Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.11.2010, 17:01
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Etuvetarit sopii keskenään kyllä mutta takavetarit ei mitenkään.

Edit. Muistaakseni pitkän taka-akseliputki ois paksumpi jonninverran mitä pätkän taka-akselin.
Pitkän takasesta välitys irroitetaan eteenpäin ja pätkän taka-akselista välitys irroitetaan taaksepäin. Niistä helpoiten erottaa.

__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 02.11.2010 17:05
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.11.2010, 17:06
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

jep vetäsin katkenneen pois ni mittailin paksuudet samaks ,mut pituus ja pooritus ei selvinny ku se töjö on siel peräs kiinni
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.11.2010, 17:09
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Eli tarkoitit vetoakselin paksuutta etkä akseliputken paksuutta.

Muistaakseni eripituiset eikä boorimäärä täsmää.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.11.2010, 20:32
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

koitetaan isommalla perällä,josko se kestäis enemmän ku yhden reissun
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.11.2010, 23:08
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
koitetaan isommalla perällä,josko se kestäis enemmän ku yhden reissun
Perässähän ei varsinaisesti mitään vikaa ollut, vaan se liki 30v vanha ja 500tkm ajettu vetoakseli vaan katkesi boorin juuresta...
Yleisin syy tähän on se, että ei osata käyttää kytkintä oikein. Ei se ole mikään laukaisulaite...

Pätkän vetoakselissa on 29 booria molemmissa akseleissa ja pitkässä on 29 edessä/31 booria takana.

Pätkässä ja vanhassa pitkässä on lautaspyörät kiinni M10 pulteilla.
Uudemmissa pitkissä, esim. -88 on etuperän lautaspyörä kiinni M12 pultilla. Tästä johtuen pitää siihen pätkän takamurikkaan porata isommat reiät M12 pulteille,
jos siis haluaa siirtää sen pätkän takakitkan eteen ja vaihtaa pitkän 4.375 välitykset siihen.

Itellä oli toissakesänä iso ja pieni kitkaperä vierekkäin pöydällä palasilla, eikä niissä varsinaisissa sisukaluissa ollut muuta eroa,
kuin noissa vetoakseleiden boorien määrissä.

T.s. on mahdollista tehdä sellainen sekasikiö (jos osat on kortilla), että toinen vetari on 29 ja toinen vaikka sen 31 boorinen.
Tai 31 booriseen murikkaan rakentaa 29 booriset lähdöt. Ei tarvii kuin poskirattaat vaihtaa keskenään.

Vetoakselin laipat ja -laakerit on ihan samankokoisia keskenään.
Pitkästä vetoakselista voi aina ottaa pätkän pois. Boorien uriakin voi varovasti itse jatkaa pidemmälle.
Jos taas akseli jää liian lyhyeksi, niin hitsaa siihen vetoakseleiden välissä olevaan mutikkaan jatketta, tai vetarin päähän.

Toyotan ja Nissanin osia en ole päässyt vierekkäin vertaamaan,
että onko niissä muutakin mitoituseroa kuin tuo boorien määrä.

Etuperistä:

GR:n etuperässähän on valmiiksi toi 31 boorinen systeemi.
On mahdollista naittaa vanhan ja GR:n akselien osia keskenään,
kun vaan tietää mitä tekee.

Niitä boorien muunnoksia/sovituksia toiseen malliin voi tehdä myös siten,
että vaihtaa sen vetonivelen sisällä olevan piparin tuohon sekasikiöön sopivaksi...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.11.2010, 09:50
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.826
Question

oliskohan ollut niin että toyotan murroksessa on sama booritus ulkopäässä kuin nissanissa?
Terranossahan on sama taka akseli kuin patrollissa mutta 4-linkillä,murikka keskellä ja levyjarruilla.
Välityksistä en osaa sanoa että miten ne käy.

Jossain 4x4 king capeissa on tota c200 taka akselia mutta murikka keskellä eikä reunassa. Osassa on toi iso akseli eli h233b
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.11.2010, 21:30
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Meinaako kartse1 että pitkänkin isosta taka-akselista vois sopia lukkoyksikkö eteen?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.11.2010, 23:11
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Perässähän ei varsinaisesti mitään vikaa ollut, vaan se liki 30v vanha ja 500tkm ajettu vetoakseli vaan katkesi boorin juuresta...
Yleisin syy tähän on se, että ei osata käyttää kytkintä oikein. Ei se ole mikään laukaisulaite...

Pätkän vetoakselissa on 29 booria molemmissa akseleissa ja pitkässä on 29 edessä/31 booria takana.

Pätkässä ja vanhassa pitkässä on lautaspyörät kiinni M10 pulteilla.
Uudemmissa pitkissä, esim. -88 on etuperän lautaspyörä kiinni M12 pultilla. Tästä johtuen pitää siihen pätkän takamurikkaan porata isommat reiät M12 pulteille,
jos siis haluaa siirtää sen pätkän takakitkan eteen ja vaihtaa pitkän 4.375 välitykset siihen.

Itellä oli toissakesänä iso ja pieni kitkaperä vierekkäin pöydällä palasilla, eikä niissä varsinaisissa sisukaluissa ollut muuta eroa,
kuin noissa vetoakseleiden boorien määrissä.

T.s. on mahdollista tehdä sellainen sekasikiö (jos osat on kortilla), että toinen vetari on 29 ja toinen vaikka sen 31 boorinen.
Tai 31 booriseen murikkaan rakentaa 29 booriset lähdöt. Ei tarvii kuin poskirattaat vaihtaa keskenään.

Vetoakselin laipat ja -laakerit on ihan samankokoisia keskenään.
Pitkästä vetoakselista voi aina ottaa pätkän pois. Boorien uriakin voi varovasti itse jatkaa pidemmälle.
Jos taas akseli jää liian lyhyeksi, niin hitsaa siihen vetoakseleiden välissä olevaan mutikkaan jatketta, tai vetarin päähän.

Toyotan ja Nissanin osia en ole päässyt vierekkäin vertaamaan,
että onko niissä muutakin mitoituseroa kuin tuo boorien määrä.

Etuperistä:

GR:n etuperässähän on valmiiksi toi 31 boorinen systeemi.
On mahdollista naittaa vanhan ja GR:n akselien osia keskenään,
kun vaan tietää mitä tekee.

Niitä boorien muunnoksia/sovituksia toiseen malliin voi tehdä myös siten,
että vaihtaa sen vetonivelen sisällä olevan piparin tuohon sekasikiöön sopivaksi...
kiitosta taas .nyt tuli tarpeellista tietoa paljon.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.11.2010, 11:35
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Exclamation

enpä saanut onnistumaan pelkkää vetaria vaihtamalla,poskirattaat kyllä kävi mutta pitkän akselista lähtee koko poori osa pois jos meinaan sen sinne saada käymään.kovasti koitin sitä sinne simmailla.tai sit oon vaan yksinkertaisesti niin käsi ettei vaan onnistu.no laitetaan pätkän oma ku nyt sattu löytymään
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Patrol kitka-akselit MehtäSika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 02.12.2009 23:08
Ostetaan nissan patrol soa akselit Von Leka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 19.10.2008 17:02
M: Nissan Patrol akselit DanielW O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 27.04.2008 11:00
M: patrol soa akselit myyty junnu78 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 12.05.2006 16:35
m.patrol akselit ja jouset rungossa kiinni psychobilly O/M/V Muut 5 19.11.2005 14:56


Sivu luotu: 01:19 (GMT +2).