![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Miten sitten menee kuorma-auton alustalle rakennetut työkoneet tai erikoismatkailuautoiksi rekisteröidyt linja-autot?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Monen ammattikuskin kanssa jutellu aiheesta ja olen heidän kanssaan samaa mieltä. Digiaikaan siirtymisen jälkeen homma on menny perseelleen.
Tälläseen tilanteeseen pääsee kun päättäjilla ei ole minkäänlaista kokemusta oikeasta työnteosta. Kuormien sitomiset sunmuu kalusto pitää tietty olla 100%, mutta toi aikaseuranta on naurettavalla ylipilkunnussija tasolla. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Poliisi ei ole rahtarin ystävä. Piste.
__________________
Broken Back Team #1 |
#4
|
|||
|
|||
![]() MUUTOSTEN AIKA
Muutokset tuntuu aina oli ne hyviä tai huonoja.Kyllä rekkamieskin oppii kunnioittamaan lakeja ja nopeusrajoituksia.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa kun kävi ajamassa kuorma-autokortin niin siellä korostettiin sitä että kuskin pitää huolehtia ettei kuorma ylitä painorajoja. Esi. jos roudaa jotain jääkaappeja tms niin niissähän on paketissa painot. Ei oikeen voi ylikuormaa tulla jos osaa laskea. Tosin sitten kun kuormana on hiekkaa tms niin voi ollakin vähän ongelma. Tosin eiköhän ammattitaitoinen kuski osaa sanoa suurinpiirtein kuorman painon jos sinne hiekkaa vaikka laitetaan. Tuo 600kg ylikuorma vaan taitaa tulla aika helpolla juuri hiekan kanssa..
Tuo aikaseurantakin voisi olla vähän joustavampaa, mutta sitten homma meneekin siihen että ajetaan sillä joustolla koko ajan. Voisivat nuo poliisit tulla vaikka it-alalle tutkimaan porukan työaikoja. Ensin normi duunipäivä 8-16, sitten ylitöinä siitä eteenpäin rästiin jääneitä hommia kun ei vaan normi päivä riitä. Lopuksi yöllä pitää tulla duuniin kun järjestelmiä ei vaan voi sammuttaa päivällä, eikä illalla kun joku voi niitä käyttää. Yö on ainoa hetki tehdä päivityksiä. Tietenkään mitään kiitosta firmalta ei tule siitä että tekee pitkää päivää ja yötä hommia. Itsehän en tuollaiseen suostu, mutta aika monta tapausta tiedän että kiltisti vaan tekevät hommia ilman mitään korvausta. Liekö omaa typeryyttä sitten.. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ajoajoiossa pitäis olla joustoa.
esim. 1.Ekan 4h30min ajoa sais ylittää puolella tunnilla ja se pitäis korvata seuraavalla tauolla yks/yhteen(45+30) 2.Päivittäisen ajoajan pituuden (9/10h) sais ylittää tunnilla ja se korvattais seuraavalla yötauolla yks/yhteen. 3.Päivänpituuden sais ylittää tunnilla kahtena päivänä viikossa ja se korvattais seuraavassa viikkolevossa tuplana. MIN tauko 24h+(korvattavat tunnit x 2) ja jos 45h ei tarvi korvata. 4.Kyllä sen 9 tuntia yötaukoa pitäis riittää jos yöpyy autossa muualla kuin asemapaikassa. Paitsi jos on käyttänyt kohdan 2 pidennyksen, silloin tarvis 10h. Eli kolme yötähän saa olla 9 tuntia eli tien päällä jäis kaksi yötä (max. kaksi+kaksi tuntia) korvattavaa. Nää tunnit pitäis korvata seuraavalla viikkolevolla.minimi 24h + korvattavat tunnit ja jos on täydet 45h taukoa, ei tarvis korvata. kyllä se 11 tuntia tuntuu järjettömän pitkältä autossa maata. Kuka nukkuu kotonaan edes 10 tunnin unia. 5.Kahden viikon ajot sais olla 100h (56h+44h). Vanhojen rajojen(90h(56+34) ylitykset korvattaisiin heti jakson jälkeisessä viikkolevossa. esim jos vanhat ylitetty; vähintään 45h+ylitys. Aluksi vaikka näin ![]()
__________________
RR L322 EX-RRC EX-LR 110 HCPU FF stw S 580JJET-A1 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli jos rekka jää vaikka joutsenoon,niin sieltä saa mennä lappeenrannassa olevaan kotiin jos joku tulee hakemaan,mutta imatralle on jäätävä jo yöksi tai viikonlopuksi,muuten pääsisi junalla,mutta kun ei ole makuuvaunupaikkoja tarjolla. ![]() ![]() ![]() Savonlinnasta päässee kesäaikaan laivalla lappeenrantaa,ja sieltä saattaa saada jopa lepopaikankin. Mutta jos olen firmassa joka on Lappeenrantaan rekisteröity,ja tunnit tulee täyteen siten että joudun jäämään Lemille,niin saanko mennä kotiin,vai pitääkö nukkua autossa,koska ei ole rautatietä,eikä laivaliikennettäkään ole ollut enää muutamaan kymmeneen vuoteen... ![]() ![]() Vi..tu kuka nämä on keksinyt saati hyväksynyt??? Näistähän pitäisi valittaa johonkin ihmisoikeus tuomioistuimeen,koska kyseessä on laki jonka noudattaminen ei ole mahdollista. Miksi esim.bussi,tai taksi,tai tavan junamatka ei kelpaa koska mikään näistä ei edellytä "työn" tekemistä? Hohhoi.... |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ylipainosta voi antaa kuskille sakon vaikka kilosta, mutta ylipainomaksuihin on noi toleranssit. Ne taas sit menee tonnit ja eurot.
Ja rahtarit itkee jos kortti menee 2kk, mut taksissa henkilönkuljetus lupa kuivumas väh 6kk et ei sekään ihan tasapuolista oo. Tosin siihen lakiin tulossa muutos, kun ei ole tasapuolinen muitten kuljetusalalaisten kanssa. Ja se totta että taksissa kökit 22h vuoron ja sit voit mennä bussin rattii ja siitä kun pääset takas 22h taksiin. Tai vaikka 30h taksis, mut tääl pisin vuoro 22h taksis. Piirturinkiekko oli sen puolee hyvä ettei poliisit sitä osanu kattoo ja pysty vaihtelee kiekkoja, mut kyl tuota digiäkii kierretään. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joo se siinä vanhassa kiekossa oli hyvä että se poliisi joka oli valittu kurssille sillä että sai neliskulmasen palikan pyöreeseen reikään,ei välttämättä osannu tulkita sitä oikein. Ja kuten aikaisemmmin jo sanoin niin sitä se polliisi lyö ketä saa lyödä...ja kuka sen luvan on antanut niin se on tuo oma armas edusuntamme joka nykyään toimii sen mukaan mitä ilta(lehti,ja sanomat) kirjoittaa. Muutenkin tuo liikennehölmöilyn rangaistusmeininki rikkoo jo jopa ihmisoikeuksia. Eli millään sakolla ei ole ylärajaa,jos hakkaat muijasi,niin saat jatkaa vaikka poliisin tehtävissä,tai jäät kiinni jostain lääke hommista,tai muusta vaikka häirinnästä,tai tahallisesta hoitovirheestä niin voit olla lääkäri. Mutta ne kolme sakkoa siellä missä muutenkin on valvontaa toisin kuin noissa esimerkeissä,eli joku akselipainon ylitys,merikontin ylikuorma,ja vaikka omalla autolla ylinopeus niin kortti on pois ja samoin elanto... |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ja sitten vielä se politiikka annos...
Tämä tilannehan luo otollisen paikan alan palkkaongelmien korjaamiseen....Eli koska koheltamalla 24/7 et enää pärjää,niin sen yksikköhinnan on oltava kohdallaan... ...Ja tämähän taas antaa hyvät markkinat ulkomaiselle orjatyövoimalle,jonka voi aina korvata uudella kun kortti menee. Eli se Soinin maahanmuuttovihamielisyy,ei korjaa mitään koska ongelma on keikkatyöläiset jotka eivät siirrä papereita suomeen... Ja yrittäjä! Mitä teeet l kun se 2.5 euroa maksava romanialainenkin on liian kallis???? |
#13
|
||||
|
||||
![]()
kannatan valvontaa, mutta järki pitäs olla mukana siinä mistä sakotetaa ja kuin isoilla summilla.
ikävä kyllä se järki tahtoo unohtua silloin tällöin noilta valvontaa suorittavilta virkamiehiltä. ON MENNY, liian pikkutarkkaa menoa
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tällainen teksti tarttui silmään: Työ vähimmäislepoaikoina (4 6 artikla) Mikään työ- tai virkasuhteessa tehty työ kuljetusalalla tai sen ulkopuolella ei ole mahdollista asetuksessa tarkoitetun vähimmäisvuorokausi- tai vähimmäisviikkolevon aikana. Yksityisyrittäminen ja muu itselle tehty työ on mahdollista vähimmäisvuorokausi- tai vähimmäisviikkolevon aikana. Kuljettajan, joka on useamman kuin yhden kuljetusyrityksen tai muun yrityksen palveluksessa tai käytettävissä, on toimitettava kullekin kuljetusyritykselle kirjallisesti riittävät tiedot kaikesta muissa yrityksissä työ- tai virkasuhteessa tekemästään työstä. Kuljettajan on oma-aloitteisesti annettava tiedot työnantajalle. Jos työntekijä laiminlyö selontekovelvollisuutensa tai antaa vääriä tietoja, työnantaja ei ole tästä vastuussa. http://www.tyosuojelu.fi/fi/ajoajat Kuinkahan toteutuu käytännössä... ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Onko garret 4 liian iso hj60:een | ugly_hj | Tekniikka & Jutustelu | 50 | 22.03.2009 18:07 |
"Raskaan" kaluston tuntijoita? | Päksi | Chit-Chat | 8 | 24.08.2008 10:55 |
OT: Raskaan kaluston hydrauliikasta | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 14.06.2007 07:02 |
Raskaan kaluston kuljettajien painajainen. | Bruno | Chit-Chat | 18 | 18.03.2007 16:50 |
"Raskaan diesel kaluston yms" edullista huoltoa | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 22.12.2005 21:33 |