![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() tainnu olla vaan kovaa ajoa ja huonoa huoltoa :P
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vissiin juu. Ny hällä olis vinssi, ja sille peti, sais vaan kii...
![]()
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joopa joo. Ei tuunu aika riittävän auton roplailuun.
Mutta prkl. Nyt on siis vinssipeti keulilla, kun vihdoin sain hankittua (kiitos Rompe1). Vinssiä jo siihen asettelin, mutta pitää kulmarauta vielä tekasta siihen. Sovittelin samalta istumalta eiln illalla nautarautaa siihen, joka tuolla nurkissa pyöri. Pedissä oli valmiiksi edeltäjän edeltäjän asentaman pikakiinnityspaikat, niin tekasin tuohon omaan rautaan vaan putket oikeaan kohtaan hitsaamalla ja nyt on pikakiinnityksellä sitten rauta keulilla. Samaan syssyyn laitoin takaisin nuo lisäkaukovalot. Toimii. Jos ei muuta, niin onpahan rouheen näköset ![]() Vinssin yritän pistää lopullisesti aloilleen viikonlopun aikana jos aika riittää. Jortaania vaille vaan olen vielä. Yksi palasina oleva piti olla jostain hevon kuusesta tulossa, mutta eipä tuota vielä ole näkynyt. Kuvia pistän illalla tai huomenna, kunhan saan kuvat koneelle asti. Perkele kun työt ja remontti haittaa harrastuksia ![]() Ai niin. Ainakin etupäähän pitää näköjään apujoudet tms laittaa lähiaikoina, kun alkaa roukutella. Toisen puolen murros pitää myös vaihtaa. Samoin takaa jarrut fiksailla ![]()
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Laitetaan nyt tämä yksi kuva alkuun. Pitää pistää parempaa kun on valosampaa.
Nautarautaa pitää vielä hieman muokata. Pari senttiä ylemmäs pitää saada keskellä olevaa palkkia, että mahtuu vinssin kidan tukiraudat kunnolla paikalleen. Lisävalot iskin tuohon keulalle, kun ovat puolivuotta olleet pöydällä tallissa. Nyt näkee taas syssyllä ajella. Noh, onpahan taas askel eteenpäin tuota. Hitaasti ja epävarmasti.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. Viimeksi muokannut Korpikumpu : 30.10.2010 14:08 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Niin ja ajattelin katolle taakkatelineen laitella, kun sain tuossa ilmaseksi sopivan kokosen rungon siihen. Reunat jos vaan tekis ja kiinnityspisteitä. Sais sitten vararenkaan katolle ja jerrykannulle paikan.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Hitaasti etenee hommat
On sellanen homma tuon auton kanssa, että kun pitää joka päivä ajaa, niin ei mitään isompaa kärsi alottaa. Tai sitten pitää prkleen nopea tekemään. Noh, emäntä jäi työttömäksi, niin nyt keväällä menee yotota talliin seisomaan. Aloittelen ruosterempat ja korin korotuksen. Jouset pitäisi ainakin edestä saada terhakammaksi, niin jospa apujouset alkuun. Sitten kun on rahaa, niin uudet kippurat. Tässä viikko takaperin oli tylsää, niin ajattelin laitella vähän tuota peräkontin puolta. Purin lattiasta matot ja vanhan työkalulaatikon veks. Sattu sitten olemaan filmivaneria ja kaiken maailman roipetta, niin ostin sitten huopamattoa. Rakensin sitten taakse laatikon lattiaa vasten ja väliseinän.
Siirsin kaiuttimet takaa pois, kun koiralle tulee häkki takaosaan. Ei tarvii koiran korville niitä musiikkeja kuitenkaan. Häkin rakennus on sitten jossain vaiheessa edessä. Tarkoitus olisi tehdä irrotettava härri, jotta mahtuu sitten tavarat vielä tuonne taakse. Pitää tehdän kuitekin sellainen, että on sitten nopea irrottaa se. Takaa on seinäpaneelit irroitettu ja verhoiltavana olohuoneen lattialla. Niin ja sain viimeinkin hankittua mekaanisen mittarin öljynpaineelle kun ei se alkuperäinen enää näytellyt ihan oikein. Oli mielestäni helpoin ratkaisu tuo. Samaan settiin pistin ahtopainemittarin parempaan paikkaan ja valaistulla mittarilla. Tänään illalla vielä jos laittaisi paikalleen lisävalokatkaisimet toiseen paikkaan ja niiden paikalle LA-härpättimen. PS. Koira on kuvissa, kun ei suostunut autosta tulemaan pois.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pääsee näköjään sitten kytkinremppaa tekemään. Aamulla meni kytkin veltoksi, mutta vaihdetta pystyi vaihtamaan kuitenkin. Tarkistin pysähdyttyäni nesteet, niin likimain tyhjkä oli säiliö. Tiivisteitä taitaa siis päästä vaihtamaan sylinteristä.
Tuli noista jousista muuten mieleen, että kuinka monta lehteä on HJ:n alkuperäisissä jousissa? Jos laittaa apujouset, niin kannattaako ottaa noita lehtiä pois, ettei tulis kivireki? Tuosta vehkeestä on vissiin jouset vaihdettu jossain välissä ja näyttäisi olevan useempi lehti kun alkuperäisissä. Ehkä? Vielä tähän voisi lisätä kyssärin tuosta ahtopaineesta. Nykyinen mittari näyttää samoja lukemia kun entinenkin itseasentamani teollisuusmittari eli korkeimmillaan noin 0,6 bar. Vaihdetta vaihtaessa kuitekin nuo paineethan pitäisi pudota aika vauhdilla ainakin nollille, mutta pitäisikö mennä myös alipaineen puolelle? Kyseessä siis VDO:n mittari, jossa myös alipaine näkyy. Tuosta lukeman tippumisesta on vauhti kaukana. Paine putoaa nollille noin 1,5 sekunnissa ja tuntuu aika verkkaiselta. Edellisellä mittarilla kuitenkin nollille mentiin rivakasti. Onko jossain vikaa vai ahdistaako esimerkiksi liittimet? Paineet kuitekin nousevat normaalisti.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. Viimeksi muokannut Korpikumpu : 08.02.2011 09:39 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Tavaratkin sopii hyvin suojaan kannen alle. Omat koirat olis aina mukana, ja vieläpä pitävät mielellään koppinaan, kun sieltä näkee hyvin seurata pihankin tapahtumia.
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |