![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mittee tarkoitat ohjaimella? Hyvä minä. perällä olevaan kelloon menevä putki tukittu. (Venakopan päällä jakaja) jos alipaineesta kysymys. Sähköllä ohjataan startin alla olevaa kelaa. (kuva profiilissa) No samalla katotaan miten öljy on muuttunut ja kestänyt tällaisessa käytössä. Öljy on tummempaa muttei haise palaneelle "kahville" kun viimeksi vaihdoin öljyt. Lauantaina oon viisaampi mitä sieltä nyt tulee, kun otan öljypohjan auki. -axo No sen verran kiinnosti otin pohjan auki ja tältä näytti! Öljyä pullosssa verrokkina uutta oikean puoleisessa Hieman mustaa töhnää pohjassa, helmiä oiskohan kosteutta.
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!" Viimeksi muokannut axo : 23.09.2010 19:51 Perustelu: kuvien lisäys |
#2
|
|||
|
|||
![]() Jos nuo öljyt ovat palaneet
Niin minullakin on pikkusen ongelmia edessä!
Ja seuraava MuTu artikkelin alla: Kuten näkee ja kerroit, öljyt eivät ole palanut. Jos tuo aski olisi antanut pedätyksessä pakasta/pannasta periksi, öljyt olisivat jotain aivan muuta. joten jää käsittääkseni 2 vaihtoehtoa: a: askissa on jokin varosysteemi, joka estää k.o tilanteessa/tms vaihteen kytkeytymisen. (epäilen suuresti, vaikka tuo aski on hivenen erikoinen) . b: turbiini "sakkaa", jolloin askille ei tule vääntöä. tuossa omassa w123 td:ssä turbiini valui "tyhjäksi" noin 1-3vrk: seisomisella, ja käynnistyksen jälkeen piti odotella noin 1-3 min tyhjäkäynnillä, että lähti vetämään sivistyneesti. jos yritti kiirehtiä, ja piti kiekkoja 2000, nin liikkeelle lähtö muistutti Tiikeri Tankissa- Tuon turbiinin tyhjäksivalumisen päättelin mittatikusta, parin tunnin seisonnan jälkeen öljytaso alkoi nousta, ja vastaavasti öljytaso tippui huomattavasti 10 minuutin tyhjäkäynnillä vapaalla. Mutta tuolla harrastenuisuudella ajat siististi tunnin, ja valutat turbiinin tyhjäksi! ja sama "sidottuna" d-päällä tunnin jälkeen. Mutta tarkista ensimmäiseksi tuo öljytyyppi, sillä noissa mainitsemissasi on todella suuri ero! Arvaus: viskositeetit erit, jarrupantojen/kytkinlevyjen vaatimat kitka ominaisuudet.... jne. VRT esim toyota hj-60 kytkettävän lukon peräöljyt särkee/tuhoaa hj-60 kitkalukon! ja eihän kukaan tankkaa huoltoasemalta sitä parasta liikennepolttonestettä (E98) diesel autoon, ainakaan sillä perusteella että se on parempaa ![]() Nuo tiheämmät välitykset, ja askin lämpötilatarkkailut on OK. Ja minä laittaisin sinne öljypohjaan pari-neljä magneettia, keräämään tuota rautanöyhtää, ja jos alkaa löytyä paloja, niin tietää rempata. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ehkä se öljytyypin vaihto eka olis hyvä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
tuo turbiinin sakkaus vaikuttais loogiselta - kuinka paljon ylimääräinen lauhdutin lisää öljytilavuutta ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Syyläri vetää noin 1 litran.
Niin ja nois öljyissä visko on lähes sama mut kuumanpään kesto on parempi e:ssä ja s:ssä kuin d:ssä jos tuolla lämpö teorialla spekuloidaan. -axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!" |
#6
|
||||
|
||||
![]()
...ja laatikon syylari täyttyy alhaalta ja purkaa ylhäältä ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
||||
|
||||
![]()
No, se on vaakassa konepellissä.
Mutta ongelmat oli jo ennen lauhdutinta, se on asennuttu ongelmien alkamisen jälkeen. -axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!" Viimeksi muokannut axo : 24.09.2010 19:14 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
uudet öljyt sisässä. fluid s) ensiksi laitoin 7,5 l, pyöritin lämpimäks paikallaan.
sit 1 2 3 4 ja n:lle ja jättö p:lle mittaus millin yli alarajan lisäsin 0,5l pinta maksimissa. Eli öljymäärä ok! Sitten rasittamaan ajoin tilellä edes takas kuumaks ja jarruja vasten "luistattamaan" Tällä testiajolla loota ei ruvennut luistamaan, mut testi olosuhteet omakotiasutus alueella ei ihan parhaat. Ajoin talliin ja tsekkaaman öljyn pintaa 3 cm yli maksimin. käytin 15 min ja pinta 2cm yli. Mikähän tuon teki onkohan ilmaa jossain vai mistähän johtuu. Pitänee huomenilalla laittaa pyörimään ja tsekata onko pinta laskenut normaaliin, tuskin kuuma tekee noin paljon lisää? Ps, otin muuten tulpan pois alipaineputkesta, vaihtaa selvemmin, mutta ehkä vaihdot aikaisemmin kuin ennnen. Muutenkin pykälät kolahtaa paikalleen eli terävämmin kuin ennen. Mutta se että ongelma olisi korjaantunut on vaikea tietää, sitähän ei tiedä ennenkuin pääsee oikeisiin olosuhteisiin. -axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!" Viimeksi muokannut axo : 25.09.2010 13:19 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
MMC huomio | -MAKE- | Tapahtumat | 5 | 06.01.2007 21:01 |
HJ omistajat huomio! | Vihavainen | Chit-Chat | 1 | 31.05.2006 20:24 |
Gaz 66 Tietäjät huomio. | Mikki10 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 23.04.2006 19:47 |
Huomio, tietokonemaisterit! | Tapahtumat | 1 | 30.05.2005 18:57 | |
HUOMIO!!! | kristian | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 09.02.2005 21:49 |