Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.09.2010, 20:56
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

tuttu vaiva


Mulla hävis samanlaisesta laatikosta veto yllättäen kun auto oli upoksissa pohjaa myöten.
Laatikkoon ei päässyt ainakaan paljoa vettä öljyjen väristä päätellen. Aiemmin laatikko toimi normaalisti, olin lisännyt paineita isompien renkaiden aiheuttaman vastuksen takia.
Veto kytkeytyi vielä muutaman kerran härnäämällä kaasua ja siirtelemällä valitsinvipua eri asentoon. Sitten ei sekään auttanyt ja auto halvaantui täysin.

Mersulaatikko expertti Siekkinen sanoi ettei tuo G:n alkuperäinen 720.xxx ole kovinkaan kestävä, eikä sitä kannata korjata/vahvistaa. Siispä laatkko vaihtuikin vahvistettuun 722.357:aan.

Tuon alkuperäisen vika ei siis selvinnyt ja se on kostoksi maannut kohta 3vuotta tallin nurkalla räystään alla.

__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.09.2010, 21:34
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

kolome kysymystä päivässä:

1) onks tuo Fluid E nyt varmasti tarpeeks vanhanaikainen ögli Geen lodjuun, ettei olis liian liukas

2) paljonko on öljyn lämmöt silloin kun oirehtii, onks(han) mittaria ?

3) onko öljyn määrä MILLILLEEN oikein laatikossa, on ÄLYttömän tarkka oikeasta määrästä



==*==


p.s. en tiedä vaikuttaisko tuo maksimipaineet tyhjäkäynnillä jotenkin asiaan, saattaispa sorapihamekaanikon mielestä liittyä löyhästi asiaan...
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 20.09.2010 21:37
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.09.2010, 17:01
axo:n Avatar
axo axo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.04.06
Sijainti: Ylämylly, Finland.
Viestit: 219
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
kolome kysymystä päivässä:

1) onks tuo Fluid E nyt varmasti tarpeeks vanhanaikainen ögli Geen lodjuun, ettei olis liian liukas

On se, öljyinsinöörit labrasta ovat sitä mieltä.

2) paljonko on öljyn lämmöt silloin kun oirehtii, onks(han) mittaria ?

No, sitä mittaria ei ole, mutta käsillä pystyi pitämään lauhduttimesta kiinni.

3) onko öljyn määrä MILLILLEEN oikein laatikossa, on ÄLYttömän tarkka oikeasta määrästä

Öljy määrä on ok

==*==


p.s. en tiedä vaikuttaisko tuo maksimipaineet tyhjäkäynnillä jotenkin asiaan, saattaispa sorapihamekaanikon mielestä liittyä löyhästi asiaan...
Tuo paineen muutos tehty vasta nyt kesällä joten loota oirehti jo aikaisemmin.
-axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.09.2010, 19:17
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Juurikin muuntimen luisto, ns. stall -tilanne kuumentaa öljyt tehokkaasti, jolloin muuntimesta katoaa veto.
Ei ilmeisesti ilmene luistoa vaihtaessa?
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.09.2010, 19:22
axo:n Avatar
axo axo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.04.06
Sijainti: Ylämylly, Finland.
Viestit: 219
Perusasetus

Ei ilmene.

mitäs tälle on tehtävissä?
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.09.2010, 19:55
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tuo fluid E mietityttää


Ulkomuistista: aikoinaan minulla oli vm-81 300 td, ja siinä oli öljyvaatimuksena jokin mb:n oma öljy,
joskin jopa merkkihuolto käytti mobilin 210? 220? 230? ja muistaakseni se oli nimenomaan dexron II öljy.

Tuo uudempi w 124 automaatti käyttää muistaakseni sekin tota II luokan litkua.

Ja tuo 2 ja 3 eroaa toisistaan aikalailla, eniten kitka ja viskositeetti-ominaisuuksiltaan.

Ja nyt sitten mennään mitä suuremmalta osin MUTU-osastolle:

Olisko mahdollista että turbiini repis ilmaa tuossa "jumitilassa"? nimittäin silloinhan siellä turbiinissa
on suht`mielenkiintoinen tilanne: sekä ohjaussiivet (ne mitkä on sillä uloimmalla spoorilla)
että ulostuloalselin siivet ovat paikallaan, ja turbiinin mukana pyörivät siivet tietysti pyörii:
Voisko vetää ilmaa öljypumpun tai sen stefan kautta ilmaa turbiiniin? silloinhan se alkas toimia "suuruusluokkaa
pakokaasuahtimena", ja ei taatusti vedä!

Kun tuo tilanne seuraavan kerran iskee päälle (vaikka tallin pihalla lavastettuna), niin kokeileppa käyttää
vapaalla esim tunti, ja iskeekö veto sen jälkeen päälle normaalisti?

Toinen vaihtoehto k.o käyttämiselle on jakis vapaalla, ja normaalisti esim pakkokakkosella (ykköstähän siinä ei ole?) käyttäen kierroksia noin 2000 rpm. vaikka noin 15 min.

Mutta tarkista tuo öljyn tyyppi ensimmäiseksi, ja jos se on väärä, niin pelkkä vaihto vaihtaa vain osan öljystä?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.09.2010, 08:56
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Minkä värisä öljy on? Varmaan oli punaista kun täytit mutta entä nyt?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.09.2010, 13:37
axo:n Avatar
axo axo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.04.06
Sijainti: Ylämylly, Finland.
Viestit: 219
Perusasetus

Tuo öljy on suht punaista, vaihdan siihen nyt uudet öljyt fluid s:t ja laitan labraan tutkimuksiin onko öljyt palaneet.
Niin ja tuon turbiinin olen kans tyhjentänyt propusta joka kerta.
Fluid d täyttää nuo mesen pykälät niinkuin e ja s:kin, parhaat kuumankestot on nimen omaan tuossa järjestyksessä.
Itse epäilen tuota mutu teoriaa tai jotain sinne päin. Pakko 1 on olemassa sähköllä ohjattuna.
mutta joka tapauksessa on visainen probleema.

Auto lähtee kuitenkin toimimaan jonkun ajan 5-10min jälkeen luistosta. Mut jos on munia myöten suossa niin ei huvita jäädä lintuja pongaamaan sinne lutakkoon.

Jakolaatikon välitys auttaisi varmaan asiassa kun välitykset pienenisivät kun alla on 37" pyörät.

-axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!"
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.09.2010, 16:34
NymiS NymiS ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 01.04.05
Sijainti: ........
Viestit: 784
Perusasetus

Vaihda nyt ihan ensimmäisenä Dextron II Öljyt sinne ja suodatin uusiks kun öljyt on käyny kuumana.

Voisko toi alipaineen puutos tehdä sen että lämpenee liikaa paikallaan seistessä???
Täydet paineet pakalle siis vaikka veto ei ole päällä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.09.2010, 07:33
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axo Näytä viesti
Tuo öljy on suht punaista, vaihdan siihen nyt uudet öljyt fluid s:t ja laitan labraan tutkimuksiin onko öljyt palaneet.
Niin ja tuon turbiinin olen kans tyhjentänyt propusta joka kerta.
Fluid d täyttää nuo mesen pykälät niinkuin e ja s:kin, parhaat kuumankestot on nimen omaan tuossa järjestyksessä.
Itse epäilen tuota mutu teoriaa tai jotain sinne päin. Pakko 1 on olemassa sähköllä ohjattuna.
mutta joka tapauksessa on visainen probleema.

Auto lähtee kuitenkin toimimaan jonkun ajan 5-10min jälkeen luistosta. Mut jos on munia myöten suossa niin ei huvita jäädä lintuja pongaamaan sinne lutakkoon.

Jakolaatikon välitys auttaisi varmaan asiassa kun välitykset pienenisivät kun alla on 37" pyörät.

-axo
Ei tarvii viedä labraan jos kytkin on luistanut, menee mustaksi heti. Millainen ohjain hässäkkä siinä on?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
MMC huomio -MAKE- Tapahtumat 5 06.01.2007 21:01
HJ omistajat huomio! Vihavainen Chit-Chat 1 31.05.2006 20:24
Gaz 66 Tietäjät huomio. Mikki10 Tekniikka & Jutustelu 8 23.04.2006 19:47
Huomio, tietokonemaisterit! Tapahtumat 1 30.05.2005 18:57
HUOMIO!!! kristian Tekniikka & Jutustelu 12 09.02.2005 21:49


Sivu luotu: 22:16 (GMT +2).