![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() tuo turbiinin sakkaus vaikuttais loogiselta - kuinka paljon ylimääräinen lauhdutin lisää öljytilavuutta ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Syyläri vetää noin 1 litran.
Niin ja nois öljyissä visko on lähes sama mut kuumanpään kesto on parempi e:ssä ja s:ssä kuin d:ssä jos tuolla lämpö teorialla spekuloidaan. -axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
...ja laatikon syylari täyttyy alhaalta ja purkaa ylhäältä ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No, se on vaakassa konepellissä.
Mutta ongelmat oli jo ennen lauhdutinta, se on asennuttu ongelmien alkamisen jälkeen. -axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!" Viimeksi muokannut axo : 24.09.2010 19:14 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
uudet öljyt sisässä. fluid s) ensiksi laitoin 7,5 l, pyöritin lämpimäks paikallaan.
sit 1 2 3 4 ja n:lle ja jättö p:lle mittaus millin yli alarajan lisäsin 0,5l pinta maksimissa. Eli öljymäärä ok! Sitten rasittamaan ajoin tilellä edes takas kuumaks ja jarruja vasten "luistattamaan" Tällä testiajolla loota ei ruvennut luistamaan, mut testi olosuhteet omakotiasutus alueella ei ihan parhaat. Ajoin talliin ja tsekkaaman öljyn pintaa 3 cm yli maksimin. käytin 15 min ja pinta 2cm yli. Mikähän tuon teki onkohan ilmaa jossain vai mistähän johtuu. Pitänee huomenilalla laittaa pyörimään ja tsekata onko pinta laskenut normaaliin, tuskin kuuma tekee noin paljon lisää? Ps, otin muuten tulpan pois alipaineputkesta, vaihtaa selvemmin, mutta ehkä vaihdot aikaisemmin kuin ennnen. Muutenkin pykälät kolahtaa paikalleen eli terävämmin kuin ennen. Mutta se että ongelma olisi korjaantunut on vaikea tietää, sitähän ei tiedä ennenkuin pääsee oikeisiin olosuhteisiin. -axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!" Viimeksi muokannut axo : 25.09.2010 13:19 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No niin,
Öljyt tutkittu, vastaavat kaikilta ominaisuuksilta mitä pitääkin: viskot, vesipitoisuus ja lisäaineistus normaalit, ei merkkejä hapettumasta. Epänormaalia kulumista ei ole. Himalaja ajettu 22h. loota toimi normaalisti. Ns. vedetätys tilanteita ei ollut joten kaikki ok. Lootassa Fluid s. Tänään jokunen tunti Ilomantsissa. Ekan suon/ojan ylityksissä, vedätyksessä loota teki temput vedot häviää. Pihalla tehty testi jossa 10-15min jarruja vasten vedätystä jo ennen Himalajaa en saanut varmaan otollisia olosuhteita mutta joka tapauksessa öljyn määrä lisääntyi lootassa noin 3cm. Onkohan liian paljon, jos vertaa normaalin lämpenemiseen? Tuli vain mieleen pakkaako ilmaa jonnekin (turbiini, liekö edes mahdollista) eli jossain vuoto laatikossa. loppujen lopuksi ei liene vaihtoehtoja kuin yksi, ostaa 722.3 loota tilalle ![]() Ei tuota G:n omaa lootaa kannata rempata. -axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!" |
#7
|
||||
|
||||
![]()
koitas vielä kääntää se oljynjäähtytin pystyyn - niin ettei se pääse kurlaamaan...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
MMC huomio | -MAKE- | Tapahtumat | 5 | 06.01.2007 21:01 |
HJ omistajat huomio! | Vihavainen | Chit-Chat | 1 | 31.05.2006 20:24 |
Gaz 66 Tietäjät huomio. | Mikki10 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 23.04.2006 19:47 |
Huomio, tietokonemaisterit! | Tapahtumat | 1 | 30.05.2005 18:57 | |
HUOMIO!!! | kristian | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 09.02.2005 21:49 |