Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.10.2010, 19:59
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Ei näy mitn

__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.10.2010, 20:01
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Se onkin bannattu siulta!
No ei vaines, hetkisen kai latautuu vielä.
Nelilinkit pitäs varmaan laittaa ettei menis niin vinoon, sehän se nopeuttas tän projektin ajokuntoon saattamista taas vuosilla.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.10.2010, 21:06
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Hyvä se on, nyt nopeeta motti paikalleen. Jäähdytin, valot, parlokit kiinni ja ajoon.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.10.2010, 21:51
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 913
Perusasetus

Nelilinkki etupäässä ja simpukkaohjaus voi aiheuttaa mielenkiintoisia
liikkeitä tiellä ajettaessa johonkin isompaan heittoon, luulisin.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.10.2010, 22:25
TommiH:n Avatar
TommiH TommiH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.04.09
Sijainti: Oclahomacity
Viestit: 56
Perusasetus

Eikös tuon pannhardin aiheuttaman sivuttaisliikkeen sais helepoiten aisoihin Watt-linkillä tahi Mumford-linkillä?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.10.2010, 09:06
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Säädä panhardilla siten, että keskellä on palkeet suorassa, epäilen ettet kuitenkaan aja pussit tyhjinä (kuin viikonloppujen jälkeen) maastossa.

Kokeileppa tuupata yks nurkka kerrallaan ylös, niin sithän sen worst case scenarion pääsee näkemään. Pahinhan on, että ristiriipunnassa sisäänjoustava puoli nipistää palkeen puhki.

Olikos tossa ulosjoustoo rajotettu vai hoitiko palkeet sitä hommaa?
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.10.2010, 15:45
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Säädä panhardilla siten, että keskellä on palkeet suorassa, epäilen ettet kuitenkaan aja pussit tyhjinä (kuin viikonloppujen jälkeen) maastossa.

Kokeileppa tuupata yks nurkka kerrallaan ylös, niin sithän sen worst case scenarion pääsee näkemään. Pahinhan on, että ristiriipunnassa sisäänjoustava puoli nipistää palkeen puhki.

Olikos tossa ulosjoustoo rajotettu vai hoitiko palkeet sitä hommaa?
Panhardi on säädetty silleen että akseli on keskellä ajoasennossa.
Vielä ei uskalla nurkka kerrallaan pumpata, pitää tehdä vähän tukia.
Ei oo ulosjoustoo rajoitettu mitenkään, mutta ei sen kyllä noin paljoa tarvitse joustaa ulos, iskarit varmasti rajoittaa omansa kunhan ne saa paikalleen.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.10.2010, 12:02
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TommiH Näytä viesti
Eikös tuon pannhardin aiheuttaman sivuttaisliikkeen sais helepoiten aisoihin Watt-linkillä tahi Mumford-linkillä?
WATT-linkistä en oikein tiedä miten se offroadissa toimisi, pitäisi saada nivelpiste aika ylös ettei alempi varsi ole joka kannon nokassa kiinni.
Toi mumford oli ihan uus tuttavuus.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.10.2010, 12:40
jjv:n Avatar
jjv jjv ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.12.04
Sijainti: oulu, Finland.
Viestit: 301
Perusasetus

Orjaki on pääsy kuvaan :-D
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.10.2010, 18:10
TommiH:n Avatar
TommiH TommiH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.04.09
Sijainti: Oclahomacity
Viestit: 56
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
WATT-linkistä en oikein tiedä miten se offroadissa toimisi, pitäisi saada nivelpiste aika ylös ettei alempi varsi ole joka kannon nokassa kiinni.
Toi mumford oli ihan uus tuttavuus.
Ainahi Bowler Wildcatissa on Watti takana
http://www.bowler-offroad.com/HANDLING.htm
http://www.bowler-offroad.com/RAIDRAMLIFT%20ANIM2.html
edessä ovat kylläkin tyytyny perinteisiin jakareihin+pannhardiin. Etuakselilla Watti/Mumfordi taitas vaatia sitten hydro-ohjauksen ettei rupee renkaat kääntyilemään omia aikojaan joustoissa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.10.2010, 11:59
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
Nelilinkki etupäässä ja simpukkaohjaus voi aiheuttaa mielenkiintoisia
liikkeitä tiellä ajettaessa johonkin isompaan heittoon, luulisin.
Eikös XJ ja TJ Jeepissäkin ole jo ihan alunperin?
Ei oo tosin koskaa tullut moisilla ajettua.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.10.2010, 14:55
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Eikös XJ ja TJ Jeepissäkin ole jo ihan alunperin?
Ei oo tosin koskaa tullut moisilla ajettua.
Juu, ja Dodgessakin on. Käytetään myös nimitystä 5-linkki, koska niissäkin on panhard. Ja varret ovat auton pituusakselin suuntaiset (parallel 4-link). 88 varmaankin tarkoitti nelilinkkiä jossa on joko molemmat tai toinen pari varsia kolmiossa (tai kolmioitu jos sanan triangulated kääntää suoraan )

Mikä on Irokin leveys, millä vanteella, ja mikä on todellinen halkaisija?
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.10.2010, 16:57
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.870
Perusasetus

Eikös toi ny mee jo hiukan liioitelluks touhuks, ku aletaan jo muutenkin kääpiömäistä koria viel lyhentään. .
__________________
Ai mää vai Turuust?



https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 30.10.2010, 19:56
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 913
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Juu, ja Dodgessakin on. Käytetään myös nimitystä 5-linkki, koska niissäkin on panhard. Ja varret ovat auton pituusakselin suuntaiset (parallel 4-link). 88 varmaankin tarkoitti nelilinkkiä jossa on joko molemmat tai toinen pari varsia kolmiossa (tai kolmioitu jos sanan triangulated kääntää suoraan )
Juu, ei tullukkaan mieleen toi panhardillinen nelilinkki.

Ja eiks Voldissis ole toi watt jutska
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 31.10.2010, 11:34
MikZ:n Avatar
MikZ MikZ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Lahti
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
Nelilinkki etupäässä ja simpukkaohjaus voi aiheuttaa mielenkiintoisia
liikkeitä tiellä ajettaessa johonkin isompaan heittoon, luulisin.
Mitenkäs nelilinkin ja simpukkaohjauksen töyssykäyttäytyminen eroaa lehtijousista ja simpukkaohjauksesta, joka suurimmassa osassa näitä vekottimia taitaa vakiona olla? Kummassakin versiossa akseli pysyy joustoissa keskellä, joten tuskin se siitä sen hurjemmaksi muuttuu.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 31.10.2010, 11:55
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

jep ja olen nähnyt tuolla kisoissa sun muualla pyöriessäni väärin päin laitettuja panhardeja jossa tilanteen pitäisi olla vielä hurjempi ja onhan ne tainneet tiellä pysyä nekin, että tuskin tuo nyt niin huono on ajaa vaikka vähän renkaat joustossa kääntyisikin ja tuntuu tuo LJ:n vakio ohjauskin vetelevän minne sattuu, kun tuollainen sisään jousto tilanne tulee. liekkö johtuu siitä että panhard tanko ei ole saman mittainen kuin ohjauksen tanko?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 10.11.2010, 16:02
SJ69:n Avatar
SJ69 SJ69 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.01.10
Sijainti: LPR
Viestit: 79
Perusasetus

Onkos tämä edistynyt viime aikoina?
__________________
Montenegro Racing 69
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 10.11.2010, 18:14
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 913
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MikZ Näytä viesti
Mitenkäs nelilinkin ja simpukkaohjauksen töyssykäyttäytyminen eroaa lehtijousista ja simpukkaohjauksesta, joka suurimmassa osassa näitä vekottimia taitaa vakiona olla? Kummassakin versiossa akseli pysyy joustoissa keskellä, joten tuskin se siitä sen hurjemmaksi muuttuu.
No niimpä onkin. Tämän takia on myynissä drop pitman armeja jotta saatais raidetanko vaakaan.

Voi olla että raidetanko ja panhardi jotka ei ole sopivasti yhdensuuntaiset käyttäytyy villimmin,
varsinkin jos kumpikaan ei ole vaakasuorassa tai edes lähellä. Perustuu kokemukseen.

Lehtijousivehkeistä ja nelilinkki etupäällä varustetuista pelkkää pähkäilyä asian tiimoilta.

Nii ja kuvia Repro
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 COWBOY O/M/V Ajoneuvot 4 19.10.2007 06:48


Sivu luotu: 04:40 (GMT +2).