![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Peijooni. Mistä kohdasta yleensä nuo akselit on kavennettu ja joutuuko sillon teettämään vetarit vai saako jostain muusta akselista sopimaan kun kysehän on vain muutamasta sentistä? Vai onko kenties vetarissa varaa lyhentää rihloituksesta?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sami k ilmeisti tarkoitti että suikan akselit ei kestä.
Ja siksi nimeenomaan nuo toyotalaiset akselit kiinnostaisi kun lukkoja saatavilla "helposti"+6pulttisuus+montaa muuta. Mitään kotitekoisia turauksia ei olla suunnittelemassa vaan kaikki on tehtävä tehdasosista ja kestettävä katsurin syynäilyn. Kilvettömässä 410ssä patrolin akselit alla eikä ole murrosjumppaa tarvinnut harrastaa 35 muzzilloilla. Kopkop!
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 05.11.2010 19:12 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
juurikin näin |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Esim. joku leveämpi hiacen taka-akseli ja siihen sitten RJ:n lyhkänen vetari, niin tuleemelko kapea perä, tai sitten RJ:n taka-akseliin pidemmän vetarin tilalle hiluksin tai hiacen vetari. Samoin eteen, esim. RJ:n etuakseliin kun vaihtaa lyhyemmälle puolelle esim HJ/BJ etuvetarin, niin taas kapenee... Esim. RJ/LJ etuvetarit 411mm ja 770mm Viimeksi muokannut Viipo : 05.11.2010 19:13 Perustelu: Listaa |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Oliko LJ:n etumurikka 6cm sivummalla kuin Hiluxin ? Jostain jäänyt tuollainen muistikuva..
edit: 10cm ymmärrykseni mukaan akselia tarttis kaventaa niin kelpais 413sen alle. edit2 Onko HRD:n akseli tuon 1220 levee? Joo näköjään 1230 levee ![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 05.11.2010 19:27 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Takapäähän saa kavennusta jotain hiukan päälle 10 senttiä risteyttämällä hiluxin ja lj osia. Ite sovitin joskus hilun banjoon bj vetarin, joka vaati laakeripinnan sorvauksen jotta onnistui.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65896 Muistaakseni hiluxin takavetaris olis kyl mahdollista poorejakin jatkaa jyrsimällä.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#7
|
|||
|
|||
![]() Se 8" tuumanen on suunniteltu kestämään!
En yhtä äkkiä muista mihin se aikanaan suunniteltiin, mutta suomeen se ainakin tuli suuremmassa määrin L-sarjalaisen voimakoneen viimmeisenä lenkkinä; heppoja oli suuruusluokkaa 66 ja vääntöä toistakymmentä kiloa!
ja nuo mammuttirenkaat tais olla suuruusluokkaa 185/82-14 ja veto pelkästään yhden perän kautta ![]() ja kokonaispaino taisi olla aina 2-3 tonnin välillä. Mutta asiaan, eikökän tuo kaventaminen (siis akseliputken) ole mahdollista, ja vetoakselit voi tilata esim. karpiolalta mittojen mukaan. Taannoin tein noita vetareita pelkästään koneistamalla, mutta eivät yhtä lujat kuin "konepajalaatu" Jos haluaa takaperään omanmittaiset vetarit, niin kannattaa miettiä hdj-80 etunapalukon poorikalikkaa ja täyskevennettyä napaa esim mallia hj-61; silloin voi tilata pelkän vetoakselin pooreilla. Niin, niile jotka eivät tienneet/arvanneet tuota mainitsemaani ensiesiintymistä; niin sehän oli 2,2 dsl hiace 80 luvun alussa. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Äkikseltään parin pilsnerin jälkeen tuli mieleen, että kapein vaihtoehto tehdastekoisilla osilla saattaisi olla ln 46 akselit. Etunakselista jos korvaa pitkän tikun BJ:n vastaavalla (on lyhempi kuin LJ:n, mittaa en muista) ja lyhyt tikku on 38cm (taas on lyhempi kuin LJ:n 41cm), ja takaa korvaa toisen puolen läjän lyhyellä vetarilla, samalla säilyy jarrut yhtä pieninä, jos ei muuta levyjä samalla. Näin siis jos haluaa tuon harvinaisen 6pultti jaon. Luulisin.
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ehkä OT - ehkä ei, mutta eikö leveyden puolesta pikku Volvon akselit passaa suoraan? Millaset vetarit/rakenteet noissa LJ/RJ/Hilu akseleissa on verrattuna HJ/BJ - missä se heikoin paikka on?
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Nivel.
Jos vertaa hj/bj ja lj/hiluks ni leveys eroja on mut vetarit taitaa kaikissa olla yhtä paksut,murroksetki on samat paitsi uudempi lj ja hdj,niissä isompi murros joka käy viilaamalla vanhoihinki. BJ/HJ ja hdj takana on isompi perä,olikohan 9 1/4 ku muissa se 8" ja toi TOLLUKKA osti multa muinoin yhet hj n axelit johki susuki/hj axeli siitokseen et miks se ei siitä rojektista sanonu?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
KA-Akselien tunnistusta? | Jeeper | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 29.10.2010 18:15 |
411 ja 404 akselien erot | MOGGI | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 01.02.2009 11:07 |
M: BJ-40 akselien osia | JV73 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 21.10.2007 09:24 |
akselien vaihto BJ 40 | savinen | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 17.10.2006 07:00 |
akselien vaihtoa | MHS | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 15.01.2004 21:53 |