Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.09.2010, 13:37
axo:n Avatar
axo axo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.04.06
Sijainti: Ylämylly, Finland.
Viestit: 219
Perusasetus

Tuo öljy on suht punaista, vaihdan siihen nyt uudet öljyt fluid s:t ja laitan labraan tutkimuksiin onko öljyt palaneet.
Niin ja tuon turbiinin olen kans tyhjentänyt propusta joka kerta.
Fluid d täyttää nuo mesen pykälät niinkuin e ja s:kin, parhaat kuumankestot on nimen omaan tuossa järjestyksessä.
Itse epäilen tuota mutu teoriaa tai jotain sinne päin. Pakko 1 on olemassa sähköllä ohjattuna.
mutta joka tapauksessa on visainen probleema.

Auto lähtee kuitenkin toimimaan jonkun ajan 5-10min jälkeen luistosta. Mut jos on munia myöten suossa niin ei huvita jäädä lintuja pongaamaan sinne lutakkoon.

Jakolaatikon välitys auttaisi varmaan asiassa kun välitykset pienenisivät kun alla on 37" pyörät.

-axo

__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.09.2010, 16:34
NymiS NymiS ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 01.04.05
Sijainti: ........
Viestit: 784
Perusasetus

Vaihda nyt ihan ensimmäisenä Dextron II Öljyt sinne ja suodatin uusiks kun öljyt on käyny kuumana.

Voisko toi alipaineen puutos tehdä sen että lämpenee liikaa paikallaan seistessä???
Täydet paineet pakalle siis vaikka veto ei ole päällä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.09.2010, 21:28
axo:n Avatar
axo axo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.04.06
Sijainti: Ylämylly, Finland.
Viestit: 219
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NymiS Näytä viesti
Vaihda nyt ihan ensimmäisenä Dextron II Öljyt sinne ja suodatin uusiks kun öljyt on käyny kuumana.

Juu uudet öljyt sinne menee joka tapauksessa mut kokeilen tota fluid s ensin. On suhteellisen tutut välit tuonne voiteluainepuolelle kun ite töissä ko. firmassa, ja meidän inssit oli sitä mieltä et s sisään. Sitten laitan fluid d jos ei muutu.

Voisko toi alipaineen puutos tehdä sen että lämpenee liikaa paikallaan seistessä???
Täydet paineet pakalle siis vaikka veto ei ole päällä.

Tuo ongelma oli ennenkuin muutetttiin alipaineen ohjausta, joten sillä ei pitäisi olla merkitystä. Yhden laatikkokorjaajan mielestä
se olisi voinut olla korjaava toimenpide, no näin ei ollut.
-axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.09.2010, 07:33
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axo Näytä viesti
Tuo öljy on suht punaista, vaihdan siihen nyt uudet öljyt fluid s:t ja laitan labraan tutkimuksiin onko öljyt palaneet.
Niin ja tuon turbiinin olen kans tyhjentänyt propusta joka kerta.
Fluid d täyttää nuo mesen pykälät niinkuin e ja s:kin, parhaat kuumankestot on nimen omaan tuossa järjestyksessä.
Itse epäilen tuota mutu teoriaa tai jotain sinne päin. Pakko 1 on olemassa sähköllä ohjattuna.
mutta joka tapauksessa on visainen probleema.

Auto lähtee kuitenkin toimimaan jonkun ajan 5-10min jälkeen luistosta. Mut jos on munia myöten suossa niin ei huvita jäädä lintuja pongaamaan sinne lutakkoon.

Jakolaatikon välitys auttaisi varmaan asiassa kun välitykset pienenisivät kun alla on 37" pyörät.

-axo
Ei tarvii viedä labraan jos kytkin on luistanut, menee mustaksi heti. Millainen ohjain hässäkkä siinä on?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.09.2010, 17:01
axo:n Avatar
axo axo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.04.06
Sijainti: Ylämylly, Finland.
Viestit: 219
Perusasetus

Mittee tarkoitat ohjaimella? Hyvä minä. perällä olevaan kelloon menevä putki tukittu. (Venakopan päällä jakaja) jos alipaineesta kysymys.
Sähköllä ohjataan startin alla olevaa kelaa. (kuva profiilissa)


No samalla katotaan miten öljy on muuttunut ja kestänyt tällaisessa käytössä.

Öljy on tummempaa muttei haise palaneelle "kahville" kun viimeksi vaihdoin öljyt.

Lauantaina oon viisaampi mitä sieltä nyt tulee, kun otan öljypohjan auki.

-axo

No sen verran kiinnosti otin pohjan auki ja tältä näytti!

Öljyä pullosssa



verrokkina uutta oikean puoleisessa



Hieman mustaa töhnää pohjassa, helmiä oiskohan kosteutta.

__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!"

Viimeksi muokannut axo : 23.09.2010 19:51 Perustelu: kuvien lisäys
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.09.2010, 01:48
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jos nuo öljyt ovat palaneet


Niin minullakin on pikkusen ongelmia edessä!

Ja seuraava MuTu artikkelin alla:

Kuten näkee ja kerroit, öljyt eivät ole palanut.
Jos tuo aski olisi antanut pedätyksessä pakasta/pannasta periksi, öljyt olisivat jotain aivan muuta.
joten jää käsittääkseni 2 vaihtoehtoa:
a: askissa on jokin varosysteemi, joka estää k.o tilanteessa/tms vaihteen kytkeytymisen.
(epäilen suuresti, vaikka tuo aski on hivenen erikoinen) .

b: turbiini "sakkaa", jolloin askille ei tule vääntöä.
tuossa omassa w123 td:ssä turbiini valui "tyhjäksi" noin 1-3vrk: seisomisella, ja käynnistyksen jälkeen piti odotella noin 1-3 min tyhjäkäynnillä, että lähti vetämään sivistyneesti.
jos yritti kiirehtiä, ja piti kiekkoja 2000, nin liikkeelle lähtö muistutti Tiikeri Tankissa-

Tuon turbiinin tyhjäksivalumisen päättelin mittatikusta, parin tunnin seisonnan jälkeen öljytaso alkoi nousta,
ja vastaavasti öljytaso tippui huomattavasti 10 minuutin tyhjäkäynnillä vapaalla.

Mutta tuolla harrastenuisuudella ajat siististi tunnin, ja valutat turbiinin tyhjäksi!
ja sama "sidottuna" d-päällä tunnin jälkeen.

Mutta tarkista ensimmäiseksi tuo öljytyyppi, sillä noissa mainitsemissasi on todella suuri ero!

Arvaus: viskositeetit erit, jarrupantojen/kytkinlevyjen vaatimat kitka ominaisuudet.... jne.

VRT esim toyota hj-60 kytkettävän lukon peräöljyt särkee/tuhoaa hj-60 kitkalukon!

ja eihän kukaan tankkaa huoltoasemalta sitä parasta liikennepolttonestettä (E98) diesel autoon,
ainakaan sillä perusteella että se on parempaa

Nuo tiheämmät välitykset, ja askin lämpötilatarkkailut on OK.

Ja minä laittaisin sinne öljypohjaan pari-neljä magneettia, keräämään tuota rautanöyhtää, ja jos alkaa löytyä paloja, niin tietää rempata.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.09.2010, 09:24
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axo Näytä viesti
Mittee tarkoitat ohjaimella? Hyvä minä. perällä olevaan kelloon menevä putki tukittu. (Venakopan päällä jakaja) jos alipaineesta kysymys.
Sähköllä ohjataan startin alla olevaa kelaa. (kuva profiilissa)
Tarkoitimpa mikä määrittelee vaihtopisteet? Mahtaako se toimia, toisaalta turbiini epäilyttää kuten tuolla jo todettiin.
Ehkä se öljytyypin vaihto eka olis hyvä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.09.2010, 09:32
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

tuo turbiinin sakkaus vaikuttais loogiselta - kuinka paljon ylimääräinen lauhdutin lisää öljytilavuutta ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.09.2010, 14:59
axo:n Avatar
axo axo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.04.06
Sijainti: Ylämylly, Finland.
Viestit: 219
Perusasetus

Syyläri vetää noin 1 litran.

Niin ja nois öljyissä visko on lähes sama mut kuumanpään kesto on parempi e:ssä ja s:ssä kuin d:ssä jos tuolla lämpö teorialla spekuloidaan.

-axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!"
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.09.2010, 16:29
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

...ja laatikon syylari täyttyy alhaalta ja purkaa ylhäältä ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
MMC huomio -MAKE- Tapahtumat 5 06.01.2007 21:01
HJ omistajat huomio! Vihavainen Chit-Chat 1 31.05.2006 20:24
Gaz 66 Tietäjät huomio. Mikki10 Tekniikka & Jutustelu 8 23.04.2006 19:47
Huomio, tietokonemaisterit! Tapahtumat 1 30.05.2005 18:57
HUOMIO!!! kristian Tekniikka & Jutustelu 12 09.02.2005 21:49


Sivu luotu: 10:16 (GMT +2).