![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jenkkiautoissa on pienet vetomassat, todnäk valmistajan sallimia nuo. Jos otteella on tyyppikoodissa 10 merkkiä, silloin pitänee ainakin paikkaansa. Vähemmillä merkeillä vähemmän varmaa. HJ:ssa on 3500 kg vetomassa valmistajan sallima. Eikä näitä koukkuja pitäis ihan omasta päästä väsäillä, omatekoisista on mahdollista pyytää lujuustodistusta katsastuksessa jos herättää epäilystä tai ei ole minkään tunnetun mallin näköinen.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Näyttäs ainakin tuolla Jari Mäki Oy:llä olevan noita tehdastekoisia jenkkikoukkuja. Jos sellaisen vaihtamalla sais edes sen jarruttoman 750 kiloon ja jarrullisen johonkin 2000kilon hujakoille, niin kiinnostais... Sais sitten laillisesti hinata hirvenruhot pois metsästä. Pitänee kysellä asiaa konttorilta. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
mulla on tossa rc tollanen koukku ja sillä on veto massan kohalla tyhjää konttorilla sanovat että saa vetää jarrutonta 750 kiloa ja jarrullista 3500 kiloa
blazerin kohalla oli sama juttu
__________________
elämä on esileikkiä ennen kuolemaa |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
niinhän ne sanoo, eri asia on se, että kannattaako kaikkea uskoa...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaanpa vanhaa topikkia kun koukun vaihto on mielessä...
Olenko käsittänyt oikein, että yleinen jenkkikoukku on 2"x2" rungolla? Onkohan noihin rungon puoleista osaa myynnissä, jonka vois hitsata autoon. Vai minkälaisilla toleransseilla nuo on, käykö esimerkiksi 60x60x5 neliöputki? Laki on ilmeisesti edelleen sama, eli -91 autoon tuollaisen voi tehdä? Muut osat ostan kyllä tehdastekoisina, mutta Geehen sopivaa runkoa ei taida saada mistään. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Nykyäänhän näitä "jenkkikoukkuja" on E-tyyppihyväksyttynäkin, esim. uudessa Ford Ranger Raptorissa tehdasvarusteenakin. Nykykoppaseen Hiluxiinkin saatavilla, jopa Kovilin tarroilla. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Kun vähän lisää googlettelin, niin selvisi että jenkkilässä Geet on myyty jenkkikoukulla, tai ainakin sellainen on ollu saatavilla. Hintakin oli Geemäinen, 650 usd. Siis tarvikkeosalla, mutta alkuperäisen kaltaisella. Muuten kyllä tukevan näköinen, se oli rungossakin kiinni useammasta pisteestä kuin eurooppalaiset. Ja hyvä ollakin, kun vipuvartta tulee lisää.
Taidanpa itse väkertää samanlaisen, tai ainakin teen osat jotka oikea hitsari saa laittaa kasaan. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Pajeron (-88) vetokoukun pultit | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.08.2010 07:37 |
| Ostettu SA vetokoukun tai vastaavan | juba | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 14.03.2010 20:28 |
| Vetokoukun irrotus | MattiH | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 10.11.2008 19:33 |
| O: Ostan Uaz:n vetokoukun ( SA-malli) | IsoA | O/M/V Muut | 9 | 27.07.2005 07:54 |
| Vetokoukun "painoista" | pee | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 13.05.2005 22:24 |