Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.08.2010, 13:59
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Kyllähän sitä akseliväliä saa muuttaa, mutta vain mallisarjan puitteissa.

__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.08.2010, 14:16
tepa78:n Avatar
tepa78 tepa78 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.08
Sijainti: salo, .
Viestit: 1.028
Perusasetus

Onhan se hojarin runko sen 6 vai 7 senttiä leveämpi... jotenkin tuntuu että on helpompi tehdä ne koneenkorvat beejiin runkoon kun yrittää sovittaa beejiin koppaa hoojiin runkoon. Mut sen beejiin kopan vois laittaa hodarin rungolle niin tulis jopa jonkunnäköstä alustapäivitystä samalla
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.08.2010, 20:41
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

5-lovisen lootan kanssa bertan aksulaväliin sovittaminen on työläs takakardaanin kulmien takia.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.08.2010, 21:07
Tollukka:n Avatar
Tollukka Tollukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.03
Sijainti: Leppävirran saarivaltion, mantereen puoli
Viestit: 427
Perusasetus

Tais Antti unohtaa mainita maagiset numerot 45...eikös silloin ole jo aivan eripituinen kakkara kyseessä kuin 40?
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.08.2010, 21:28
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Mä en noista 40-sarjalaisista niin tiedä, mutta pienellä kuuklettamisella löysin HJ:n akseliväliksi 2730mm, ja nelioviselle 45-sarjalaiselle 2650mm (FJ45V), eli ei niin äyttömän suuri ero. Pienellä säätämisellä istuis varmaan aika hyvin HJ:n rungolle.

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_FJ40
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.08.2010, 07:10
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

HJ:ssa etuakseli on suunnilleen 3. pytyn kohdalla, kun taas BJ:hin ku laittaa ton kutosen etuakseli on about 1. pytyn kohdalla. (Onhan BJ:n etukardaanikin paljon pidempi kuin esim. 4 vaihteisen HJ:n)
Elikkäs äkkiseltään ajatellen jos HJ:n rungolle sen oman malmikasan taakse nostaa BJ:n pulkan jää etupyörät suhteessa koppaan turhan taakse, joten luulisin että koneen ja laatikon korvat menis silti uusiks.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.08.2010, 11:13
tepa78:n Avatar
tepa78 tepa78 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.08
Sijainti: salo, .
Viestit: 1.028
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Mä en noista 40-sarjalaisista niin tiedä, mutta pienellä kuuklettamisella löysin HJ:n akseliväliksi 2730mm, ja nelioviselle 45-sarjalaiselle 2650mm (FJ45V), eli ei niin äyttömän suuri ero. Pienellä säätämisellä istuis varmaan aika hyvin HJ:n rungolle.

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_FJ40
Tuo 2650 on lyhkäsen akselivälin neljävitonen, suht harvinainen suomessa, troopyt ja pickupit yleensä pitkällä akselivälillä ja oliskohan ollut about 15 senttii pidempi ku hoojii...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.08.2010, 09:36
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Miksi ei onnistuis?


Kun tuossa kopassa varmaan vähän käsitöitä korvakoidenkohdallakin, niin hitsataan hj:ta vastaavat pulkan pohjaan.
Tuo kohdistaminen auton pituussuunnassa vaan kohdalleen, niin toimis varmaan. (nosta koppa tekniikan päälle ja hitsaa tarvittavat kiinnikkeet)
Vaihdekepeille joutuu varmaan askartelemaan pikkasen toimintaympäristöä...
rattiakselihan pitää aina laakeroida alapäästä, jos siirtää simpukkaa eteenpäin.... ei varmaan ongelma
Vinssille täytyy varmaan tehdä eturunko bj:tä vastaavaksi, jos käyttää hj:n alkuperäistä vinssisysteemiä
tulee keulasta koomisen pitkä

Taannoin kun nuo korinvaihdot oli sallittuja, piirsin yhden hahmotelman vw rantakirpun lasikuitukorista
bj-40 rungolle/tekniikalle, pohjalevyn ja rungon väliin nuistaakseni 15cm korkea apurunko turvakaarilla.
ja syyläri sähköflekteillä vw:n moottorin paikalle......
silloin se tökkäsi siihen ettei ollut rahaa ostaa tuota lasikuitupulkkaa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
o:suikkelin koppa kävikökipiäää O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 07.11.2007 17:47
M:Fiuden koppa Racingrabbit O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 14.10.2007 16:49
rangen koppa Tekniikka & Jutustelu 3 28.06.2004 14:23
M:rangen koppa tiipe O/M/V Muut 0 15.04.2003 20:58
O: BJ:n koppa ja runko imported_offroadjouni O/M/V Muut 0 04.02.2003 17:26


Sivu luotu: 03:37 (GMT +2).