Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.12.2010, 12:19
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Millainen kuvio tulee noilla Bilteman lisäpitkillä ja xenoneilla? Sopiiko sinne kuoren sisään vain joku miniballasti vai tuollainen ihan tavallisen kokoinen? Jos kokeilis noita pistää muutoman parin kuorma-auton katolle.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.12.2010, 12:35
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kokeilemisen arvoinen yhdistelmä


Vanhat Bossin 225 "big knick" lisävalot (ref.37,5) kirkkaalla rihlatulla lasilla. Laitoin näihin 55w xenonit 4300:lla värilämmöllä saaden aivan loistavan valokuvion leveästi ja pitkästi näkyvyyttä ja testasin myös korkeammalla värilämmöllä olevilla lampuilla todeten että lumisade ei häiritse kun värilämpö alhaisempi. Suosittelen lämpimästi. Kaveri kokeili noita samoja xenoneita Light forcen valoihin ja paljon huonompi lopputulos kuin noilla vanhoilla Bosseilla. En ota kantaa onko parhaat, mutta itse en parempia tarvitse, koska erot varmastikin aika marginaalisia kun tästä paremmaksi menee

Janne
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.12.2010, 18:21
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

BILTEMA-ksenonit


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja gikseri Näytä viesti
Millainen kuvio tulee noilla Bilteman lisäpitkillä ja xenoneilla? Sopiiko sinne kuoren sisään vain joku miniballasti vai tuollainen ihan tavallisen kokoinen? Jos kokeilis noita pistää muutoman parin kuorma-auton katolle.
Sanoisin, jotta tavallisen kokoinen sopii paremmin kuin miniballasti, koska miniballasteissa on erillinen tilaa vievä sytytinmokkula johdon varressa.

Valokuvio on pääasiassa lähes ympyrän muotoinen, joka tosin hieman sivuille leviää. Ei siis mikään ihanteellinen. Tämän vuoksi lähivalojen alueelle tulee tarpeettoman paljon valoa, tai talvella ehkä jopa haitallisen paljon, ja toisaalta kuvio saisi olla leveämpi. Kuvio on kuitenkin hyvin rajautunut, mitä pidän hyvänä asiana, sillä hajavaloa ei tarpeettomasti tule. Eikä tule myös mitään epämääräisiä valoviiruja kuten joissain valoissa. Jos asennat valot kuorma-auton katolle, tuo lähialueen kirkkaus tuskin on minkäänlainen ongelma, vaan se haittaa lähinnä, kun valot on henkilöauton ajovalojen alapuolella. Jos asennat neljä valaisinta, voi valot suunnata niin, että saa todella leveän valokuvion. Tosin leveyttä ei ole tällöinkään ihan lähietäisyyksillä, vaan kauempana yli sadan metrin päässä.

Neljällä valaisimella ja katolle asennettuna uskon noiden valojen olevan todella hyvä ratkaisu hintalaatusuhteeltaan ja vaikka ei edes sitä hintaa huomioitasi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.12.2010, 21:55
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Sanoisin, jotta tavallisen kokoinen sopii paremmin kuin miniballasti, koska miniballasteissa on erillinen tilaa vievä sytytinmokkula johdon varressa.

Valokuvio on pääasiassa lähes ympyrän muotoinen, joka tosin hieman sivuille leviää. Ei siis mikään ihanteellinen. Tämän vuoksi lähivalojen alueelle tulee tarpeettoman paljon valoa, tai talvella ehkä jopa haitallisen paljon, ja toisaalta kuvio saisi olla leveämpi. Kuvio on kuitenkin hyvin rajautunut, mitä pidän hyvänä asiana, sillä hajavaloa ei tarpeettomasti tule. Eikä tule myös mitään epämääräisiä valoviiruja kuten joissain valoissa. Jos asennat valot kuorma-auton katolle, tuo lähialueen kirkkaus tuskin on minkäänlainen ongelma, vaan se haittaa lähinnä, kun valot on henkilöauton ajovalojen alapuolella. Jos asennat neljä valaisinta, voi valot suunnata niin, että saa todella leveän valokuvion. Tosin leveyttä ei ole tällöinkään ihan lähietäisyyksillä, vaan kauempana yli sadan metrin päässä.

Neljällä valaisimella ja katolle asennettuna uskon noiden valojen olevan todella hyvä ratkaisu hintalaatusuhteeltaan ja vaikka ei edes sitä hintaa huomioitasi.
Tuollaisia pitkälle ja kapeasti näyttäviä juuri kaipaisinkin, kun lähialueelle on jo tarpeeksi valoa ja leveyttä myös. Tällä hetkellä kun lyhyissä ja pitkissä on alkuperäiset xenonit ja katolla on jo xenon lisäpitkät, jotka näyttää leveälle, mutta ei kovin pitkälle.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.12.2010, 00:28
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

BILTEMAt


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja gikseri Näytä viesti
Tuollaisia pitkälle ja kapeasti näyttäviä juuri kaipaisinkin, kun lähialueelle on jo tarpeeksi valoa ja leveyttä myös. Tällä hetkellä kun lyhyissä ja pitkissä on alkuperäiset xenonit ja katolla on jo xenon lisäpitkät, jotka näyttää leveälle, mutta ei kovin pitkälle.
Jos mahdollisimman kauas näyttävät (= mahdollisimman paljon vastaantulijoita häikäisevät) valot haluat, niin sittenhän nuo BILTEMAt ovat TM:n testin mukaan selvästi parasta mitä saa. Toki jotkut varsinaiset pistevalot ovat vielä valovoimaisempia, mutta sellaisissa en näe mitään järkeä.

Itselläni on kyseisiä valaisimia kaksi kappaletta keulalla ja ne on suunnattu eri suuntiin valokeilan leveyden maksimoimiseksi. Silti valovoimaa on niin paljon, ettei enempää oikein osaa kaivata (toisaalta ei kyllä vähempääkään enää halua, kun tähän on tottunut). Lisävalot kolminkertaistavat valovoiman kun ne lisää auton omien valojen rinnalle (mitattu). Jos laitat 4 kpl kyseisiä, en usko, että on järkevää suunnata kaikkia aivan samaan suuntaan. Tämä olisi huono ratkaisu jo valtateidenkin varsin loivissa mutkissa. Tämän rinnalla nuo nykyiset lisävalosikin todennäköisesti näyttäisivät varsin himmeiltä.

Neljällä valaisimella suuntausvaihtoehtoja on paljon. Järkevää voisi olla suunnata kaksi suoraan eteen ja kaksi laajentamaan tätä kuviota. Näin leveyttä olisi periaatteessa kolemen valaisimen edestä ja pituutta kahden valaisimen edestä, suoraan eteen valoa olisi tuplasti verrattuna ojiin. Tai sitten suuntaa kaksi suoraan eteen ja kaksi vain "puolittain" sivuille, jolloin suoraan eteen on valoa jo melkein yhtä paljon kuin suuntaamalla kaikki samaan suuntaan, mutta leveyttä mukavasti lisää.

Ainoastaan kokeilemalla se omaan makuun ja tilanteeseen paras suuntaus sitten löytyy. Jos tuollaiset saat hommattua, niin kerro toki omatkin kokemukset. Muuntosarjoista sen verran, että ainakin omat halpis-Ollot tuottaa raadiohäiriöitä ja syttyminenkään ei ole 100 % varmaa joka sytytyskerta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.12.2010, 10:06
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Ketään ei ole tarkoitus noilla häikäistä. Ajattelin pistää niille oman katkaisijan, niin niitä voi käyttää kun ajelee öisit pitkiä metsätaipaleita, joilla ei tule ketään muita vastaan kun hirviä ja peuroja. Muutenkin ajelen vaann ilta ja yö aikaan, niin ei paljon liikennettä ole hiljaisemmilla teillä. Ja kuorma-auton katolla ne joutuu suuntaamaan niin paljon alaspäin, ettei varmaankaan häikäise niin paljon vastaantulevia kun henkilöauton ja pakun nokalla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.12.2010, 20:17
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Ite askartelin Hellan Comet FF200:iin xenonin sarjat, kyseessä 17.5 ref mallit, jotka siis xenoneilla 37.5 reffi. Mukavaa kun kerrankin lailliset xenon lisäpitkät. Kärkkäiseltä 69€ sarja, sis. kivisuojat, ja perään joku BTR tms. xenon sarja 50€.

Tuossa yllä puhuttiin tuosta kahdesta reffi merkinnästä, hellan umpiossahan tuo pienempi reffi on toteutettu kolmella pienellä nastalla mitkä siirtää polttimoa kauemmaksi umpion lasista. Näitä ei siis ole kun ostaa 37.5 ref mallin. Itse hioin ne pois ja xenonia tilalle. Alkuperäisen polttimon kiinnikkeen jouduin poistamaan ei käy xenonin kanssa, silikonimassalla polttimo kiinni.

Kuvia on U muotoinen, aika hassu pikasesti koitettuna toimiva kuitenkin. Su. viimeistään pääsee kunnolla liikenteeseen toteamaan toimiiko valo vai ei.




BTW, voin myydä 100€ / TARJOUS, käyttämättömät testivoittaja biltemat, piti ne pistää alunperin mutta osottautu tollaseen pikkuautoon liian isoiksi.
Mukaan tulee polttimot + varapolttimot.
Plus ulkomailta tulossa 4kpl 100W myös ne kuuluu hintaan.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.12.2010, 02:55
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Sanotaampa omakki kokemukset täältä LAPIN perukoilta, verrokkina 190 touring.
Hyvä valo iliman kenonia, tarkka säätää että saa valon tielle.
Kenonilla ei aivan yhtä tarkka säätää eikä tarvetta niin tähellisesti, alakaa aavistuksen
hajottahan ja on oikeasti hyvä jäläkiasennusxenoneile.
Näissäki kantamaa liikaa vaikkei ole koskaan ollu testien mukkaan ko se 200m niin aina riittää räpyttelijää
jolle se silihmän paistaa, siis halogeeneilä nuo testit.
Mutta mielestäni kokhon nähen paras valo mitä varastamalla saa.
REF 17,5
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.08.2011, 05:47
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Ite askartelin Hellan Comet FF200:iin xenonin sarjat, kyseessä 17.5 ref mallit, jotka siis xenoneilla 37.5 reffi. Mukavaa kun kerrankin lailliset xenon lisäpitkät. Kärkkäiseltä 69€ sarja, sis. kivisuojat, ja perään joku BTR tms. xenon sarja 50€.

Tuossa yllä puhuttiin tuosta kahdesta reffi merkinnästä, hellan umpiossahan tuo pienempi reffi on toteutettu kolmella pienellä nastalla mitkä siirtää polttimoa kauemmaksi umpion lasista. Näitä ei siis ole kun ostaa 37.5 ref mallin. Itse hioin ne pois ja xenonia tilalle. Alkuperäisen polttimon kiinnikkeen jouduin poistamaan ei käy xenonin kanssa, silikonimassalla polttimo kiinni.

Kuvia on U muotoinen, aika hassu pikasesti koitettuna toimiva kuitenkin. Su. viimeistään pääsee kunnolla liikenteeseen toteamaan toimiiko valo vai ei.


Tuo hassu U-kuvio ei esiinny H3c polttimoa käytettäessä. H3c on siis aivan H3 polttimon näköinen muodoltaa. Vähän huonommin löydettävissä, mutta ebaystä ainakin löytää
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Sähkövinssien top10??? repo Tekniikka & Jutustelu 48 19.06.2008 21:56
SJ413 vm -86:n lisäkaukovalojen kytkentä? JC Tekniikka & Jutustelu 1 18.01.2008 22:53
Työ- /maastovalojen TOP10 gikseri Tekniikka & Jutustelu 18 28.11.2007 15:49
Mikä on faq ja fyi -lista ? finvalp Chit-Chat 4 31.03.2006 17:41
Lista JNiemi Tekniikka & Jutustelu 0 24.08.2004 18:28


Sivu luotu: 21:30 (GMT +2).