Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.12.2010, 19:58
Hannes123 Hannes123 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.08
Sijainti: Nurmoo
Viestit: 95
Perusasetus

jäähdytys


MOi, jos sulla on 85-86 vuoden lohko niin siinä on valmis proppu johon menee toinen niiistä
vesi putkista suoraa, siinä turbon jalustan tienoilla, toisen laitoin lämppärile menevään letkuun.
Öljyn paluu putki tuotti itselleni eniten ongelmia ku aina vuoti jostain.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.12.2010, 20:37
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Muistakaa ajatella loppuun asti, jos otatte toimivaksi jäävistä lämppärin letkuista haarotukset turbolle,
jos vaikka haluais kesäkuumalla sulkea kuuman veden menon lämppäreille...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.12.2010, 21:26
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Muistakaa ajatella loppuun asti, jos otatte toimivaksi jäävistä lämppärin letkuista haarotukset turbolle,
jos vaikka haluais kesäkuumalla sulkea kuuman veden menon lämppäreille...
sitä vartenhan on takalämppärissä itsessään venttiili!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.12.2010, 00:53
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Kiehuu?


Mul on kans tulos vesijäähdytetyllä rungolla oleva ahdin,tosin ei hoijakkaan vaan hillukseen ja hilseessähän on kätevät lähdöt jo valmiiksi niille pumpuntermari ym. kotkotuksille jotka jo ajat sitten heitettiin kuuseen. Turpoa teettäessäni kysyin turpo gurulta veden toimittamisesta ahtimelle ja äijä haasteli semmosta että pensa koneen ahdin ei dieselissä vettä kaipaa mutta totesikin vesijäähdytystä käytetyn enempikin kaiken varalta,eikä siitä olisi haittaakaan muuten kuin että se varsinkin kesällä keittää vettä. Nääs kun auton sammuttaa ni kierto loppuu ja ahtimen vaipassa oleva vesi kiehuu,ei tee nesteelle hyvää eikä järjestelmään kehittyvä painekaan hyväksi ole. Toki höyry tiivistyy uudelleen nesteeksi mutta joka tapauksessa ahdin lämmittäää vettä,ikään kuin turhaan. No,asiahan on kaikkea muuta kuin yksiselitteinen mutta turpo-ukko suositteli vesikierron tulppaamista,eli noin vaan tulpat letku karan kierteisiin. Kuulosti minustakin hölmöltä mutta äijä totesi että niin hänkin tekisi,no en sitte ammatti miehen kans käyny kiistelemään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.12.2010, 15:08
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Muistakaa ajatella loppuun asti, jos otatte toimivaksi jäävistä lämppärin letkuista haarotukset turbolle,
jos vaikka haluais kesäkuumalla sulkea kuuman veden menon lämppäreille...
Eihän se haaroitus vaikuta käytännössä mitenkään toimintaan? Etulämppärin putkista on runnerissakin haaroitettu turbon nestekierto ja ainakin se näyttää hyvin alkuperäiseltä ratkaisulta.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj61 turbon vesikierto hojo85 Tekniikka & Jutustelu 3 05.08.2010 11:18
Myydään LJ:n Mottori peltipakosarjalla ja vnt ahtimella Pasi66 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 28.08.2009 21:29
rover ahtimella sos Tekniikka & Jutustelu 8 06.02.2007 18:38
Millähän ahtimella? Latekki Chit-Chat 25 02.12.2005 09:10


Sivu luotu: 19:57 (GMT +2).