulos, mutta rengas saa. Kuormakorin leventäminen aina muutoskatsastettava.
__________________
Pois tieltä!! |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Tarkottaa varmaan sitä kuorma-auton koppia/lavaa, voi koittaa lavapakun lavalle tuota, jos haluaa taka-akselille 20 senttiä leveämmät renkaat ku eteen.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kuraläpät ja kuvion ulostulo lokarista | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 18.11.2008 15:28 |
GM automaateista ,32poorinen ulostulo? | tare | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 31.08.2007 20:44 |
pihoja korista masta kone myyty saa poistaa!!! | jesu | O/M/V Ajoneuvot | 13 | 15.04.2007 20:44 |
Renkaan ulkonema | tojoere | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 30.06.2004 22:56 |
renkaan et | Yleiset | 4 | 21.02.2004 16:19 |