Taas on yksi päivä urhattu tuolle vekottimelle. Tuloksena selvisi, että kaikissa sylintereissä 32bar kylmänä. Eli on kohdallaan, kun tehtaan minimi on 25 lämpöisellä koneella. Eipä taida olla hyötyä tirkístellä sinne sylintereihin noilla lukemilla. Tai voisihan sinne katsoa mutta en kyllä tiedä mistä saisi tarpeeksi siron endoskoopin. Paikallinen dieselpaja väitti ettei heillä ollut, kuin joku vanha suurikokonen endoskooppi.Samalla kysyin sitä pulssi anturia, niin sanoivat, että heillä joskus sellainen oli mutta se ei toiminut tai eivät osanneet käyttää.
En minäkää kiinalaisista mitään ymmärrä mutta tässä pyörii tuo pumppu ratasvälityksellä kampuralta ja pumppu pyörittää nokka-akselia. Rattaissa on omat kohdistusmerkit. Sitten vielä hihnapyrörissä on merkit. Kampiakselin hihnapyörällä on kiila mutta se ei pyöritä muuta kuin apulaitteita. Nokka-akselissa on kiila ja kartio. Kaikki ne on tarkistettu kasausvaiheessa, eikä niissä mitään hälyyttävää ollut.
Jotenkin tämä vaan haiskahtaa edelleen sille pumppu vialle. Miksi se olisi muuten toiminut joka kerta sen jälkeen kun se on purettu ja putsattu päivän verran.
|