![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() MUUTOSTEN AIKAMuutokset tuntuu aina oli ne hyviä tai huonoja.Kyllä rekkamieskin oppii kunnioittamaan lakeja ja nopeusrajoituksia.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa kun kävi ajamassa kuorma-autokortin niin siellä korostettiin sitä että kuskin pitää huolehtia ettei kuorma ylitä painorajoja. Esi. jos roudaa jotain jääkaappeja tms niin niissähän on paketissa painot. Ei oikeen voi ylikuormaa tulla jos osaa laskea. Tosin sitten kun kuormana on hiekkaa tms niin voi ollakin vähän ongelma. Tosin eiköhän ammattitaitoinen kuski osaa sanoa suurinpiirtein kuorman painon jos sinne hiekkaa vaikka laitetaan. Tuo 600kg ylikuorma vaan taitaa tulla aika helpolla juuri hiekan kanssa..
Tuo aikaseurantakin voisi olla vähän joustavampaa, mutta sitten homma meneekin siihen että ajetaan sillä joustolla koko ajan. Voisivat nuo poliisit tulla vaikka it-alalle tutkimaan porukan työaikoja. Ensin normi duunipäivä 8-16, sitten ylitöinä siitä eteenpäin rästiin jääneitä hommia kun ei vaan normi päivä riitä. Lopuksi yöllä pitää tulla duuniin kun järjestelmiä ei vaan voi sammuttaa päivällä, eikä illalla kun joku voi niitä käyttää. Yö on ainoa hetki tehdä päivityksiä. Tietenkään mitään kiitosta firmalta ei tule siitä että tekee pitkää päivää ja yötä hommia. Itsehän en tuollaiseen suostu, mutta aika monta tapausta tiedän että kiltisti vaan tekevät hommia ilman mitään korvausta. Liekö omaa typeryyttä sitten.. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ajoajoiossa pitäis olla joustoa.
esim. 1.Ekan 4h30min ajoa sais ylittää puolella tunnilla ja se pitäis korvata seuraavalla tauolla yks/yhteen(45+30) 2.Päivittäisen ajoajan pituuden (9/10h) sais ylittää tunnilla ja se korvattais seuraavalla yötauolla yks/yhteen. 3.Päivänpituuden sais ylittää tunnilla kahtena päivänä viikossa ja se korvattais seuraavassa viikkolevossa tuplana. MIN tauko 24h+(korvattavat tunnit x 2) ja jos 45h ei tarvi korvata. 4.Kyllä sen 9 tuntia yötaukoa pitäis riittää jos yöpyy autossa muualla kuin asemapaikassa. Paitsi jos on käyttänyt kohdan 2 pidennyksen, silloin tarvis 10h. Eli kolme yötähän saa olla 9 tuntia eli tien päällä jäis kaksi yötä (max. kaksi+kaksi tuntia) korvattavaa. Nää tunnit pitäis korvata seuraavalla viikkolevolla.minimi 24h + korvattavat tunnit ja jos on täydet 45h taukoa, ei tarvis korvata. kyllä se 11 tuntia tuntuu järjettömän pitkältä autossa maata. Kuka nukkuu kotonaan edes 10 tunnin unia. 5.Kahden viikon ajot sais olla 100h (56h+44h). Vanhojen rajojen(90h(56+34) ylitykset korvattaisiin heti jakson jälkeisessä viikkolevossa. esim jos vanhat ylitetty; vähintään 45h+ylitys. Aluksi vaikka näin ![]()
__________________
RR L322 EX-RRC EX-LR 110 HCPU FF stw S 580JJET-A1 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli jos rekka jää vaikka joutsenoon,niin sieltä saa mennä lappeenrannassa olevaan kotiin jos joku tulee hakemaan,mutta imatralle on jäätävä jo yöksi tai viikonlopuksi,muuten pääsisi junalla,mutta kun ei ole makuuvaunupaikkoja tarjolla. ![]() ![]() ![]() Savonlinnasta päässee kesäaikaan laivalla lappeenrantaa,ja sieltä saattaa saada jopa lepopaikankin. Mutta jos olen firmassa joka on Lappeenrantaan rekisteröity,ja tunnit tulee täyteen siten että joudun jäämään Lemille,niin saanko mennä kotiin,vai pitääkö nukkua autossa,koska ei ole rautatietä,eikä laivaliikennettäkään ole ollut enää muutamaan kymmeneen vuoteen... ![]() ![]() Vi..tu kuka nämä on keksinyt saati hyväksynyt??? Näistähän pitäisi valittaa johonkin ihmisoikeus tuomioistuimeen,koska kyseessä on laki jonka noudattaminen ei ole mahdollista. Miksi esim.bussi,tai taksi,tai tavan junamatka ei kelpaa koska mikään näistä ei edellytä "työn" tekemistä? Hohhoi.... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mä tulin siihen tulokseen että digi auton puikkoihin en lähde niin pääsee kotiin helpommin viikonlopuksi viikolla ei vitunkaan väliä missä nukkuu.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tietääkos kukaan alanmies miten seuraavanlaisessa tapauksessa täytyis oikeaoppisesti toimia jos ei halua kärhämöidä virkavallan kanssa tienpuolessa??
Eli lähdet aamulla normaalisti liikkeelle vaikka kello 07:00 ja täytät kiekkoon vaadittavat tiedot,päivämäärät,aloituskilometrit yms.. Ajelet vajaan päivän,pidät tarvittavat tauot ja saat keikat hoidettua hyvissä ajoin iltapäivällä kello 14:00 Otat kiekon piirturista,täytät taas tarvittavat lopetustiedot ja ja lykkäät pahvin laatikkoon,enää ovet lukkoon ja kotio.. Illalla kello 18:00 pomo soittaa ja kyselee kehtaisitko heittää vielä parin tunnin keikan illan ratoks? No mikä ettei,varsinainen työaikahan jäi vajaaks eli ajoaikaa on sopivasti vielä tälle päivälle jäljellä. Palaat autolle,käännät vehkeet käyntiin,mut mites kiekko??????????? Oon esittäny tän saman esimerkin neljälle eri LP:n konstaapelille joista yksi myönsi heti alkuunsa,ettei ole minkäänlaista hajua miten pitäis toimia. Toinen ja kolmas antoivat molemmat erilaiset toimintaohjeet joista kummatkin olivat virheellisiä. Neljäs(oli muistaakseen tampereen yksiköstä) tiesi tarkkaan kuinka kyseisessä tapauksessa tulee toimia,mutta myönsi että viranomaistulkinta saattaa tuon esimerkin tapauksissa vaihdella.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Äkkiä sanoisin mistään tietämättä että menee siihen jaettuun vuorokausilepoon. Eli kynälä kiekkoon sitä lepoviivaa väliaika
![]() ![]() ![]() Tai syö sen kiekon sinapin,ja dippikastikkeen kera. Noo.. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Onko garret 4 liian iso hj60:een | ugly_hj | Tekniikka & Jutustelu | 50 | 22.03.2009 18:07 |
"Raskaan" kaluston tuntijoita? | Päksi | Chit-Chat | 8 | 24.08.2008 10:55 |
OT: Raskaan kaluston hydrauliikasta | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 14.06.2007 07:02 |
Raskaan kaluston kuljettajien painajainen. | Bruno | Chit-Chat | 18 | 18.03.2007 16:50 |
"Raskaan diesel kaluston yms" edullista huoltoa | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 22.12.2005 21:33 |