Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.09.2010, 19:57
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Thumbs up

nyt tiedän mite tuo koneen sovittaminen tapahtuu .. ainaki suunnilleen kävin savu:n mörkö jeeppiä ihastelemassa tänään ja on kyllä jokseenki pätevän tuntune laitos! ja pääsin jopa kyytiinkin vääntöä tuntus olevan senverra et äitimaa pyörii alla..

__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.10.2010, 00:56
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

tuli joulu vähä aikaseen


jep tuli valmet jeeppiin vauhtipyörä kotelo ja jeep valmetti vauhtipyörä! nyt lähti kytkin tilaukseen ja sit pääseekin jo maalaus hommiin

himalajan kisassa käytiin jeepillä siis ihan kattomassa... eikä ilman pikku katastroohvia.

just käännyttii kikkelin tieltä homolajan pohjaa päi ni kuulu vaa riks räks poks ja hirvee vemputus ratissa...
harasoo. 4kpl pyörän pultteja poikki! just jäi 2 vastakkaista onneks ehjäks ni ei tarvinnu ruveta lavettia tilaa.. omituista? ajettii takas kotia nou problem. onneks on toi varaperä mist saa pinna pultit....

ens viikolla kirmaan A katastuksen ison päälikön juttusille kyselemää et saisko noi porttaalit leimattua tohon jeeppiin. sit ois porttaali akselein varustettu diesel huoltoauto. hommaa sit toha EVOOn toiset akselit..
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability

Viimeksi muokannut young n dum : 02.10.2010 08:28 Perustelu: kämmi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.10.2010, 19:51
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Thumbs up

FaK


ihanaa. eihän nuo osat käy ei sitte millään.. perkele.


eli linnavuoren valukoppa ei mahu ees ton mukamas jeep/valmet vauhtipyörän selkään.

startti tulee vika paikkaan tolla laipalla

ja tossa väli laipassa on väärä pultti jako.. muute sama jako mut kopan ku laittaa paikallee ilman vauhtipyörää ni väli laipan holeista näkyy vaa puolet. eli nekää ei käy. nii ja toi pilotti laakerin reikä on aivan helvetin iso verrattuna jeepin vaihe laatikon akseliin...

ELI ostin kasan paskaa KIITOS.

nyt juon hirveet perseet ja mietin huomenna mitä tartteis tehä... ehkä teen ihan itse kytkinkopan paskaraudasta ja jätän ton väli laipan ja vauhtipyörän..
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.10.2010, 20:37
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

No voi perse sentään, ei aina mene putkeen hommat...

Vauhtipyörä on väärä, ei jeep/valmet osa. Siksi startti ei myöskään sovi paikoilleen.

Tuo vauhtipyöräkotelo askarruttaa. Ota kuva siitä ilman vauhtipyörää, sitten kun kamera pysyy taas kädessä.

Edit: Savun laittamassa kuvassa näkyy vauhtipyöräkotelon ja startin välissä alumiininen välikappale. Niitä on käytetty joissakin koneissa eri vauhtipyörillä. Välikappale on muistaakseni noin 20 mm paksu. Ja vaarnat ovat tietysti pidemmät.

Edit 2: Mittaa alumiinisen vauhtipyöräkotelo-vaihdelaatikko välikappaleen pulttijako. Pultin reikiä on vissiin 12 kpl?

Viimeksi muokannut sisua45 : 02.10.2010 20:44
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.10.2010, 20:11
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

enhän mie muistanu pulttijakoa mitata..
miul ei tuossa oo kyl mitää väli käikälettä startille. otin vähä kuvia :

startti käy kyl paikalleen. eli toi väli käikäle ja v-pyörä on ainaski samasta laitteesta

siihe toppas. eli too biG

väli laippa

ilman vauhtipyörää linnavuoren koppa/laatikko jää vinoon ku laittaa startin kärsä reiän kohalleen.

sen pitäs olla tälläi.. mut startin hole ei käy. ja..

alumiini kopan reikien jako on sama.. paitsi et ovat väli laipassa hiukka isommalla kehällä.

eli väli laippa ja vauhtipyörä on jostaki iha muusta valmet hommelista.

mut ei harmita ku sain ton pyörän pultti remontin valmiiks tuliki sellane mutteri vastaan purkaes et piti iha erikois työkalu tehä ruma mutta toimiva. 32mm pilteman hylsy, pihalta pätkä 50x50 putkee ja parit rst soirot. samalla tuli kätevästi purettua vara hilut napalukkoon jos joskus hajovaa. ja eiliset ryypiskelytki meni iha hukkaa ku ei tullu ees kunnon kohmeloa
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.10.2010, 20:29
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Onpas erikoinen vauhtipyörä kotelo, en ole moista ennen nähnyt. Tuo näyttäisi olevan rautalevystä leikattu ja koneistettu. Minulla ei ole mitään hajua mihin käyttöön tuo on...

Se kotelo mikä sinulle käy, on valurautainen. Kooltaan suurin piirtein sama, mutta startti on ylempänä. Sitten se passaa alumiini koppaan. Ja perseen pulttijako tietysti eri.

Lyön taskulämpimän keskikalja pullon vetoa, että alumiinikopan kiinnitys pulttien reikäjako on 429 mm. Niitä on 12 kpl tasajaolla. Eli SAE 3 jako.

Viimeksi muokannut sisua45 : 03.10.2010 20:31
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.10.2010, 20:47
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

laippa


joo on tuo iha mustasta levystä poltettu laippa. ja painaa aivan hel..tisti..
no saaha siintä tukevan postilaatikon jalan
EDIT: oiskohan muute jonku mettäkoneen laippa? ku on vihreeks värjätty.. tietty joku hinaajan motori laippa
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KeTTu TyTöT : 76" 2 D Portal axle cherokee young n dum Maasturiprojektit 551 17.04.2016 07:39
KeTTu TyTöT : 6X6 V8 DIESEL young n dum Maasturiprojektit 68 30.12.2014 05:04
KeTTu TyTöT : Tela Elmeri young n dum Maasturiprojektit 35 05.01.2014 12:02
KeTTu TyTöT : DATSUN Princess cab young n dum Maasturiprojektit 39 20.05.2013 08:13
KeTTu TyTöT Jeep / VALMET young n dum Maasturiprojektit 358 28.10.2012 19:59


Sivu luotu: 05:23 (GMT +2).