Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.12.2010, 23:09
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Näinhän se on, moni ei tajua/muista että 5% kesälaatua tankissa ja loppu talvilaatua, ei tee tankillisesta kuin vasta noin puolet talvilaadun pakkasenkestävyydestä. Eli jos talvilaatu kestää -25°C ja kesälaatu -10°C, niin lopputulos on -17.5°C jos pohjalla on ollut jämät (5%) kesädieseliä.
Paitsi jos tankkaus tehdään yli kymmenen asteen pakkasella.

Sitten menee 5% kesälaatua ensin suodattimesta läpi ja sitten tulee talvilaatu.Eivät sekoitu kylmänä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.12.2010, 23:21
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Eivät sekoitu kylmänä.
Dieseli ei sekotu dieseliin??? No jos nyt ei molekyylitasolla, niin kyllähän se aine kiertää sellasta kyytiä pumpulle ja takaisin että kyllä se siitä väkisinkin sekoittuu tankissa. Seistessä saattaa pidemmän päälle olla tilanne toinen. Bensaa sekaan sitten.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.12.2010, 23:36
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Dieseli ei sekotu dieseliin??? No jos nyt ei molekyylitasolla, niin kyllähän se aine kiertää sellasta kyytiä pumpulle ja takaisin että kyllä se siitä väkisinkin sekoittuu tankissa. Seistessä saattaa pidemmän päälle olla tilanne toinen. Bensaa sekaan sitten.
Se parafiinin määräero eri laaduissa ilmeisesti vaikeuttaa sekoittumista.Ja ei se kierto normi jakajapumpullisessa ole kovin raju,siellä on kuitenkin aika pieni reikä paluupuolella.Puhumattakaan esim.HJ60 tyyppisestä ratkaisusta jossa ei ole lainkaan paluulinjaa...CR/pumppusuutinkoneet ovat asia täysin erikseen,siellä tavara liikkuu niin että ei lumi pysy tankin päällä edes kovimmilla pakkasilla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.12.2010, 17:15
eyeless:n Avatar
eyeless eyeless ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.10.07
Sijainti: Tervalampi
Viestit: 259
Perusasetus

kokemuksia huonommasta päästä on myös ABC asemilta, tutulla on citroenin paku (01vm) ja viime talvena kummasteltiin kun ei auto lähe käyntiin mitenkään päin, akku vaihdettiin, tarkistettiin onko ilmavuotoja, suuttimet olivat juuri vaihdettu uusiin jne.. no kun jaksoi starttailla kaapeleilla kymmenen minsaa niin sitten auto lähti käymään, teki muuten tuota samaa vaikka oli kone lämmin..

No käytiin sitten seuraava tankillinen hoitamassa nesteeltä ja kas kummaa kun kaikki käynnistys ongelmat hävis.. ja tämä vielä testattiin kahteen otteeseen että onko mahdollista vain tankkaamalla eri paikassa että vika häviää, eli abc n dieselillä ei auto toimi laisinkaan ja nesteen dieselillä ei ole mitään ongelmia..
ite ainakin näistä kahdesta vaihtoehdosta mielummin sponssaan nestettä kun abc, menneiden kokemuksien perusteella..
ite muutenkin laitan talvilaadun sekaan 2t jotta voiteluominaisuudet paranevat

Viimeksi muokannut eyeless : 02.12.2010 17:17
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.12.2010, 20:55
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Taas tuli pakon edessä mentyä vanhaan.


Alkoi olemaan keitto lopussa ja sen verran ajattelin riskeerata nesteen kuraa että pääsis
jonnekin oikeaa polttoainetta myyvään paikkaan. Pumpun päällä komeili -34 asteen kestävyys,
-24 ja 5km oli taas kerran maksimi tolle paskalle. Teille jotka tota ootte ylistäny on pari kysymystä.
Syntyykö noin tyhmäksi vai pitääkö paljon opiskella?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.12.2010, 21:00
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

"-24 ja 5km oli taas kerran maksimi tolle paskalle."

Onkohan vika nyt polttoaineessa vai siinä kapineessa jonka tankkiin sitä on valutettu?
Meidän kauppakassi-Hilux ei oo ainakaan yhtään nikotellu Nesteen polttoaineen takia.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.12.2010, 21:04
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 745
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Alkoi olemaan keitto lopussa ja sen verran ajattelin riskeerata nesteen kuraa että pääsis
jonnekin oikeaa polttoainetta myyvään paikkaan. Pumpun päällä komeili -34 asteen kestävyys,
-24 ja 5km oli taas kerran maksimi tolle paskalle. Teille jotka tota ootte ylistäny on pari kysymystä.
Syntyykö noin tyhmäksi vai pitääkö paljon opiskella?
Yleensä piisaa että lukee insinööriksi!!!
Sehän menee näin-Idiootista tulee insinööri yhdelllä kerralla!!
Ja se järjestyhän menee näin:Infantiili-Debiili-Imbesilli-Idiootti-Insinööri-Diplomi insinööri!!Ja tottakai lievemmästä pahimpaan tyhmyysluokkaan!!
Monesti ihmettelen että miksi pitää hankkia oppiarvo virallisesta tyhmyydestä!!!

Viimeksi muokannut uokki : 23.12.2010 21:17 Perustelu: For fun!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ford Rangerin (euroopan malli) korotus gikseri Maasturiprojektit 25 19.08.2011 09:34
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä _kekkula_ Tekniikka & Jutustelu 1 13.07.2009 18:41
Euroopan karttoja Oziin? tmx50 Tekniikka & Jutustelu 0 03.06.2007 21:51
Neste / neste-lämmönvaihdin farmari Tekniikka & Jutustelu 1 13.05.2007 19:15
C5 euroopan malli C5 1 28.05.2003 06:22


Sivu luotu: 08:34 (GMT +2).