![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mikäli mie olen käsittänyt oiken, niin tossa kuvassahan siulla on melkein valmis pääkaari. Vaihdat vaan ton takimmaisen katon yli menevän kaaren yksiosaiseksi ja materiaaliltaan tarpeeksi vahvaksi (vai onko jo?) ja hitsaat riittävät laput pyöränkoteloon. Taitaa osua kokonaisuudesssaan etupenkkien taakse tuo sijoitus ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tosin en aio tuhota nykyistä häkkyrää enää miltään osin; ensinnäkin haluan ehdottomasti että tuo a-pilarilta takaosaan tuleva putki on yhdessä osassa koska on olennainen ns. kantava rakenne tuossa kehikossa. Lisäksi ei viitsisi alkaa tehdä kaikki noita takaosan putkia uusiksi ja katolla olevia siinä sivussa koska ei tuota saa ihan helpolla katkottua siististi saumojen kohdalta. Eli se yhtenäinen pääkaari tulee kokonaan autoon sisälle etupenkin taakse, jos on tullakseen. Käynyt jo pari kertaa mielessä että teen kaarista kaikista ideoista, kehuista ja haukuista huolimatta täsmälleen sellaiset kuin itse suunnittelin, ja haistatan vitut koko kotimaan kaarisäännöille ![]() ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Kyllähän noilla jo Harraste-Stanuun pääseeLainaus:
![]() ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Pääkaari perkele!
No niin, nyt on sitten pääkaari ettei tartte porukan nillittää siitä että miksi et tee yksiosaista pääkarta. Perkele. Kai tossa on nyt sitten yhdet mutkat liikaa ettei vaan kelpaa protoluokan sääntöihin? Vai onko liian lähellä etupenkkejä (ei kuvassa jos ei joku huomaa)? Vai onko väärän värinen? Tai kenties jotain muuta vikaa?
Kaari tulee vielä vähän ylemmäs kuin kuvassa, lähes kiinni katon poikkivahvikkeeseen: Jää kokonaan etupenkkien takapuolelle: Mahdollisimman läheltä korin reunoja nuollen, jotta mahtuu penkit hyvin paikalleen: |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Joo siis niinku toi vihree on niinku tosi törkeee väri...
![]() Taitoitko tuon kaaren ihan käsivehkeellä? Hyvin näyttää menevän korin muotoja myöten. Tuleppas tekemään mun suitsaan kaaret. ![]()
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
jenkkityyliset stingerit viel etee ja taakse :P vois ehkä jopa toimia tuossa putkisysteemissä?
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Juups käsivehkeellä, Iso quick bendillä väännän mutkat. Ihan ok laite, mutta voimaa joutuu käyttämän vähän liikaa ja ei tee mielestäni tarpeeksi tiukkaa mutkaa. Jossain vaiheessa kun rahatilanne sallii niin ajattelin ostaa JD2 Inc:in Model 3 tai model 32 benderin. Helvetin hyvä laite ja hinta on huimat 295$/ 395$ ![]() Voi olla että saatan jopa tuoda sen nyt parin viikon päästä jenkeistä, kun lähden emännän kanssa käymään. Lainaus:
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Nooh... Pari oleellisinta lestiä nappaat mukaan niin eikö niillä pärjää.
![]() Quick bend on kyllä hyvä taivutin jos vain jaksaa vääntää. Pystyy tekemään mittatarkkaa työtä ja taivutukset ovat hyviä. Pitäisi kyllä hommata itselle samanlainen.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() "4.1 Turvakaaret Kaikissa luokissa on avoautoissa oltava 6-piste turvakehikko, umpiautoissa vähintään pääkaari takatuin. CUP-kilpailuihin voivat osallistua sellaisetkin autot, jotka eivät täytä näiden sääntöjen turvakaarimääräyksiä. Kilpailujen järjestäjät merkitsevät rastilistaan sellaiset rastit (ns. vaarallinen rasti), joita ei saa tällaisilla autoilla hakea. Pääkaaren materiaalin vähimmäisvaatimukset: saumatonta putkea: ulkohalkaisija 45 mm, seinämävahvuus 2,5 mm; tai saumatonta putkea: ulkohalkaisija 50 mm, seinämävahvuus 2,0 mm; tai saumallista putkea (”vesijohtoputkea”): ulkohalkaisija 45 mm, seinämävahvuus 3,2 mm. Pääkaaren mutkat on tehtävä asiallisesti taivuttamalla, pääkaari tulee tehdä yhdestä putkesta ilman liitoksia, hitsattuja mutkia ei saa käyttää. Pääkaari tulee sijoittaa siten, että etupenkillä istujat ovat kokonaan sen etupuolella. Materiaalivaatimukset muille turvakehikon putkirakenteille: saumatonta putkea: ulkohalkaisija 38 mm, seinämävahvuus 2,5 mm; tai saumatonta putkea: ulkohalkaisija 40 mm, seinämävahvuus 2,0 mm; tai saumallista putkea (”vesijohtoputkea”): ulkohalkaisija 38 mm, seinämävahvuus 3,2 mm. Seinämävahvuuden mittaamista varten on porattava 6 mm reikiä sellaisiin paikkoihin että eri osien tarkistusmittaus voidaan suorittaa kiinteitä rakenteita esimerkiksi penkkejä irrottamatta. Niissä autoissa, joihin vaaditaan vain pääkaari takatuin, ei välttämättä tarvitse olla ns. diagonaalitukea, mutta se on suositeltava, jos turvakaarien rakenne on sellainen, että diagonaali oleellisesti vahvistaa sitä. Pääkaareen voi laittaa myös vinotuen (vasemmalta alhaalta oikealle ylös ja/tai toisin päin). Pääkaaren ja/tai takatukien alapäät saa yhdistää putkella. Takatuet saa kiinnittää pääkaareen myös riittävän vahvalla pulttiliitoksella. Turvakaarien alapäiden kiinnitys koriin vahvistetaan lapuilla, joka voidaan kiinnittää koriin kiinteästi hitsaamalla täysin saumoin, tai pulttiliitoksella 3 kpl M8 pultteja, kun vastapuolella on koriin kiinteästi hitsattu lappu, tai pulttiliitoksella 4 kpl M10 pultteja, kun vastapuolella on irtonainen vastaava lappu. Korikiinnityksen vahvikelapun materiaalivaatimus vähintään 3 mm paksu ja 120 cm2 pinta-ala. Turvakaarien niiden osien, joihin kuljettajien pää voi osua, on oltava pehmustettu. Turvakaaren voi rakentaa myös korin ulkopuolelle. Turvakaarissa ei saa olla vaurioita (taipumia, lommoja tms.). Turvakaarien materiaalin on oltava terästä." |
#10
|
|||
|
|||
![]() Eipä ole 80 cm:n sääntöä tietenkään.Lainaus:
Eipä siellä säännöissä tuota olekaan eli olet lukenut ihan oikein. Teksti liittyi tuohon kaarien rakentajan lausuntoon kuvassa olleiden kaarien sijainnista ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Otin 8" rälläkän lainaan, ja pitihän sillä jotain tehdä ettei jää ihan hyödyttömäksi se lainaus. ..kuva on ihan paska, mutta kai siitä selkoa saa.. jotain ylimääräistä tipahti tosta keulan aisan ympäriltä pois
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Toi lämppärinmoottori ahistaa vielä isoja pyöriä käännettäessä, vai siirrätkö akselia eteenpäin?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SHREK (Cherokee projekti). | 454SS | Maasturiprojektit | 476 | 12.12.2015 17:26 |
Myyty | KössiKenguru | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 02.06.2008 08:10 |
O: halpa XJ cherokee projekti | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 29.05.2008 19:43 |
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) | Timo_L | Maasturiprojektit | 89 | 19.04.2008 10:52 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |