![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nyt apujaNo niin. ![]() ![]() ![]() - Ensinnäkin olisi kannattanut laittaa vanhan traktorin ns ristikudos rengas. kestää huomattavasti pidempään. Kun nimittäin nuo vyörunko renkaat murtuu melko helposti. (kestää noin 1 vuoden) tuossa hommassa. -Toiseksi kannattaa laittaa ns telan sisälle ohjari rautoja kun menettelee se aluksi ilman ja tuntuu että ei se niitä tarvi mutta kun olet ajanut sillä jonkin kuudauden niin alkaa nuo ns telat pehmetä ja ne ei sitten enää pysy päällä. (kokemus osoittanut) - Jos tarkoitus tehdä normaaleilla auton jarruilla kääntö. Niin pitää laittaa jarrunesteelle lauhdutin. (kiehuu nesteet ja muutaman tunnin ajon älkeen (paljon käännoksiä jos luvassa) -Koita saada painopiste mahdollisimman alas. Nuilla teloilla nimittäin pääsee vaikka mihin. Eli nousee pidon puolesta vaikka puuhun jos vain oksat kestää. Mutta keulii yli. Tai sitten heittää sivulle nurin koko vehkeen. -Eli matala, leveä, painopiste alas. ja jäähdytin jarrunesteelle. Niin hyvä tuee Onnea keksinnölle!! Toivottavasti on jotain apuja vinkeistä. Itsekkin telakoneisiin hurahtaneena, olen oikein otettu kun muutkin jaksaa tehdä sen kokonaa itse eikä aina käytä niin laurilan romusta saatavia Bankun teloja (ihan liian helppo) ![]() Tuossa pari kuvaa
Viimeksi muokannut Koivunoksa : 22.12.2010 12:03 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Onkos tämmöinen vuosien takainen projekti nykyään elossa?
Oma Lada-konversio on jo palvellut seitsemisen vuotta. https://www.youtube.com/watch?v=I4LhrE2EDrI https://www.youtube.com/watch?v=Q2y__wMT1o4 https://www.youtube.com/watch?v=YpzIQbqcutc 2010 ja 2015 Koneviestissä löytyy kuvat. ________________________________________________ Nyt kaavailen telakopotinta tällaisella vs-ratkaisulla: Etuja: -Ohjaus juoheaa. -Hyd.öljyt ei kuumene suorilla ajellen, kuten täyshydraulivoimansiirrossa. -Pyörii paikallaan. -Voi käyttää kierrätyshydrauliosia, kun ei kaikkea tarvitse pareittain. Miinuksia: -Perien tasausrattaat lujilla. -Ohjaus toimii takaraivon mukaan peruuttaessa väärinpäin. ? Perien kestoa ajatellen koneesta pitää tehdä hyvin pieni ja kevyt. Se on muutenkin päämääränä, pakettiautoon sopiva. Hyötyajoon ei tarvis saada. Pikkurattaiden laakereita voi joutua tekemään ja öljynkiertoa suihkuineen. Kahta identtistä erillisjousitetun lukotonta perää ja hydraulikimpuloita ois tarvis saada. Voimalaitoskin vielä arvoitus, ehkä kiinanmönkijän pata. Saa mokomia tarjota yv-postilootaan. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tämä topikki pitääkin ottaa seurantaan joskus itsekin tällästä suunnittelin tuli hommattua renkaatkin sellaiset palakuvioiset arvelin niiden taipuvan paremmin telan muotoon.
Ne saa ilmaiseksi hakea pois jos joku kiinnostuu ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kunhan jotain lähtökohtaa kotiutuu tallin hämäriin, niin viisainta lie aloittaa uusi ketju telakopottimen tiimoilta. Tuskin aiheen aloittajaa silti haittaa OT-kommentointi, kun topikki ollut näinkin pitkään unheessa.
Tahtoisin silti tietää mitä aloittajan projektille kuuluu. ![]() Paita vei, Motohelveden tms kaupittelemat mönkkärin peräkärrin nappulapallopyörät saattaisi traktorin rättirengasteloihin olla oikeenni kääpäset. Mulla hakusessa suoremmat "tankkitelat". Kelkan tela kiinnostaa halkaistavaksi, tai vaikka kokonainen särkynyt vekotin. Pääasia että on haitontiellä, tarpeeton ja erittäinkin halpa. Ensisijaisena telaparina nyt tonniluokan kukkapenkkikaivurin kumitelat, pari kun jo löytyy. Ovat vain raskaat, pyörittääkin. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Velipojalla rahankeruu meneillään härrävärkkiin ja ajasta puute.
|