Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.12.2010, 12:29
fj40:n Avatar
fj40 fj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.06.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 246
Perusasetus

Ei yhtään.

__________________
Terveisiä Perseestä
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.12.2010, 12:53
wr-range:n Avatar
wr-range wr-range ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.10.07
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 237
Perusasetus

Riippuu siitä käytöstä, niin kuin edellä tieliikennekäyttöön ei yhtään( mitataan kulutuspinnan reunasta)
ja offikisoissa 1/3 saa rengasta tulla ulos levikkeen reunesta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.12.2010, 15:35
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Yhellä asemalla piti jo levikkeit olla asentaa ku renkaan kylki näky pikkasen kaaresta... Eli toisin sanoen konttorikohtanen asia sekin, ja tossakin tapaiuksessa kulutuspinta oli kaaren sisällä täysin... Siis tieliikenne kapistus kyseessä...
Ja ite vasta käytin yht leimalla, ja siin aavistusken nääky kulutuspinta ulkona, niin ei toi katsuri siit maininnut ees... Ja tämä taas eri asemalla kun toi ekaks mainittu tapaus...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.12.2010, 17:28
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Yhellä asemalla piti jo levikkeit olla asentaa ku renkaan kylki näky pikkasen kaaresta... Eli toisin sanoen konttorikohtanen asia sekin, ja tossakin tapaiuksessa kulutuspinta oli kaaren sisällä täysin... Siis tieliikenne kapistus kyseessä...
Ja ite vasta käytin yht leimalla, ja siin aavistusken nääky kulutuspinta ulkona, niin ei toi katsuri siit maininnut ees... Ja tämä taas eri asemalla kun toi ekaks mainittu tapaus...
Offiautojen katsastus vaihtelee aika paljon eri asemien & katsastajien kesken. Osa suhtautuu asioihin sopivasti soveltaen mutta osa noudattaa määräyksiä pilkuntarkasti. Toki laki on laki ja sitä pitää noudattaa mutta ymmärrän myös sopivaa soveltamista. Omalla suikalla ei ajeta julkisilla teillä kuin muutama sata kilsaa vuodessa, pääosin liikkuu trailerin kyydissä paikasta toiseen.

Pääasia kuitenkin on se, että auto on turvallinen itselle ja muille tiellä liikkujille. Eli mitään amatöörien turauksia ei saa päästä katsastuksesta läpi.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.12.2010, 20:14
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Pääasia kuitenkin on se, että auto on turvallinen itselle ja muille tiellä liikkujille. Eli mitään amatöörien turauksia ei saa päästä katsastuksesta läpi.
Ihan totta tuo, mutta miksi auto on vaaraalisempi jos renkaan kuvio sentin tai muutaman tulee lokasuojasta ulos, tai miten autosta tulee turvallisempi jos kaaresta ulos pilkistävä rengaskuvio peitetään esim, kaarenlevikkeellä.
En yritä viisastella, vaan kysyn tosissani koska en ihan heti hoksaa.

Tottahan tuo että varsinkin jos karkeilla renkailla ajaa paljon sorateitä niin varsinkin oman auton tuulilasihan tuossa säästyy kun rengas ei nakkele kiviä eteen. Joissakin madalletuissa katutuningautoissa en asiaa taas heti hiffaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.12.2010, 20:32
pecu:n Avatar
pecu pecu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.08
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Ihan totta tuo, mutta miksi auto on vaaraalisempi jos renkaan kuvio sentin tai muutaman tulee lokasuojasta ulos, tai miten autosta tulee turvallisempi jos kaaresta ulos pilkistävä rengaskuvio peitetään esim, kaarenlevikkeellä.
En yritä viisastella, vaan kysyn tosissani koska en ihan heti hoksaa.

Tottahan tuo että varsinkin jos karkeilla renkailla ajaa paljon sorateitä niin varsinkin oman auton tuulilasihan tuossa säästyy kun rengas ei nakkele kiviä eteen. Joissakin madalletuissa katutuningautoissa en asiaa taas heti hiffaa.
on kuulemma jalankulkijat vaarassa jos kuviopinta tulee ulos korinlinjasta!näin sanoo poliisi...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.12.2010, 20:36
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Ihan totta tuo, mutta miksi auto on vaaraalisempi jos renkaan kuvio sentin tai muutaman tulee lokasuojasta ulos, tai miten autosta tulee turvallisempi jos kaaresta ulos pilkistävä rengaskuvio peitetään esim, kaarenlevikkeellä.
En yritä viisastella, vaan kysyn tosissani koska en ihan heti hoksaa.
Montako senttia herra anonyymin mielestä renkaan pitäisi saada tulla ulos kaaresta? Miksei senttiä enempää siitä? Jne? Kunnes koko rengas on kaaresta ulkona, hyvin kulkee...
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.12.2010, 11:29
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Montako senttia herra anonyymin mielestä renkaan pitäisi saada tulla ulos kaaresta? Miksei senttiä enempää siitä? Jne? Kunnes koko rengas on kaaresta ulkona, hyvin kulkee...
En tosta nyypistä tiedä, mutta mielestäni hyvä perussääntö on että bokkerin keskiura kun on kaaren reunan tasalla, niin silloin rupee olee hyvä. :-)
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.12.2010, 23:46
herra anonyymi
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Montako senttia herra anonyymin mielestä renkaan pitäisi saada tulla ulos kaaresta? Miksei senttiä enempää siitä? Jne? Kunnes koko rengas on kaaresta ulkona, hyvin kulkee...
No kun kerran kysyt, niin oisko vaikka sentti tai kaksi sopiva, kuitenkin niin että renkaiden ollessa suorassa sisäänjoustossa kuvio ei ota lokasuojaan kiinni, renkaan kyljelle hipomisen salliminen vaatisi hieman testejä. Onko edellä mainittu tilanne mahdollinen, että kuvio ulkona mutta ei ota kiinni, en tiedä, varmaan osassa autoja. Miksikö pitäisi sallia, jos rengaskuvion näkymisestä ei ole vaaraa niin miksi asettaa turhan tiukkoja sääntöjä? Tapauksia missä kuvio hieman kurkkii(laittomia) näkee jonkin verran ja uskon että suurin osa tapauksista on ns. vahinkoja eli hommattu rengassatsi joka ei ollutkaan täysin sopiva...tuskin kovinkaan moni tahallisesti hommaa renkaat joiden ansiosta soratiellä saa oman tuulilasin rikki.

Kuten Andy mainitsikin niin ei siitä kumilerpakkeesta ole paljon iloa mahdollisessa kylkikosketuksessa.

Se että poliisit sanoo ulos tulevan renkaan olevan vaarallinen jalankulkijoille, oli vauhti sitten 5km tai 50 km/h niin taitaa olla ihan sama kumpi ihmiseen osuu, renkaankylki vai lokasuoja/levike. Eikö poliisilogiikalla lokasuojanlevike ole vielä vaarallisempi kuin rengas koska levike tulee vieläkin ulommas?

No yhteenvetona voineen sanoa että mitään järkeä ei ole vartavasten hommata renkaita joka ei mahdu lokasuojan piiloon, kivienlennon vuoksi ja lokasuojan laitaan osumisen mahdollisuuden takia. Sanottakoon vielä tähän että Suomessa on aivan liian säännöstelty ajoneuvolaki vai mikä onkaan nimeltää.
Eikä ole asiat paremmin muillakaan osa-alueilla, esim. lampaan/karjankasvatus niin säännöstelty että monella kasvattajalla kannattaa yksittäisiä lampaita myydä pimeänä ennemmin kuin täysin laillisesti.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.12.2010, 13:42
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Ihan totta tuo, mutta miksi auto on vaaraalisempi jos renkaan kuvio sentin tai muutaman tulee lokasuojasta ulos, tai miten autosta tulee turvallisempi jos kaaresta ulos pilkistävä rengaskuvio peitetään esim, kaarenlevikkeellä.
En yritä viisastella, vaan kysyn tosissani koska en ihan heti hoksaa.

Tottahan tuo että varsinkin jos karkeilla renkailla ajaa paljon sorateitä niin varsinkin oman auton tuulilasihan tuossa säästyy kun rengas ei nakkele kiviä eteen. Joissakin madalletuissa katutuningautoissa en asiaa taas heti hiffaa.
No esim.siksi ei se kuvio saa tulla kaaresta ulos että normaalissa arkielämän ohitustilanteessa jossa tulee harmiton kylkikosketus, aiheuttaa ulos tuleva rengas "formula efektin" eli jompikunpi päätyy hienolla voltilla kaseikkoon.

Mitä se levikekumi sitten vaikuttaa??? Ei välttämättä mitään mutta lain minimi vaatimus täyttyy.

Ja koska laki on laki niin turha on mennä konttorille inttämään jos renkaat tulee ulos korista,vaan laitetaan ne levikkeet,tai kats.renkaat alle ennen konttorointia.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.12.2010, 01:01
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Pääasia kuitenkin on se, että auto on turvallinen itselle ja muille tiellä liikkujille.
Nimenomaan!
Mietippä miten kovaa pokkerista lähtee nyrkinkokoinen kivi esim. 100km/h nopeudessä, kun pikkuriikkinen sepelin siru iskee jo lasin halki....

Tämän takia paripyörällisissä autoissa OLTAVA roiskesuojat, koska renkaan välistä saattaa tulla jopa tiiliskivi!!! (on omakohtaisesti kaivettu takarenkaiden välistä kuorma-autossa Ämmänsuolla...). Kuski havaitsi "kolkottavan äänen" hiljaa ajaessaan...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.12.2010, 01:37
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Mietippä miten kovaa pokkerista lähtee nyrkinkokoinen kivi esim. 100km/h nopeudessä
Jos on pökkyröil kelattu satanen linssiin, niin siin kohtaa tuskin ymmärtää tuotakaan asiaa pelätä.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 27.12.2010, 04:37
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reetu Näytä viesti
Jos on pökkyröil kelattu satanen linssiin, niin siin kohtaa tuskin ymmärtää tuotakaan asiaa pelätä.
Saattaa moottoritiellä tulla muut autot perä edellä vastaankin, vaikka pökkereillä liikkuisikin
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 26.12.2010, 15:50
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wr-range Näytä viesti
Riippuu siitä käytöstä, niin kuin edellä tieliikennekäyttöön ei yhtään( mitataan kulutuspinnan reunasta)
ja offikisoissa 1/3 saa rengasta tulla ulos levikkeen reunesta.
Joo ja toisissa offi luokissa ei tarvii lokasuojia ollenkaan
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 26.12.2010, 16:41
_Offline_:n Avatar
_Offline_ _Offline_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.09.08
Sijainti: Halikko
Viestit: 104
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fj40 Näytä viesti
Ei yhtään.
Saa tulla renkaat kaaresta ulos. Koria saa leventää yht. 100mm alkuperäiseen verrattuna, mutta jos levennät kuormakoria niin se saa levetä takaa vielä 35cm yht verrattuna etupään 100:aan mm.
Huom. vaatii levikkeet , jos pyörä puskee ulos kaaresta. Tota kuormakorin leventäminen pykälää ku käyttää ni ei oo katsurilla mitään sanomista. Kuvio ei saa tulla ns. kaaresta ulos, mutta rengas saa. Kuormakorin leventäminen aina muutoskatsastettava.
__________________
Pois tieltä!!
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 26.12.2010, 16:56
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _Offline_ Näytä viesti
Saa tulla renkaat kaaresta ulos. Koria saa leventää yht. 100mm alkuperäiseen verrattuna, mutta jos levennät kuormakoria niin se saa levetä takaa vielä 35cm yht verrattuna etupään 100:aan mm.
Huom. vaatii levikkeet , jos pyörä puskee ulos kaaresta. Tota kuormakorin leventäminen pykälää ku käyttää ni ei oo katsurilla mitään sanomista. Kuvio ei saa tulla ns. kaaresta ulos, mutta rengas saa. Kuormakorin leventäminen aina muutoskatsastettava.
Mistä ihmeestä tässä on kysymys? Kuormakori? Armeijan ruokakärryissä oli kuormakorit ja niissäkin nykyään lokasuojat
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 26.12.2010, 19:27
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Tarkottaa varmaan sitä kuorma-auton koppia/lavaa, voi koittaa lavapakun lavalle tuota, jos haluaa taka-akselille 20 senttiä leveämmät renkaat ku eteen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kuraläpät ja kuvion ulostulo lokarista mikjus Tekniikka & Jutustelu 39 18.11.2008 15:28
GM automaateista ,32poorinen ulostulo? tare Tekniikka & Jutustelu 7 31.08.2007 20:44
pihoja korista masta kone myyty saa poistaa!!! jesu O/M/V Ajoneuvot 13 15.04.2007 20:44
Renkaan ulkonema tojoere Tekniikka & Jutustelu 6 30.06.2004 22:56
renkaan et Yleiset 4 21.02.2004 16:19


Sivu luotu: 21:53 (GMT +2).