Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.11.2010, 19:05
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Peijooni.
Mistä kohdasta yleensä nuo akselit on kavennettu ja joutuuko sillon teettämään vetarit vai saako jostain muusta akselista sopimaan kun kysehän on vain muutamasta sentistä?

Vai onko kenties vetarissa varaa lyhentää rihloituksesta?

__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.11.2010, 19:10
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Sami k ilmeisti tarkoitti että suikan akselit ei kestä.
Ja siksi nimeenomaan nuo toyotalaiset akselit kiinnostaisi kun lukkoja saatavilla "helposti"+6pulttisuus+montaa muuta.

Mitään kotitekoisia turauksia ei olla suunnittelemassa vaan kaikki on tehtävä tehdasosista ja kestettävä katsurin syynäilyn.

Kilvettömässä 410ssä patrolin akselit alla eikä ole murrosjumppaa tarvinnut harrastaa 35 muzzilloilla. Kopkop!
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 05.11.2010 19:12
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.11.2010, 09:02
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Sami k ilmeisti tarkoitti että suikan akselit ei kestä.
Ja siksi nimeenomaan nuo toyotalaiset akselit kiinnostaisi kun lukkoja saatavilla "helposti"+6pulttisuus+montaa muuta.

Mitään kotitekoisia turauksia ei olla suunnittelemassa vaan kaikki on tehtävä tehdasosista ja kestettävä katsurin syynäilyn.

Kilvettömässä 410ssä patrolin akselit alla eikä ole murrosjumppaa tarvinnut harrastaa 35 muzzilloilla. Kopkop!


juurikin näin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.11.2010, 19:11
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Peijooni.
Mistä kohdasta yleensä nuo akselit on kavennettu ja joutuuko sillon teettämään vetarit vai saako jostain muusta akselista sopimaan kun kysehän on vain muutamasta sentistä?

Vai onko kenties vetarissa varaa lyhentää rihloituksesta?
ka hiluksin ja RJ/LJ akseleitahan vois naittaa vähä ristiin. Joku vois kertoa vähä vetareiden mittoja Hiace/hilux/RJ

Esim. joku leveämpi hiacen taka-akseli ja siihen sitten RJ:n lyhkänen vetari, niin tuleemelko kapea perä, tai sitten RJ:n taka-akseliin pidemmän vetarin tilalle hiluksin tai hiacen vetari.

Samoin eteen, esim. RJ:n etuakseliin kun vaihtaa lyhyemmälle puolelle esim HJ/BJ etuvetarin, niin taas kapenee...

Esim. RJ/LJ etuvetarit 411mm ja 770mm

Viimeksi muokannut Viipo : 05.11.2010 19:13 Perustelu: Listaa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.11.2010, 19:14
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Oliko LJ:n etumurikka 6cm sivummalla kuin Hiluxin ? Jostain jäänyt tuollainen muistikuva..

edit: 10cm ymmärrykseni mukaan akselia tarttis kaventaa niin kelpais 413sen alle.

edit2 Onko HRD:n akseli tuon 1220 levee? Joo näköjään 1230 levee
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 05.11.2010 19:27
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.11.2010, 19:19
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Takapäähän saa kavennusta jotain hiukan päälle 10 senttiä risteyttämällä hiluxin ja lj osia. Ite sovitin joskus hilun banjoon bj vetarin, joka vaati laakeripinnan sorvauksen jotta onnistui.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65896

Muistaakseni hiluxin takavetaris olis kyl mahdollista poorejakin jatkaa jyrsimällä.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.11.2010, 22:18
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Se 8" tuumanen on suunniteltu kestämään!


En yhtä äkkiä muista mihin se aikanaan suunniteltiin, mutta suomeen se ainakin tuli suuremmassa määrin L-sarjalaisen voimakoneen viimmeisenä lenkkinä; heppoja oli suuruusluokkaa 66 ja vääntöä toistakymmentä kiloa!
ja nuo mammuttirenkaat tais olla suuruusluokkaa 185/82-14 ja veto pelkästään yhden perän kautta

ja kokonaispaino taisi olla aina 2-3 tonnin välillä.

Mutta asiaan, eikökän tuo kaventaminen (siis akseliputken) ole mahdollista, ja vetoakselit voi tilata
esim. karpiolalta mittojen mukaan.

Taannoin tein noita vetareita pelkästään koneistamalla, mutta eivät yhtä lujat kuin "konepajalaatu"

Jos haluaa takaperään omanmittaiset vetarit, niin kannattaa miettiä hdj-80 etunapalukon poorikalikkaa
ja täyskevennettyä napaa esim mallia hj-61; silloin voi tilata pelkän vetoakselin pooreilla.

Niin, niile jotka eivät tienneet/arvanneet tuota mainitsemaani ensiesiintymistä; niin sehän oli 2,2 dsl hiace 80 luvun alussa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.11.2010, 23:39
Tollukka:n Avatar
Tollukka Tollukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.03
Sijainti: Leppävirran saarivaltion, mantereen puoli
Viestit: 427
Perusasetus

Äkikseltään parin pilsnerin jälkeen tuli mieleen, että kapein vaihtoehto tehdastekoisilla osilla saattaisi olla ln 46 akselit. Etunakselista jos korvaa pitkän tikun BJ:n vastaavalla (on lyhempi kuin LJ:n, mittaa en muista) ja lyhyt tikku on 38cm (taas on lyhempi kuin LJ:n 41cm), ja takaa korvaa toisen puolen läjän lyhyellä vetarilla, samalla säilyy jarrut yhtä pieninä, jos ei muuta levyjä samalla. Näin siis jos haluaa tuon harvinaisen 6pultti jaon. Luulisin.
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.11.2010, 08:51
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Ehkä OT - ehkä ei, mutta eikö leveyden puolesta pikku Volvon akselit passaa suoraan? Millaset vetarit/rakenteet noissa LJ/RJ/Hilu akseleissa on verrattuna HJ/BJ - missä se heikoin paikka on?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.11.2010, 01:03
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Nivel.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kany Näytä viesti
Ehkä OT - ehkä ei, mutta eikö leveyden puolesta pikku Volvon akselit passaa suoraan? Millaset vetarit/rakenteet noissa LJ/RJ/Hilu akseleissa on verrattuna HJ/BJ - missä se heikoin paikka on?
Jos vertaa hj/bj ja lj/hiluks ni leveys eroja on mut vetarit taitaa kaikissa olla yhtä paksut,murroksetki on samat paitsi uudempi lj ja hdj,niissä isompi murros joka käy viilaamalla vanhoihinki. BJ/HJ ja hdj takana on isompi perä,olikohan 9 1/4 ku muissa se 8" ja toi TOLLUKKA osti multa muinoin yhet hj n axelit johki susuki/hj axeli siitokseen et miks se ei siitä rojektista sanonu?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KA-Akselien tunnistusta? Jeeper Tekniikka & Jutustelu 11 29.10.2010 18:15
411 ja 404 akselien erot MOGGI Tekniikka & Jutustelu 1 01.02.2009 11:07
M: BJ-40 akselien osia JV73 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 21.10.2007 09:24
akselien vaihto BJ 40 savinen Tekniikka & Jutustelu 1 17.10.2006 07:00
akselien vaihtoa MHS Tekniikka & Jutustelu 7 15.01.2004 21:53


Sivu luotu: 15:02 (GMT +2).