![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kyllähän sitä akseliväliä saa muuttaa, mutta vain mallisarjan puitteissa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Onhan se hojarin runko sen 6 vai 7 senttiä leveämpi... jotenkin tuntuu että on helpompi tehdä ne koneenkorvat beejiin runkoon kun yrittää sovittaa beejiin koppaa hoojiin runkoon. Mut sen beejiin kopan vois laittaa hodarin rungolle niin tulis jopa jonkunnäköstä alustapäivitystä samalla
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
5-lovisen lootan kanssa bertan aksulaväliin sovittaminen on työläs takakardaanin kulmien takia.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tais Antti unohtaa mainita maagiset numerot 45...eikös silloin ole jo aivan eripituinen kakkara kyseessä kuin 40?
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mä en noista 40-sarjalaisista niin tiedä, mutta pienellä kuuklettamisella löysin HJ:n akseliväliksi 2730mm, ja nelioviselle 45-sarjalaiselle 2650mm (FJ45V), eli ei niin äyttömän suuri ero. Pienellä säätämisellä istuis varmaan aika hyvin HJ:n rungolle.
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_FJ40
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
HJ:ssa etuakseli on suunnilleen 3. pytyn kohdalla, kun taas BJ:hin ku laittaa ton kutosen etuakseli on about 1. pytyn kohdalla. (Onhan BJ:n etukardaanikin paljon pidempi kuin esim. 4 vaihteisen HJ:n)
Elikkäs äkkiseltään ajatellen jos HJ:n rungolle sen oman malmikasan taakse nostaa BJ:n pulkan jää etupyörät suhteessa koppaan turhan taakse, joten luulisin että koneen ja laatikon korvat menis silti uusiks. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Miksi ei onnistuis?
Kun tuossa kopassa varmaan vähän käsitöitä korvakoidenkohdallakin, niin hitsataan hj:ta vastaavat pulkan pohjaan.
Tuo kohdistaminen auton pituussuunnassa vaan kohdalleen, niin toimis varmaan. (nosta koppa tekniikan päälle ja hitsaa tarvittavat kiinnikkeet) Vaihdekepeille joutuu varmaan askartelemaan pikkasen toimintaympäristöä... rattiakselihan pitää aina laakeroida alapäästä, jos siirtää simpukkaa eteenpäin.... ei varmaan ongelma Vinssille täytyy varmaan tehdä eturunko bj:tä vastaavaksi, jos käyttää hj:n alkuperäistä vinssisysteemiä tulee keulasta koomisen pitkä ![]() Taannoin kun nuo korinvaihdot oli sallittuja, piirsin yhden hahmotelman vw rantakirpun lasikuitukorista bj-40 rungolle/tekniikalle, pohjalevyn ja rungon väliin nuistaakseni 15cm korkea apurunko turvakaarilla. ja syyläri sähköflekteillä vw:n moottorin paikalle...... silloin se tökkäsi siihen ettei ollut rahaa ostaa tuota lasikuitupulkkaa ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
o:suikkelin koppa | kävikökipiäää | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 07.11.2007 17:47 |
M:Fiuden koppa | Racingrabbit | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 14.10.2007 16:49 |
rangen koppa | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.06.2004 14:23 | |
M:rangen koppa | tiipe | O/M/V Muut | 0 | 15.04.2003 20:58 |
O: BJ:n koppa ja runko | imported_offroadjouni | O/M/V Muut | 0 | 04.02.2003 17:26 |