Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.09.2010, 09:32
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

tuo turbiinin sakkaus vaikuttais loogiselta - kuinka paljon ylimääräinen lauhdutin lisää öljytilavuutta ?

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.09.2010, 14:59
axo:n Avatar
axo axo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.04.06
Sijainti: Ylämylly, Finland.
Viestit: 219
Perusasetus

Syyläri vetää noin 1 litran.

Niin ja nois öljyissä visko on lähes sama mut kuumanpään kesto on parempi e:ssä ja s:ssä kuin d:ssä jos tuolla lämpö teorialla spekuloidaan.

-axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.09.2010, 16:29
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

...ja laatikon syylari täyttyy alhaalta ja purkaa ylhäältä ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.09.2010, 19:11
axo:n Avatar
axo axo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.04.06
Sijainti: Ylämylly, Finland.
Viestit: 219
Perusasetus

No, se on vaakassa konepellissä.

Mutta ongelmat oli jo ennen lauhdutinta, se on asennuttu ongelmien alkamisen jälkeen.

-axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!"

Viimeksi muokannut axo : 24.09.2010 19:14
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.09.2010, 13:16
axo:n Avatar
axo axo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.04.06
Sijainti: Ylämylly, Finland.
Viestit: 219
Perusasetus

uudet öljyt sisässä. fluid s) ensiksi laitoin 7,5 l, pyöritin lämpimäks paikallaan.
sit 1 2 3 4 ja n:lle ja jättö p:lle mittaus millin yli alarajan lisäsin 0,5l pinta maksimissa.

Eli öljymäärä ok!

Sitten rasittamaan ajoin tilellä edes takas kuumaks ja jarruja vasten "luistattamaan"
Tällä testiajolla loota ei ruvennut luistamaan, mut testi olosuhteet omakotiasutus alueella ei ihan parhaat.
Ajoin talliin ja tsekkaaman öljyn pintaa 3 cm yli maksimin. käytin 15 min ja pinta 2cm yli.

Mikähän tuon teki onkohan ilmaa jossain vai mistähän johtuu.

Pitänee huomenilalla laittaa pyörimään ja tsekata onko pinta laskenut normaaliin, tuskin kuuma tekee noin paljon lisää?

Ps, otin muuten tulpan pois alipaineputkesta, vaihtaa selvemmin, mutta ehkä vaihdot aikaisemmin kuin ennnen.

Muutenkin pykälät kolahtaa paikalleen eli terävämmin kuin ennen.

Mutta se että ongelma olisi korjaantunut on vaikea tietää, sitähän ei tiedä ennenkuin pääsee oikeisiin olosuhteisiin.

-axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!"

Viimeksi muokannut axo : 25.09.2010 13:19
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.10.2010, 19:24
axo:n Avatar
axo axo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.04.06
Sijainti: Ylämylly, Finland.
Viestit: 219
Perusasetus

No niin,
Öljyt tutkittu, vastaavat kaikilta ominaisuuksilta mitä pitääkin:
viskot, vesipitoisuus ja lisäaineistus normaalit, ei merkkejä hapettumasta. Epänormaalia kulumista ei ole.

Himalaja ajettu 22h. loota toimi normaalisti. Ns. vedetätys tilanteita ei ollut joten kaikki ok. Lootassa Fluid s.

Tänään jokunen tunti Ilomantsissa. Ekan suon/ojan ylityksissä, vedätyksessä loota teki temput vedot häviää.

Pihalla tehty testi jossa 10-15min jarruja vasten vedätystä jo ennen Himalajaa en saanut varmaan otollisia olosuhteita mutta
joka tapauksessa öljyn määrä lisääntyi lootassa noin 3cm. Onkohan liian paljon, jos vertaa normaalin lämpenemiseen?

Tuli vain mieleen pakkaako ilmaa jonnekin (turbiini, liekö edes mahdollista) eli jossain vuoto laatikossa.

loppujen lopuksi ei liene vaihtoehtoja kuin yksi, ostaa 722.3 loota tilalle

Ei tuota G:n omaa lootaa kannata rempata.

-axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.10.2010, 20:34
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

koitas vielä kääntää se oljynjäähtytin pystyyn - niin ettei se pääse kurlaamaan...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.10.2010, 11:12
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axo Näytä viesti
No niin,
Öljyt tutkittu, vastaavat kaikilta ominaisuuksilta mitä pitääkin:
viskot, vesipitoisuus ja lisäaineistus normaalit, ei merkkejä hapettumasta. Epänormaalia kulumista ei ole.

Himalaja ajettu 22h. loota toimi normaalisti. Ns. vedetätys tilanteita ei ollut joten kaikki ok. Lootassa Fluid s.

Tänään jokunen tunti Ilomantsissa. Ekan suon/ojan ylityksissä, vedätyksessä loota teki temput vedot häviää.

Pihalla tehty testi jossa 10-15min jarruja vasten vedätystä jo ennen Himalajaa en saanut varmaan otollisia olosuhteita mutta
joka tapauksessa öljyn määrä lisääntyi lootassa noin 3cm. Onkohan liian paljon, jos vertaa normaalin lämpenemiseen?

Tuli vain mieleen pakkaako ilmaa jonnekin (turbiini, liekö edes mahdollista) eli jossain vuoto laatikossa.

loppujen lopuksi ei liene vaihtoehtoja kuin yksi, ostaa 722.3 loota tilalle

Ei tuota G:n omaa lootaa kannata rempata.

-axo
oletkos kokeillut sellaista, että kun veto on hukassa, kierrätät turbiinille uuet öljyt käyttämällä jakoloovan välivapaalla? palautuuko veto ?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
MMC huomio -MAKE- Tapahtumat 5 06.01.2007 21:01
HJ omistajat huomio! Vihavainen Chit-Chat 1 31.05.2006 20:24
Gaz 66 Tietäjät huomio. Mikki10 Tekniikka & Jutustelu 8 23.04.2006 19:47
Huomio, tietokonemaisterit! Tapahtumat 1 30.05.2005 18:57
HUOMIO!!! kristian Tekniikka & Jutustelu 12 09.02.2005 21:49


Sivu luotu: 23:37 (GMT +2).