![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hyvinhän tuo asetelma toimi. Vähemmän rapinaa lokareista ja siirtymät varsin hiljaisia jyrinöiden poistuttua. Kulmakorven reissua varten laitoin lopulta ne takariipukkeet "tappiin", joten nyt on sitten kaikki korotusvarat käytössä. Näyttää muutoinkin jo paremmalta, kun ei toi perä viistä enää maata. Vaikka ei noista säädöistä ollut paljoa apua; tuli tälliä turhan paljon. No, ehkäpä ne säädöt ja sitämyötä auton ominaisuudet oli kuskin korvien välissä vähän turhan optimistiset. Ei sitä näilläkään korotuksilla pidä näköjään joka paikkaan ängetä... Samalla KK:n reissulla tuli testattua Kalkun peräkärryhankinta, jossa SA-kaupasta hommattu vanerilaatikko. Nyt kaikki tarvittavat isot/painavat romppeet mahtuu kärryyn ja autoon tarvii vain akuutit vehkeet, kuten sammuttimen, paikkasatsit, jne. Eilen tuli sitten vaihdettua vanha rikkonainen teleskooppimoottoriantenni uuteen kumipamppu-maastomalliin, joten popit soi nyt metsässäkin ilman antennin repeytymisen pelkoa. Tänään laittelin vielä etupyörien kääntörajoittimien säädöt kondikseen, joten nyt ei ota renkaat tukivarsiin enää kiinni. Pitäs kai kohta yrittää leimalle, kun rikkonaiset umpiot sun muut virtalukotkin on vaihdettu uusiin. Siispä huomiseksi Hauholle meininki. ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() On tuolla matalempiakin Jeeppejä näkynyt jotka on hyvin mennyt siellä pahoistakin paikoista ilman vaurioita. Itekkin joskus aikanaan kun ostin ekan Cherokeen niin ajoin 3,5" korotuksella ja 31" kumeilla eikä kertaakaan tullut hittiä silloin. Myöhemmin kyllä sitten parit naarmut kun autoa oli vähän enemmän rakennettu ![]() Et viittisi huvikseen mitata paljonko sulla on helman alareunasta maahan, ja mahan alta matalimmasta kohdasta maahan? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Noista tälleistä on vaan sellanenkin kutina, että ainakin osa niitä saattoi tulla jo Kulmaa edeltävällä reissulla Tikinmaalla. Olin eilen Hauholla ja siellä kovastakaan helmatällistä ei tullut juuri mitään meteliä, paremminkin raapaisu tms. miedompi ääni ja niitä riitti Tikinmaalla, vaikka oli niitä jokunen Kulmassakin. No, helmat on joka tapauksessa siinä kunnossa, että palkkien rakentaminen on pian hyvinkin ajankohtainen. Nyt on vain muita tärkeämpiä korjauksia, jos miellii päästä viikon päästä Punkalle. Jos näillä mitoilla on mitään merkitystä, niin helmasta on edessä jotain 570, takana 600 ja jakiksen palkin kohdalta 400mm maahan.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() edit: ..itse asiassa, valehtelin tossa yllä. Juuri ennen kuin tein palkkihelmat, niin yritin parin peräkkäisen "ristikkäisen" ison kiven ylitystä -> tuli todettua että ei päässyt ilman vaurioita ja molemmat helmat sisään. Mutta se oli jo etukäteen tiedossa että tulisi helmat osumaan, tulosta vain en tiennyt ![]() Lainaus:
No, siellä oli se yksi jyrkempi nousu missä sulle sanoin että paina kaasua, ja se olisi mennyt heittämällä ylös ilman mitään vaurioita tai osumia kun olisit vain uskaltanut. Kyllä noi orkkisautotkin kestää ja toimii kun tietää missä voi ja missä ei voi sitä pedaalia polkea, eihän siinä ollut edes isoja kiviä. Missään muualla en sen mutaspoorin lisäksi suositellut kaasulla menemään, vaan varovasti edeten. Ja tämä ei ole todellakaan mitään vittuilua, apua lähinnä koitin sulle tarjota kun sanoit ettet ole pahemmin metsässä autolla rymynnyt, ja kun autokin on itselle tuttu niin varsin hyvin tietää mistä se menee ja mistä ei ![]() P.S. Tässä on yksi esimerkki siitä että joskus on kaasulla mentävä kun ei muuten pääse.. Jatilan edelliseltä safarilta se yksi lyhyt kivikkonousu missä on isompaa kiveä. Oma käyttöauto on 5.9 Grandi 45mm korotuksella ja 32" BFG mutiaisilla ja tarkoitus pitää täysin lommottomana. Lukollinen isopyöräinen auto olisi varmasti noussut hiipienkin, mutta ei pikkurenkailla ja ilman lukkoja. Mitään ei hajonnut, ei osunut helmat eikä puskurit eikä banjot mihinkään. Eli tuossa tilanteessa se reippaampi kaasun käyttö ei haitannut yhtään mitään. http://www.youtube.com/watch?v=K61_C5qdbg8 Lainaus:
![]() Teet vaan ne helmat siististi niin ei edes helposti erota että siellä on palkit alkuperäisten tilalla ![]() Viimeksi muokannut Timo_L : 14.11.2010 23:38 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() ![]() Tuosta rinteestä menin heinäkuussa suht rauhallisesti ilman pahempia tällejä, mutta kai 4,5" vastaan 1,75" lienee sitten se ratkaiseva ero...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Joo sillon heinäkuussa tais lämpöä olla yli 35°C
![]() ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Jeep Cherokee ltd 4.0 -91 | Traveler | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 10.06.2009 23:18 |
Myydään jeep cherokee | kaiffari | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 14.04.2009 21:41 |
Jeep Cherokee 4.0?? | mattijun | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.12.2008 16:33 |
Jeep Cherokee Xj vm.-89 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 29.06.2006 19:48 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |