Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.11.2010, 21:00
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi Näytä viesti
Juu näihän se menee, olen tuossa sen verran itse saanut selville, että nämä vioittuneet akut ovatkin ehjiä kennojen osalta...
Siis älkää vielä heittäkö niitä männikköön, koetan ottaa vielä selville, missä se todellinen ongelma piilee, vikahan on siinä piirikortissa, joka antaa tietoa laturille.

Tavoite olisi päästä sen piirikortin syövereihin ja muuttaa sieltä tietoja tai ohittaa sen antamat "väärät" tiedot.

Töitä tehrään koko ajan ja uskoisin tämänkin ratkeavan jossain vaiheessa.
P.S vaikka siinä ei ole kortilla paljon mitään, niin tietoa siinä on aivan käsittämättömän paljon.
Onkos näistä selvinnyt mitään? Omat kaksi 18v akkua kuolivat 3 vuoden käytön jälkeen yllättäen ja pyytämättä. Kumpikin akku toimi ihan hyvin ihan viime hetkiin asti, joten kuolema tuli ihan puskista.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.11.2010, 21:08
popo99:n Avatar
popo99 popo99 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.06.04
Sijainti: Salo
Viestit: 1.306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Onkos näistä selvinnyt mitään? Omat kaksi 18v akkua kuolivat 3 vuoden käytön jälkeen yllättäen ja pyytämättä. Kumpikin akku toimi ihan hyvin ihan viime hetkiin asti, joten kuolema tuli ihan puskista.
sama kiinnostais muakin, itellä ja tutulla nyt mennyt yht 4 akkua pimeeksi ykskaks yllättäen, ja juurikin orkkis 3.0ah lion akkuja...ebayn kiinan kopio akut pelannut tutulla toistaiseksi paremmin.

edit juttua aiheesta:
http://murobbs.plaza.fi/elektroniikk...ottaminen.html
__________________
Mouho Motorsport

Viimeksi muokannut popo99 : 15.11.2010 21:25
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.11.2010, 22:37
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

kerros makitamies vinkkejä miten nuo li-ion akut saa parhaiten pidettyä hengissä.


ostin viimesyksynä pikku makita satsin.10.8v sillon kun oli tarve ja nyt käyttö on TODELLA satunnaista...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.11.2010, 21:08
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

http://hackaday.com/2010/01/12/makit...y-pack-repair/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.02.2011, 07:57
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Akun korjaus


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Aika turhaa, mutta 2009/12 siis joulukuu oli ainakin tehty uusi akkumalli, en osaa sanoa koska se tuli markkinoille Suomeeen.
Mutta akkua oli ladattu noin 600 kertaa ja se oli finaalissa.
Näyttää olevan niin, että kun käyttää akkua muutaman kerran väärin, se on sen jälkeen entinen.
Positiivista on se että ne akut ja koneet parantuu koko ajan mitä enemmän saadaan käyttökokemuksia.
Uusia koneita on taas keväällä tulossa.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.07.2011, 19:20
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Ja hiii oppia tällekkin topicille....

Onkos tullut tietoa noista Makitan 18 v li-ion akkujen särkeentymisistä???

Itellä alkoi laturi herjaamaan että toinen akku on sökö vai tuliko sille vaan se 600´ latauskerta täyteen.

Akussa on vielä virtaakin jäljellä ja 99.98 prosentin varmuudella ei ole laskettu koskaan kokonaan tyhjäksi.

Vai onko siellä joku siru joka "särkee" sen akun kun takuu ajasta on kulunut sopivasti aikaa???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.07.2011, 15:16
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Ostaa päräytin viime viikolla tuollaisen Makitan alumiinisalkun, jonka sisällä oli laturin ja taskulampun lisäksi 3kpl 10.8V litiumakkuja, näppärän kokoinen iskevä ruuvinväännin ja akkupora. Suurin kriteeri näille koneille oli sopiva koko ja helvetin hyvä vääntö kokoon nähden. Edellinen AEG BS14X oli asiansa ajava peli mahtavalla väännöllä, mutta liian isokokoinen meikäläisen hommiin, ja ruuvirätkytys puuttui, joten myin sen työkaverille joka tarvitsi puuhommiin vahvaa konetta.

Jaa miksi sitten päädyin makitaan, kun olisi ollut boschia, AEGta, DeWaltia ja vaikka sun mitä tarjolla?

-Hinta.
239 euroa tuosta sarjasta ei mielestäni ollut todellakaan paha satunnaiseen käyttöön. Boschin sarja olisi maksanut 450 euroa samoilla vermeillä, waltteri 370 hujakoita ja AEG saman verran.

-Koko.
Ainoat vehkeet missä akku tuli kahvan sisään, ja oli tasapainoinen kädessä. Laitteet, jotka sopivat myös ahtaisiin paikkoihin ja ovat kevyitä.

-Vääntö.
Aivan mieletön vääntö kokoon nähden.

-Laatukokemukset.
Edellisessä työpaikassa oli kaksi makitan akkukonetta, joista toinen hajosi viimein kun sai tarpeeksi leikkuunestettä sisäänsä, tosin olivatkin jo melkein 6 vuotta vanhat koneet. 12 voltin nikkeliakuilla. Näillä tehtiin hommia joihin ne eivät olleet tarkoitettu, esim. M10 kierteitä tuli näillä väännettyä 25mm teräkseen, eivätkä olleet moksiskaan. Akut joutui uusimaan, mutta tilalle tuli todnäk kiinankopiot jotka hajosivat puolessa vuodessa. Näistä kolme neljästä meni takuuseen, ja tilalle oikeat Makitat, jotka kesti. Hankittiin myös kaksi uutta konetta, DeWalt lithiumakulla ja Panasonic litiumilla myöskin. Panasonic päästi savut ensimmäisten 8mm kierteiden teossa, vaikka piti olla tuplasti järeämpi kuin makitan entiset. DeWalt kesti kierteiden tekoa, mutta akkujen kesto oli todella heikkoa, loppui muutaman kierteen jälkeen.

Nykyisessä työpaikassakin (joka on myös kuopion suurin), on yleisesti käytössä makitat, koska ne toimii ja kestää.

Rest my case
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.07.2011, 22:27
Tusse:n Avatar
Tusse Tusse ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.11
Sijainti: Asikkala
Viestit: 83
Perusasetus

sjeeppillä kun on ilmeisesti kokemusta noista akkukoneista, osaatko sanoa mikä särkee noi uudet koneet? Esim. firmaan tuli puoli vuotta sitten nämä koneet http://tuotteet.etra.fi/main.html?no...42&style=view0 ja http://tuotteet.etra.fi/main.html?no...42&style=view0 . Molempia on ollut käytössä aikaisemminkin ja luotto ollut kohillaan, nyt vähän vaan ihmetyttää että molemmat uudet koneet samaan aikaan paskaks eikä vanhoja koneita ole saatu väkisinkään ajamalla loppuun (muuta kuin akut). Voiko tossa helvetin hienossa "iskutehon" säädössä olla se ongelma, vanhoissa rungoissahan sitä ei ole.. Onneks ei oo senttiäkään itellä kiinni mut jaksa sitä johtajan manailuakaan kuunnella kun 500e koneet ei kestä =) Mitä pakkanen tekee noille koneille?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.07.2011, 12:24
IHKULAINEN:n Avatar
IHKULAINEN IHKULAINEN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.08.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 148
Perusasetus

Mull on kasa noita 18v koneita ja ollu niihin tyytyväinen.

Noita makitan rikkinäisiä akkuja mul on 5kpl ja osa niistä on tosi uuden näköisiä (pengottu roskiksesta). Eli muakin kiinnostais akkujen elvytys.. Yhden akun olen itse purkanut liian tyhjäksi, jonka jälkeen ei enään suostunut lataamaan... Ehjiä akkuja onneksi löytyy vielä 6kpl.
Yhtä rikkinäistä akkua koitin latailla 19v läppärin muuntajalla, mutta yön yli lataillessa muuntaja oli hajonnut ja akku samassa tilassa kuin aluksi. Jännite n.14v eli 2,8v/kenno jonka pitäis olla vielä ok.. Toki on voinut 1 tai 2 kennoa hajota kokonaan...

Ennen mulla oli NI-MH akkuja. ko rikkouteneista akuista yleensä 1 kenno oli kuollut...
__________________
Niva- ei tarvitse katua
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.01.2011, 12:53
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Akkuhuolto


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
kerros makitamies vinkkejä miten nuo li-ion akut saa parhaiten pidettyä hengissä.


ostin viimesyksynä pikku makita satsin.10.8v sillon kun oli tarve ja nyt käyttö on TODELLA satunnaista...
Älä ikinä käytä akkua loppuun saakka, kun kone alkaa hiipua laita laturiin. Lataa akku täyteen, älä keskeytä lataamista.
Säilytä akkuja sisätiloissa yli +10 astetta ja varastoi täyteen ladattuna.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.02.2011, 13:27
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Ostin Ebayn kautta Englannista makitan sen 440nm nakumallin pulttimopon kun oli sen verran halvempi että saa melkein pari konetta Suomen hinnalla. Mites takuuhommien kanssa Suomessa? EU -alueella voimassa?

Litiumionit aina täyteen latinkiin kun ei tarvita ja säilytys tosiaan lämpimässä. Yhen laturin tein ite vanhoille akuille mikä hivenen venyttää maksimiarvoja, tuli uusi henki. Aika monimutkainen prosessi näitten lataus yleensäkin.

Nicad aikoihin lähes joka laatumerkin akuissa taisi olla sisällä B&D kennot, miten mahtaa nykyään Li-ion aikana olla.

Talon ja tallin lämpöeristys + paljon muuta 18V porakoneella tehty eikä vielä osoita minkään sortin hiipumisen merkkejä. Ranteet kovilla kun hirttä kairaa.

Mopossa on sen verran voimaa kuin siinä odotinkin olevan, saa paljon enemmän pistää rahaa pöytään että paremman paineilmamopon saa. Tai en kyllä tiedä mitä tuommoinen maksaa Suomessa latureineen kaikkineen, ite en niitä tarvinnut. EDIT: katoin hinnan, oho.. Aika prkleen paljon halvemmalla sain..

Viimeksi muokannut Reisrdok : 01.02.2011 13:34
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.02.2011, 14:36
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

En jaksanut selata koko ketjua tai Makitan kuvastoja läpi, mutta jotain ajatusta pitää silti huudella väliin. Niinkuin aina.

Työmaalle vaihdettiin jonkun ideasta koko akkukonerivistö uusiin.
Uudet ovat Makitoja, en nyt muista mallia kun sitä ei ole tullut katsottua.

Näissä on se periaatteessa oivallinen keksintö, työvalo. Harmi vaan kun se on aivan väärässä paikassa, omassa Bosch-koneessa se on akun vieressä ja osoittaa yläviistoon istukan luo.
Makitassa valo on ylempänä kahvassa ja ainakin mun hommissa valaisu kohteeseen estyy juuri tärkeimmällä hetkellä silloin kun kärkeä sovittaa koloon... juunou...
Konetta on yleensä tuettava molemmilla käsillä ettei karkaa lenskarin kylkeen, jolloin käsi varjostaa ikävästi.

Alhaalla oleva valo valaisee paljon paremmin sitä istukan ympäristöä vaikka olisi kuinka tumput käsissä.

Toinen mikä noissa Makitoissa närästää, vithumaisen sirisevä käyntiääni kuormitettuna. Jossain vaiheessa rupeaa käymään korvaan jos vaikka ruumassa ajaa toista sataa ruuvia putkeen auki/kiinni. Ulkotilassa asialla ei ole niin merkitystä, jos ei joudu ihan poskessa kiinni ajamaan.
Kuulosuojaimet on tietty yksi vaihtoehto, mutta hieman hiljaisempia saisivat koneet olla.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.02.2011, 16:00
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Wink

Onko äänettömiäkin koneita


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
En jaksanut selata koko ketjua tai Makitan kuvastoja läpi, mutta jotain ajatusta pitää silti huudella väliin. Niinkuin aina.

Toinen mikä noissa Makitoissa närästää, vithumaisen sirisevä käyntiääni kuormitettuna. Jossain vaiheessa rupeaa käymään korvaan jos vaikka ruumassa ajaa toista sataa ruuvia putkeen auki/kiinni. Ulkotilassa asialla ei ole niin merkitystä, jos ei joudu ihan poskessa kiinni ajamaan.
Kuulosuojaimet on tietty yksi vaihtoehto, mutta hieman hiljaisempia saisivat koneet olla.
Jos ei koneesta kuulu ääntä niin se ei käy!!!!!

Makitaan tyytyväinen ei ammattikäyttäjä!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.02.2011, 07:36
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok Näytä viesti
Ostin Ebayn kautta Englannista makitan sen 440nm nakumallin pulttimopon kun oli sen verran halvempi että saa melkein pari konetta Suomen hinnalla. Mites takuuhommien kanssa Suomessa? EU -alueella voimassa?

Litiumionit aina täyteen latinkiin kun ei tarvita ja säilytys tosiaan lämpimässä. Yhen laturin tein ite vanhoille akuille mikä hivenen venyttää maksimiarvoja, tuli uusi henki. Aika monimutkainen prosessi näitten lataus yleensäkin.

Nicad aikoihin lähes joka laatumerkin akuissa taisi olla sisällä B&D kennot, miten mahtaa nykyään Li-ion aikana olla.

Talon ja tallin lämpöeristys + paljon muuta 18V porakoneella tehty eikä vielä osoita minkään sortin hiipumisen merkkejä. Ranteet kovilla kun hirttä kairaa.

Mopossa on sen verran voimaa kuin siinä odotinkin olevan, saa paljon enemmän pistää rahaa pöytään että paremman paineilmamopon saa. Tai en kyllä tiedä mitä tuommoinen maksaa Suomessa latureineen kaikkineen, ite en niitä tarvinnut. EDIT: katoin hinnan, oho.. Aika prkleen paljon halvemmalla sain..
Ihan mielenkiinnosta, mikä sen koneen hinta oli Ebay:ssa/ suomessa. Jos sinulla kuitti löytyy, ei takuuasioiden kanssa ole mitään ongelmia. Tuohon Li-On akkujen valmistuksen saloihin en osaa varmuudella vastata, mutta useita kymmeniä valmistajia on olemassa.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 02.02.2011, 11:48
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi Näytä viesti
Ihan mielenkiinnosta, mikä sen koneen hinta oli Ebay:ssa/ suomessa. Jos sinulla kuitti löytyy, ei takuuasioiden kanssa ole mitään ongelmia. Tuohon Li-On akkujen valmistuksen saloihin en osaa varmuudella vastata, mutta useita kymmeniä valmistajia on olemassa.
BTW450Z on kone, Suomessa 270e paikkeilla ilman postikuluja. Ebayn kautta oli saturaisen halvempi kuluineen. Nyt näkyy halvin olevan kulujen kanssa pari sataa.

Koko paketti Suomessa 580e latureineen mutta itellä oli jo porakone ennestään, säästi pitkän pennin.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 07.09.2012, 09:08
Testissä Testissä ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 07.09.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 6
Perusasetus

Oikaisua


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi Näytä viesti
Älä ikinä käytä akkua loppuun saakka, kun kone alkaa hiipua laita laturiin. Lataa akku täyteen, älä keskeytä lataamista.
Säilytä akkuja sisätiloissa yli +10 astetta ja varastoi täyteen ladattuna.
Uusi kirjoittelija täällä, terve!

Sattumalta akkuasioissa eksyin tänne tiedon perässä.

Ajattelin oikeiasta ylläolevan, ettei jää muillekkaan epäselväksi.

Linkkiä:
http://batteryuniversity.com/learn/a...tore_batteries

Käytännössä siis Li-Ion akun paras säilytyslämpö on Viileässä, ei pakkasessa vaan ei suinkaan lämpimässäkään.
Mitä lämpimämmässä säilytät, sen nopeammin menettää kapasiteettiaan.

Paras säilytysvaraus on 40% eli noin 3,75V per kenno. (Täysi 4,20V / kenno).
Kehittyneissä harrastelatureissa on erikseen optio varastojännitteelle laskuun / nostoon varaustilasta riippuen.



Mitä taas tulee kommenttiin "Lataa aina akku TÄYTEEN", niin siitäkin voidaan olla montaa mieltä.

Taas linkki viitteenä: http://batteryuniversity.com/learn/a...ased_batteries

Table 2 kertoo, kuinka lataamalla akkua aiemmin, kuin se on tyhjennyt, voidaan mielestäni dramaattisesti pidentää akun syklikestoa.

Table 4 taas kertoo, kuinka madaltamalla täyttöä, voidaan niinikään pidentää Li-ion akun kestoa latauskerroissa melkoisesti.

Kannattaa myös muistaa, että laturi lataa suhteellisen kauan sitä "viimeistä silausta", eli vaikka 4,10V -> 4,20V.

Eli mikäli ei ole pakottavaa tarvetta ja tekee mieli säästellä akkua, ei vanhankansan niksi aina tyhjästä täyteen lataamisesta ole välttämättä se optimivaihtoehto.


Eli varastoi viileässä, ei mielellään ihan täynnä.
Mitä useammin lataat, sitä kauemmin odennäköisesti kestää


"Ei mulla muuta", kommentit tervetulleita varsinkin jokin meni mielestänne väärin.


Editointia vielä sen verran, että myös liian nopea latausnopeus laskee akkujen kestoa.
Tämä pätee muihinkin, kuin Li-Ion akkuihin. Akkukemiakohtaisesti suositellaan eri nopeuksia.
Karkeasti voidaan sanoa, että Li-Ion akulle suositeltava latausnopeus olisi 0,5C (eli puolet milliampeereina kapasiteetista).
Tästä seuraa ei 2h latausaika, vaan pidempi, koska laturin pitää "höllätä" aina loppuvaiheessa virranantoa akun täyttyessä. Liian nopea laturi voi nopeuttaa myös akkujen vaihdontarvetta.

Viimeksi muokannut Testissä : 07.09.2012 09:20
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 07.09.2012, 19:12
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Miulle vasta opetettiin sama akkujen säilytyksestä, viileässä vaan ei pakkasessa.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 08.09.2012, 13:55
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

onko tätä akkujen kuolevuutta ollut muissa koneissa samoissa määrin kuin makitassa?
meilä firmassa milwaukeen koneita käytössä ja myös itsellä kotona ja isällä ja veljellä ja niistä ei yksikään akku ole yhtäkkiä kuollut, hiljalleen on kyllä töissä hiipunut pari akkua , onhan niillä jo alkanut ikää olla yli 4v.
milwaukeen laturi ei ole mikään kovin hätäinen vaan 3Ah akun lataus kestää tunnin.

sitten makitaan joita on muutamalla kaverilla ja niillä myös ollut noita akun kuolemia.
voisiko laturissa olla tuo kuolettava vaikutus? se kun on hirmu nopea, muistaakseni 20min, ja virtaa pukkaa 10A verrattuna milwaukeen runsaaseen 3A..

edit: yksi milwaukeen akun kuolema muuten tuli mieleen. velipoika ajoi akun ihan tyhjäksi ja ei laittanut sitä laturiin heti vaan vasta muutaman päivän jälkeen ja eihän se enään suostunut latautumaan, ihan selvä käyttövirhe siis....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Kiillotuskone Makita tai vast. timmy O/M/V Muut 3 18.02.2010 18:01
M: Makita kulmahiomakone sjeeppi O/M/V Muut 2 15.02.2008 08:10
Power by MAKITA sjeeppi Chit-Chat 18 10.04.2007 17:06
O: Pajeron omistajan käsikirja (MYÖS KOPIOT) jkholma O/M/V Muut 7 02.01.2007 21:54
M:31/10,5/15 FEDIMAT(POKKERI KOPIOT) pallero O/M/V Renkaat ja vanteet 10 26.10.2006 06:36


Sivu luotu: 23:22 (GMT +2).