![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Lainaus:
Btw. ootko kuullu jälkikäytöstä ajon jälkeen, tarkoituksena ahtimen lämmön tasaaminen, olipa vesikiertoa tai ei.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jotkuthan käyttää talvella oikein sähköistä vastusta jäähdytysnesteen lämmittämiseen ja iloisesti porisee
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Totta.
Juu,niin porisee. Eikä lämpö oo siin vastuksen pinnalla montaa sataa astetta niinku turpon rungossa,monesti vaan talvisin hävittää enempi vettä ku kesällä, Vesi tosin on halpaa hävitettäväksi ja sehän tiivistyy udelleen vedeksi jäähdytys järjestelmässä,se polyetyleeniglykolihan ajanmittaa jotenki lahoaa et ei se keittäminen hyväksikään ole. Toki niitä vaihdetaan ohjeen mukaan joka toinen vuosi,mutta tosta turpon jäähdyttämisestä sen verran että kun jäähdytysteho on monesti muutenkin tarkalla niin miksi sitä lämpöä enää pakolämmöstä syylariin keräämään? Monesti nykyään diesel ahtimissa ei oo minkäänlaista jäähdytystä erikseen,pakolämmöt kun ovat viileämmät kuin pensa ahtimissa. Ja kauanko joutuu jälkikäyttään että ahtimen runko jäähtyy esim. 500 asteesta alle 100 astetta? Ja vaikka takana ois valtameri ni se kiehuu silti siinä ahtimessa jos nyt livetään asiasta ni esim. geysir(kuuma suihkulähde),poilerikin kiehuu trvittaessa vaikka toisessa päässä on päijänne jne jne.. Tostahan vois toki tehä semmosen mukavuus tekijän et talvella vesikierto ja kesällä ei ni koppi lämpenis paremmin,monessa nyky dieselissä ois hyötyä. Hanat vaan väliin.. Juu ja edittinä muistu mieleen Audi s2,siinähän on semmonen kiertopumppu joka sammuttamisen jälkeen kierrättää vettä ahtimessa ettei kiehu,kiehuva vesi näet ei jäähdytä.
Viimeksi muokannut RIPAX : 19.12.2010 22:31 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä kiertävä vesi siirtää tolkuttoman hyvin lämpöä, luulen että kun ahtimen vesijäähdytetty runko käytössä on 500 astetta niin pakopesä 1000 astetta ja pakoventtiilit myös.Voin olla väärässäkin mutta kovaa ajoa vaatii ennekuin lämpö tuottaa ongelmia.
Ja jos vesijäähdytystä ei ole niin runkokin olis 800 astetta ja kyllä siinä on öljylläkin ihmettelemistä. Joutuu sitäkin jäähdyttämään tyhjäkäynnillä ettei öljy pala turboon. Nämä siis vain arvailuja ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
eihän tommosen dieselin pakolämmöt ole vedossa ku max 700 astetta, ja normi matka ajossa 250astetta...
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
eikö ???
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
||||
|
||||
![]()
ei se paljoo lämpee, ja mitattu ennen turboo. tietysti jollain itse sikana ruuvatulla pumpulla ja vääränkokosella turbolla on lämpöjä helposti enempi. täytyypä mitata jokupäivä uusiksi jos löytää mittarin. anturi kyllä on pakosarjassa, liekkö enään ehjä.
ahtopaine ei vaikuta lämpöihin oikeen mitää. vaihtelin paineita 0,5-1,6 väliltä ja max lämmöt oli aina 650-700astetta. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
toivottavasti ei kovin pitkiä aikoja, puhtaan alumiinin sulamispiste on kuiteski vaan 660 astetta eikä se seostamallakaan kovin korkeaksi nouse, tulee nopsasti mäntään reikä.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#10
|
|||
|
|||
![]() 2 arvausta.
nnoo,eka ois et jäähdyttää laturia ja toka et vesi lämpenee ku talvel ei muuten oikee lämpee??
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj61 turbon vesikierto | hojo85 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 05.08.2010 11:18 |
Myydään LJ:n Mottori peltipakosarjalla ja vnt ahtimella | Pasi66 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 28.08.2009 21:29 |
rover ahtimella | sos | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 06.02.2007 18:38 |
Millähän ahtimella? | Latekki | Chit-Chat | 25 | 02.12.2005 09:10 |